השר סמוטריץ' החליט: סבסוד הצהרונים יימשך, החיסכון - 250 שקלים לחודש

בשורה להורים לילדים בגילאי 8-3 באשכול סוציו-אקונומי 4 ו-5 • חמישה ימים לאחר שפג תוקף ההטבה שהובילה הממשלה הקודמת, שר האוצר הודיע שהיא תתוקצב למשך חודשיים • המטרה: להמשיך את ההטבה עד סוף שנת הלימודים כחלק מתקציב המדינה • סמוטריץ': "צעדיי נועדו להקל על אזרחי ישראל" 

סבסוד צהרונים, צילום: עמי שומן

בשורה להורים: שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט היום (חמישי) לאמץ את ההטבה שנתנה הממשלה הקודמת ולהמשיך את הסבסוד המוגדל בתכנית "ניצנים" לצהרונים לילדים בגילאי 8-3, בסך של כ-250 שקלים לחודש לכל ילד למשך חודשיים נוספים. סך התשלום להורים יעמוד על 50 עד 100 שקלים בחודש לתלמיד באשכול סוציו-אקונומי 4 ו-5.

למשפחה בעלת שני ילדים מדובר בחיסכון של כ-1,000 שקלים בחודשיים אלו. מההטבה ייהנו כ-60 אלף ילדים. מלשכתו של השר סמוטריץ' נמסר כי הכוונה היא להמשיך את התקצוב עד לסוף שנת הלימודים, במסגרת אישור תקציב המדינה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "מודה לאנשי המקצוע", צילום: יונתן זינדל/פלאש90

ההוראה לסבסוד הצהרונים בערים הנמצאות באשכולות 5-4 פגה ב-1 בינואר, כך שאלפי הורים מערים רבות, כגון אשדוד, טבריה ובת ים, היו אמורים לשלם 250 שקלים יותר לכל ילד בצהרון. ההטבה החלה בחודש מרץ בשנה שעברה, כחלק מהתוכנית הכלכלית להפחתת יוקר המחיה של הממשלה הקודמת. 

"יוקר המחיה בישראל מורגש בכל בית", אמר שר האוצר. "הצעדים הראשונים שלי במשרד נועדו להקל על אזרחי ישראל. סבסוד הצהרונים הוא צעד נכון וצודק ולכן יש להמשיך אותו גם בשנת 2023. התקציב בפתח, והוא יכלול רפורמות רבות. לנגד עינינו אזרחי ישראל וכלכלתה של מדינת ישראל. בעזרת השם, נשמור על המסגרת הפיסקלית, נגבש תקציב אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות, ובד בבד נשמור על אזרחי ישראל. אני מודה לאנשי המקצוע במשרד האוצר שהתגייסו לפתרון מהיר של הבעיה".

אורי מקלב, סגן שר במשרד ראש הממשלה ובמשרד התחבורה, אמר: "הפסקת סבסוד הצהרונים העיק על הורים רבים והעלה את מחירם במאות שקלים. אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' שנרתם מיד להמשיך את סבסוד לאור דחיפות הדברים וכעת מגיע לפתרונו. שר האוצר פעל בנחישות ובזריזות למען האזרחים ואנו מברכים אותו על כך. זהו חלק נוסף מפעילות הממשלה כנגד יוקר המחיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר