נשלם יותר. צילום: משה שי

סעו לשלום, ההוצאות בפנים: זינוק נוסף באוגוסט במחירי רכבים חדשים

עוד קיץ יקר: עליות מחירים של עד 2% בדגמים שהתייקרו לעומת יולי • קפיצה גם במחיר רכבי יד שנייה • הסיבות: עליית מחיר אצל היצרן ושינויי מטבע ברכישת מלאי • "המחירים רק ימשיכו לעלות"

אל תבנו על הוזלה: מחירי הרכבים החדשים ממשיכים לעלות גם בחודש אוגוסט הנוכחי.

לאחר שדגמים מסוימים של כלי רכב חדשים עודכנו בחודשים האחרונים, יש דגמים אשר התייקרו החודש. שינויים אלה ישפיעו גם על תחום כלי הרכב מיד שנייה.

לדברי מי־רון לוי, סמנכ"ל הרכב של קבוצת לוי יצחק, "המחירון החדש של חודש אוגוסט, אשר התפרסם בשבוע שעבר, מגלם בתוכו עליות מחירים של עד 2% של דגמים חדשים שהתייקרו לעומת החודש הקודם. היתה עליית מחיר של דגמים מסוימים בחודש יולי, ועלייה זו התבטאה במחירון לוי יצחק, שהתפרסם בתחילת החודש".

כך, למשל, מחיר יונדאי אקסנט עלה מ־133,900 שקלים ל־135,900 שקלים, מחיר מיצובישי אקליפס קרוס עלה מ־162,900 שקלים ל־164,900 שקלים, מחיר טויוטה קורולה סאן היברידית עלה מ־153,990 שקלים ל־157,990 שקלים, ומחיר מיצובישי ASX אינסטייל עלה מ־144,900 שקלים ל־145,900 שקלים.

בתחום של המסחריות, מחיר טויוטה היילקס 4X2 עלה מ־247,990 שקלים ל־250,990 שקלים, ומחיר ספרינטר מרצדס 214 עלה מ־380,950 שקלים ל־398,375 שקלים. מחיר מכונית וולוו חשמלית XC40 עלה מ־279,900 שקלים ל־309,000 שקלים - קפיצה של 10%. את הקפיצה במחיר בגובה של כ־10% הסבירו בוולוו כי המחיר עלה מכמה סיבות, והעיקריות שבהן הן עליית מחיר אצל היצרן ושינויי מטבע ברכישת מלאי חדש.

אפקט הדומינו

כאמור, כלי רכב נוספים התייקרו. גורם בענף טען כי העלייה אשר חלה ביולי, ושהתעדכנה במחירון של חודש אוגוסט, כללה דגמים מסוימים מאוד וכי לא מדובר בעליית מחירים גורפת. מדובר, למשל, ברמות גימור מסוימות של דגמים מסוימים. סיבה משמעותית היא שער הדולר, אשר עלה מאוד בחצי השנה האחרונה. ב־1 בינואר, למשל, הוא עמד על 3.53 שקלים והיום הוא עומד על 3.7 שקלים - עלייה של 4.8%.

לפעמים היצרנים עצמם מעלים את המחירים של דגמים מסוימים או של גרסאות מסוימות. נוסף על כך, יש כעת לא מעט מבצעים בשוק. ב־1 בינואר 2024 יזנק מס הקנייה על הרכבים החשמליים ב־15%, מה שיעלה את המחירים בשוק.

לדברי לוי, "ככל שהעלייה גדולה יותר, כך ההשפעה על הרכב המשומש היא בהתאם, היות שמדובר באפקט דומינו והיא משפיעה על השנתיים הראשונות של המכוניות המשומשות: 2021 ו־2022. אם נניח שרכב חדש עלה בכ־2%, אז ההשפעה על הרכב המשומש היא עלייה של עד 1.5%.

"יש לציין שחודש לפני כן, ביוני, היו הרבה עליות מחירים של דגמים אחרים, אשר התבטאו במחירון של חודש יולי. כך, למשל, מחיר הונדה ג'אז עלה מ־115,000 שקלים ל־123,000 שקלים, מחיר מאזדה 2 ספורט עלה מ־114,500 שקלים ל־116,500 שקלים, ומחיר קאיה ספורטג' עלה מ־228,000 שקלים ל־231,000 שקלים".

בנוגע לעליות המחירים, לוי אומר כי "אני לא יודע אם העלייה היא בעקבות עליית שער הדולר או בשל החלטות היצרן להעלות מחירים. אנחנו יודעים שהיצרנים נמצאים במקום שהביקוש מאוד גדול, ולכן הם מרשים לעצמם להעלות מחיר.

בגלל עליית הדולר

"הצרכן הישראלי לא ממהר לקנות רכבים כעת, היות שהכסף יקר בגלל עליית הריבית. אנשים לא ממהרים לקחת הלוואות. מצד אחד יש עליית מחירים, ומצד שני יש מלאי. יכול להיות שזה יגרום לכך שהיבואנים יציעו הנחות. גם במכוניות המשומשות המצב לא מזהיר. הם רואים מה קורה במדינה בשל המצב הפוליטי, המדיני והכלכלי, ולכן הצרכן יושב על הגדר, לא לוקח הלוואות, לא קונה רכבים ולא מבזבז. מי קונה? מי שצריך, כמו רכב שעבר טוטאל לוס או לאחר שנגנב. שיעור הגניבות עלה ב־30%-40%, שזה מטורף, וגם הביטוח התייקר מאוד.

בגלל עליית הדולר, צילום: רויטרס

"ברכבים החשמליים יש קפיצות גדולות של מחירים. וולוו העלתה מחירים בצורה משמעותית של כ־10%, שזה הרבה כסף. כנראה הכוונה היא לתפוס את העלייה כרגע, לפני עליית המסים. בינואר יחולו מסים על רכבי הפלאג־אין ועל המכוניות ההיברידיות בגלל השינויים במיסוי.

"באשר לעתיד הקרוב, ככל ששערי המטבע ימשיכו לעלות, כך יהיה המשך של עליות מחירים. אני מניח שיבואני הרכבים החשמליים מעדיפים להעלות מחירים עכשיו ולא לחכות עד סוף השנה לקראת המיסוי החדש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...