יותר מ-80 אלף תושבים: הכירו את העיר החרדית החדשה שתוקם בנגב

העיר "תלה" עומדת לקום במועצה האזורית "בני שמעון" שבצפון הנגב ותכיל 15,000 יחידות דיור שישתרעו על פני 4,000 דונם • שר השיכון גולדקנופף: "אנו מבצעים תיקון היסטורי כחלק מהפקת הלקחים מדו״ח מבקר המדינה שקבע מפורשות כי האוכלוסיה החרדית קופחה בסוגיית הדיור"

האוכלוסייה בנגב צפויה לגדול משמעותית . צילום: ליאור מזרחי

שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף, רשות מקרקעי ישראל ומטה התכנון הלאומי הודיעו היום (שלישי) על יוזמה חדשה: הקמת עיר חרדית חדשה בשם 'תלה' בנגב.

העיר החדשה המיועדת למגזר החרדי תוקם בשטחה של המועצה האזורית 'בני שמעון' בצפון הנגב על שטח של כ-4000 דונם ומיועדת לאכלס כ-80,000 תושבים וכ-15,000 יח"ד חדשות יוקמו בה. הקמת הישוב צפויה לחזק את הפריפריה הגיאוגרפית בנגב, להגדיל את היצע המגורים במסגרת פתרונות למשבר הדיור תוך פריסה מאוזנת יותר של האוכלוסייה, לעודד הגירת אוכלוסייה מהמרכז לנגב ובתוך כך ליצור מסה קריטית של אוכלוסייה במרחב תוך שימוש נכון בנגישות תחבורתית לתשתיות כבישים ורכבות קיימות.

נאבק בקיפוח? שר השיכון גולדקנופף, צילום: אורן בן חקון

המועצה הארצית הכריעה כי היישוב ייועד לאוכלוסייה החרדית במקום עיר לאוכלוסייה הכללית, זאת לאור ממצאי התזכיר המקורי שהוצג בפניה, המצביעים על השפעות חברתיות וכלליות על העיר באר שבע והערים הנוספות במרחב והמתייחסים לעתודות תכנוניות משמעותיות הקיימות במרחב.

תמונת שטחים פתוחים בצפון הנגב. צילום: גיאו - טבע יעוץ סביבתי בע"מ, צילום: גיאו - טבע יעוץ סביבתי בע"מ

 

יצחק גולדקנופף, שר השיכון והבינוי אמר לאחר ההכרזה: "אזרחי ישראל עדים לתנופת פיתוח חסרת תקדים של הקמת ישובים ברחבי הארץ. אני שמח ומברך על קידום היוזמה להקמת עיר חרדית חדשה בנגב. מלבד התרומה הגדולה להמשך הורדת מחירי הדיור באמצעות הגברת ההיצע, אנו מבצעים תיקון היסטורי כחלק מהפקת הלקחים מדו״ח מבקר המדינה שכזכור קבע מפורשות כי האוכלוסיה החרדית קופחה בסוגיית הדיור. כיום, זוגות צעירים רבים, מהם הורים לפעוטות, מתגוררים בעל כרחם ביחידות דיור בתת-תנאים. הערים החדשות הייעודיות הן הזדמנות עבורם לדיור ראוי ובר-השגה".

לרגל ט"ו בשבט: אירוע נטיעות בבקעת באר שבע

שר הפנים והבריאות, משה ארבל: "דו"ח מבקר המדינה שפורסם לאחרונה הצביע על פערים עצומים בתכנון ובנייה של יחידות דיור עבור הציבור החרדי והקמת היישוב תילה היא בשורה משמעותית שתסייע לצמצם את הפערים הללו. אנחנו נחושים לפתור את המשבר, להגדיל את היצע הדירות לכלל האוכלוסייה ולוודא שלא תהיינה משפחות ללא קורת גג. יחד עם משרד הבינוי והעומד בראשו, נמשיך להגדיל את היקפי התכנון והשיווק של יחידות דיור בכל הארץ לרווחת כלל אזרחי ישראל, להעלאת ההיצע ולהפחתת המחירים". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר