מחקר: רוב הילדים עד גיל 10 מחזיקים בסלולרי

נתונים חדשים חושפים את הרגלי הקנייה של ניידים המשמשים ילדים ונוער • דרור בהט, סמנכ"ל בפלאפון: "החופש הגדול - תקופה של עלייה בהחלפת מכשירים"

"קלקול מכשירים בתדירות גבוה". אילוסטרציה . צילום: לירון מולדובן

יש הורים לילדים עד גיל 8 שמתנגדים לכך שלילדיהם יהיו טלפונים ניידים מסיבות כאלה ואחרות. סקר חדש מגלה שמדובר במיעוט, וכי לרוב הילדים בגיל זה יש מכשיר סלולרי.

ל־60% מבני ה־9-8 יש כבר טלפון סלולרי, ורובם החלו להשתמש בו במהלך השנתיים האחרונות. בגילי 13-10 כבר ל־86% מהילדים יש טלפון סלולרי, ובגילי 15-14 המספר קופץ ל־100%.

ל־60% מבני ה־9-8 יש כבר טלפון סלולרי. אילוסטרציה, צילום: GettyImages

נתונים אלה עולים ממחקר שנערך על ידי חברת פלאפון, שמציעה הטבות מיוחדות למכשירי ילדים עם חמש שנות אחריות בתקופת החופש הגדול.

הלחץ החברתי משפיע?

טלפון סלולרי הוא סמל סטטוס לבני הנוער, אך ההורים לא תמיד מוכנים לשתף פעולה - או כך לפחות הם מצהירים: רק 13% מההורים לבני 14-15 הודו כי הם מחליפים את הסמארטפון של ילדיהם כשהוא הופך למיושן ביחס למכשירים של שאר בני גילם.

בדומה למגמה בקרב כלל הציבור הבוגר, גם בקרב ילדים ובני נוער סמסונג, אפל ושיאומי הן היצרניות המובילות, החולשות על נתח שוק של כמעט 90%.

ל־44% מהילדים ומבני הנוער יש מכשיר של סמסונג, ל־29% יש מכשיר של אפל, ל־17% של שיאומי ולשאר יש טלפונים של חברות אחרות.

השקת אייפון 11 פרו

מכשירי אפל נמצאים בשימוש יותר זמן מאחרים: 44% מבני הנוער בעלי מכשיר אפל משתמשים באותו המכשיר יותר משלוש שנים, זאת לעומת 32% במכשירי סמסונג ו־17% בלבד במכשירי שיאומי.

חשיבות תקופת האחריות

עם זאת, לא כל הילדים מקבלים בהכרח טלפון חדש מהחנות, בעיקר אם הם צעירים יותר. ל־64% מכלל הילדים יש טלפון יד ראשונה, ורק 31% קיבלו טלפון מבן משפחה. לעומת זאת, רוב הילדים עד גיל 10 קיבלו את מכשיר הסלולר מקרוב משפחה.

אפל יחד עם שיומי חולשות על נתח שוק של 90אחוז. אייפון 14 פרו, צילום: יח"צ

המכשירים החדשים שילדים צעירים מקבלים הם לרוב זולים באופן יחסי: 85% מבני ה־11-8 יקבלו טלפון סלולרי שעולה עד 1,500 שקלים.

ארבעה מכל עשרה הורים מדווחים כי המכשיר של ילדיהם התקלקל לפחות פעם אחת במהלך השנתיים האחרונות. 91% מההורים מצהירים שהם ינסו לתקן את הטלפון של הילדים, ורק 9% יוותרו על תיקונו.

לדברי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון: "החופש הגדול הוא תקופה שבה חלה עלייה גדולה בהחלפת המכשירים, אם בגלל חוסר ברירה - קלקול מכשירים בתדירות גבוהה יחסית - ואם בשל הרצון להתחדש בזכות מבצעים אטרקטיביים לחופש ולרגל פתיחת שנת הלימודים.

"הורים שוכחים לבדוק מהו משך תקופת האחריות של המכשיר - וחבל, כי בקרב ילדים המכשירים נוטים להתקלקל בתדירות גבוהה יותר, ואז הם נאלצים לקנות מכשיר חדש די מהר".

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר The point 2 בקרב הורים לילדים ולבני נוער בני 17-8, המהווים מדגם מייצג של כלל אוכלוסיית ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר