המחירים שלנו בקבוצת קסטרו לא עלו העונה, אפילו להפך", כך מצהיר בראיון ל"ישראל היום" גבי רוטר, מבעלי ויו"ר קבוצת קסטרו, בהשקת הקולקציה החדשה לחג של קסטרו הום. "אנחנו מבינים שזו לא חוכמה לשים מחירים גבוהים ולעשות מבצעים. אנחנו רוצים לבוא ללקוחות מראש עם מחירים נוחים, שיהיה להם קל לקנות", הוא מסביר. "אנחנו מבינים שבכל זאת יש עניין של יוקר מחיה, ריביות, משכנתאות, לאנשים יותר קשה להוציא כסף. לכן אמרנו שדווקא בזמנים האלה, אנחנו צריכים לבוא מראש עם הצעת מחיר מאוד נוחה ללקוחות.
"המחירים בילדים ובתינוקות, נומינלית נמוכים יותר מבשנה שעברה. למשל, מארז של חמישה בגדי גוף לתינוקות, שעלה בשנה שעברה 159 שקלים, עולה השנה 109 שקלים".
איך עשיתם את זה, לנוכח כל העלייה בהוצאות?
"אנחנו חושבים שאם נציע ללקוחות מחירים אטרקטיביים, אנחנו נשכנע יותר לקוחות לקנות, ובסופו של דבר, נקבל פיצוי. בכל מקרה, זו לא חוכמה היום לבוא עם מחירים גבוהים כשהכל מתייקר מסביב. אנחנו צריכים לשרת את הצרכנים. זה שאני שם מחיר על מוצר, זה לא אומר שמחר מישהו קונה אותו. כשאת נכנסת אלי לחנות, אני צריך להרגיש שנתתי לך מחיר שאת תרגישי איתו בנוח, ואם המוצר מוצא חן בעינייך - אז גם את תקני אותו. זו המחשבה שלנו.
"אנחנו לא חברה שהוקמה אתמול, אנחנו חברה שמשרתת דור שלישי ודור רביעי לפעמים, אז יש זמנים שבהם אתה צריך קצת לספוג קצת יותר, וללכת לקראת הצרכנים".
מה הלך הרוח בחנויות בעקבות המצב? האם יש פחות אנשים?
"אני מניח שכן. אנחנו צריכים לסכם את מארס ואפריל יחד ולראות מה קרה פה. בכל זאת, יש פה אנשים שיוצאים להפגנות וחסימות של כבישים. עם זאת, אנחנו לפני הפיק של החג. אני מניח שבשבועיים לפני החג תהיה עלייה מאוד משמעותית, כמו בדרך כלל.
"להבדיל מהעונות שעברו, שהיתה בעיה להביא קולקציה חדשה בגלל הקורונה - דווקא עכשיו, כשהקולקציות חדשות לחלוטין והמחירים נוחים, נוכל לשכנע יותר לקוחות להגיע אלינו. האירועים הללו הם חיצוניים, ואני מניח שיש להם השפעה על מצב הרוח. מהצד השני, כשאתה מגיע למקום כזה - זה גם אסקפיזם".
חיסלתם את החורף במבצע אגרסיבי של שלושה פריטים ב־99 שקלים. היו כאלה שאמרו שאחרי מבצע כזה הצרכנים לא יהיו מוכנים לשלם מחירים רגילים.
"היו לנו שלוש שנים של קורונה, של סגר אחרי סגר, והצטברו אצלנו הרבה מלאים. נוסף על כך, היה חורף יחסית שחון. אין טעם להשאיר את הסחורה במחסנים, ועדיף שהלקוחות ייהנו ממנה. עשינו חישוב, ואמרנו לעצמנו שזה לא משנה שלא נרוויח על מה שמכרנו, כי זה היה ממש במונחי הפסד. אין טעם להשאיר את זה עוד עונה ועוד עונה. היתה פה החלטה של הצוות המקצועי, שלדעתי היא מאוד אמיצה, לתת מבצע גורף לכל הלקוחות".
ההצלחה הפתיעה אותנו
"האמת היא שלא ציפינו להצלחה האדירה של המבצע הזה", הוא מוסיף. "זה ניקה לנו את המחסנים לגמרי, ונשארנו בלי סחורה. לקח לנו חודש ימים להחזיר את החנויות למצב נורמלי. זה היה בפירוש הפתעה אדירה. הקהל הצביע ברגליים, וזה עבר מפה לאוזן. זה היה קמפיין השנה בתחילת השנה. בחלומות הוורודים שלי לא תיארתי שתהיה כזו התנפלות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו