שבעה זוכי פרס נובל נגד הרפורמה המשפטית: "מביעים דאגה עמוקה מהשינויים"

במכתבם הם מסבירים שמחקר מדע-טכנולוגי והשכלה גבוה משגשגים רק במדינות שבהן יש הפרדת רשויות • החתומים קוראים לנשיא הרצוג להתערב ולרה"מ נתניהו לחזור בו

שר המשפטים יריב לוין (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

שבעה חתני וכלת פרס נובל ישראלים שלחו הבוקר (ראשון) מכתב לנשיא המדינה הרצוג ולראש הממשלה נתניהו, שבו הם מביעים את דאגתם העמוקה מהשינויים המוצעים ברפורמה המשפטית של השר יריב לוין.

במכתבם מסבירים כי מחקר מדעי-טכנולוגי והשכלה גבוהה מתקדמת משגשגים במדינות דמוקרטיות שבהן קיימת הפרדת רשויות ברורה, כיוון שאלו זקוקים לחופש מוחלט. במדינות שבהן מוסדות המחקר וההשכלה הגבוהה שועבדו לרצון הרשות המבצעת, נהרסו תשתיות הפיתוח המדעי והטכנולוגי.

נתניהו ולוין. המכתב הגיע גן לראש הממשלה, צילום: אורן בן חקון

במכתבם הם קוראים לנשיא המדינה להשמיע קול צלול וברור כנגד השינויים המוצעים, לראש הממשלה לחזור לעמדות שבהן הוא עצמו דגל עד לעת האחרונה ולחברי הכנסת להשמיע את קולם ולבלום את הרפורמה.

שר המשפטים יריב לוין והנשיא יצחק הרצוג, צילום: אורן בן חקון

כמו כן, הם קוראים לנשיאי מוסדות ההשכלה הגבוהה והמחקר להתריע על הסכנה הכרוכה בשינויים אלו למחקר המדעי והטכנולוגי ולהכשרת הדור הבא של המורים, המהנדסים, הרופאים, המדענים והכלכלנים הנושאים על כתפיהם את משא קידום המדינה.

על המכתב חתמו: פרופ' אברהם הרשקו, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, פרופ' אריה ורשל, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2013, פרופ' עדה יונת, כלת פרס נובל לכימיה לשנת 2009, פרופ' דניאל כהנמן, חתן פרס נובל לכלכלה לשנת 2002, פרופ' מיכאל לויט, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2013, פרופ' אהרן צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004 ופרופ' רוג'ר קורנברג, חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2006.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר