המחאה נגד הרפורמה המשפטית מחריפה: עובדים בחברות הייטק ישבתו ביום שלישי

רשימה של עסקים, בהם 16 חברות הייטק בולטות, יאפשרו לעובדיהם לשבות במתחם שרונה • "אנחנו כחברה נאפשר את שביתה/הפגנה של עובדים שירצו בכך", נכתב במכתב שנשלח לעובדים

יצטרפו למחאה נגד הרפורמה המשפטית, צילום: אי.פי

מחאת ההייטק עולה שלב בעקבות הרפורמה המשפטית: חברות הייטק מסוימות הודיעו היום (ראשון) לעובדים שהם יכולים להשתתף במחאה לפי צו מצפונם, אשר תערך ביום שלישי הקרוב.

בין החברות נמנות החברות הבאות: wiz של אסף רפפורט, נטורל אינטלג'נס , רדיס, למונייד אקטיב, אקטיב אימפלנטס, Brex,  אלגו סק, INX ,Cheq ,Hello hearForter ,cheetah technologies, האניבוק 6Meat. The End, Luminescent, Piggy של שאול אולמרט, Clew medical
Dazz ,Trax וCyera ומשרד ישר אדריכלים.

במקביל, אסף רפפורט מנכ"ל וויז כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "גם אני אשבות במחאה נגד השינוי המשטרי עם ציון תאריך המחאה והשעות".

הפגנה בתל אביב, צילום: אורן בן חקון

יואל בר-אל, יו״ר ומייסד טראקס אמר: ״חברות ההיי-טק ברובן הגדול וטראקס בכללן, הן חברות בין-לאומיות שחרטו על דגלן ערכים של שוויון, קבלת האחר, אי אפליה ודאגה לחרויות הפרט. עקרונות של חופש ביטוי והעצמה אישית הן נר לרגלינו. קיבלנו את אמון המשקיעים ואת אמון העובדים שלנו, עקב עמידתנו מאחורי ערכים אלו. החקיקה המשפטית המסתמנת שמה לה למטרה להגביל ולצמצם ערכים אוניברסליים אלו על ידי ביטול מעשי של ביקורת שיפוטית או אחרת על החלטות הנוגדות את תפישת העולם הליברלית הזו. אנחנו מבקשים להעביר מסר בראש ובראשונה לעובדים שלנו, שלא נסטה מאמות המוסר והערכים שעליהם הצהרנו ולכן כל עובד שצו מצפונו מורה לו לשבות כמחאה יקבל גיבוי מלא מאיתנו״.

יואל בר-אל, צילום: באדיבות טראקס

במכתב שנכתב לעובדים ולעובדות נכתב: "אני מניח/ה לזה שאתם ערים לשיח הציבורי אודות הרפורמה המשפטית וכמו כן למחאה שזה עורר. יש לנו בחברה עובדים ועובדים עם דעות מגוונות ואנחנו תמיד מכילים ומכבדים כל אדם באשר הוא. ביום שלישי הקרוב, שעה 11:00 תתקיים שביתה/הפגנה בת שעה במתחם שרונה של ארגונים וחברות אליה הצטרפו גם עובדים בחברות ההייטק. אנחנו כחברה נאפשר את שביתה/הפגנה של עובדים שירצו בכך - כל אחד ואחת על פי צו מצפונו ודעתו".

במכתב שהם כתבו לראש הממשלה המיועד, דרשו כי הוא ישמור על הסטטוס קוו בחברה הישראלית ויעצור את כדור השלג ההולך ומתעצם אשר לדבריהם, יפגע בסופו של דבר בצורה נחרצת בכלכלה הישראלית ויבריח משקיעים מאירופה ומארה"ב.

נתניהו ולוין, צילום: אורן בן חקון

"אנו, יזמים ומייסדים של חברות סטארט-אפ בישראל, משקיעי ומנהלי קרנות הון סיכון, פונים אליך בדאגה נוכח ההשלכות ההרסניות למשק בכלל, ולתעשיית ההייטק בפרט, העלולות לנבוע ממהלכי החקיקה המתקיימים בימים אלה בכנסת", כתבו היזמים במכתב.

"כאזרחים, אנו מכבדים את תוצאות הבחירות האחרונות המשקפות את רצונו של העם ומאמינים שאתה כראש הממשלה תפעל לטובת כלל אזרחי ישראל. עם זאת, פגיעה במעמדו של בית המשפט, כמו גם פגיעה בזכויות מיעוטים על רקע דת, גזע, מין או נטייה מינית - יהוו איום קיומי ממשי על תעשיית ההייטק המפוארת שנבנתה בישראל בעמל רב, במשך שלושת העשורים האחרונים".

ממטה העובדים נמסר כי: "נקיים הפגנה של תעשיית ההייטק, בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי, החיוניים להמשך שגשוג התעשייה שלנו, כלכלת המדינה שאנחנו אוהבים ובטחונה" מיקומים מדויקים ימסרו מחר.

נזכיר כי בחודש שעבר חתמו למעלה מ-100 אנשי הייטק, על מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו התריעו כי קידום חקיקה מפלה יפגעו בתעשיית ההייטק המקומית וירחיקו משקיעים בין-לאומיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר