בשל הביקוש ועליות המחירים: מופעי חנוכה צפויים להכניס כ-60% יותר מבשנה שעברה

כרטיס במחיר מלא יעלה 90-85 שקלים • "הביקוש למופעים כמעט מגיע לסדרי הגודל של 2019, שהיתה שנת שיא בתחום" • הנחות? אצל ועדי העובדים

"מותק בארץ הילדים" , צילום: רפי דלויה

מופעי חנוכה נחשבים פעילות בולטת לילדים בחג החנוכה. הפסטיגל, מותק בארץ הילדים, סינדרלה, חיפזון וזהירון, תיבת נח, מתנות קטנות, גשם של סופגניות, הכל אגדה - הם רק חלק מהמופעים המתקיימים בחג.

על רקע התאוששות המשק ממשבר הקורונה, מוערך כי בשנת 2022 הכנסות שוק מופעי חנוכה יסתכמו בכ־115 מיליון שקלים, גידול של כ־60% ביחס ל־2021, אז עמדו ההכנסות על 72 מיליון שקלים "בלבד". כמו כן, מוערך כי הכנסות השוק יהיו נמוכות בכ־4% בלבד מההכנסות ב־2019, שנת השיא (טרום קורונה), אשר עמדו על 120 מיליון שקלים. כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה חברת CofaceBDi בתחום מופעי החנוכה.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, אומרת: "על רקע התאוששות המשק ממשבר הקורונה, הביקוש למופעי חנוכה גדול וכמעט ומגיע לסדרי הגודל של 2019, שהיתה שנת שיא בתחום. בהתאם לגל ההתייקרויות במשק, יש עלייה של כ־5% במחיר הממוצע לכרטיס, שיעמוד על 90-85 שקלים. טווח המחירים למופעי חנוכה רחב מאוד, בין היתר בשל ההנחות המוצעות דרך ועדי עובדים, רשתות שיווק, חברות אשראי ועוד - ונע בין 180-30 שקלים לכרטיס".

ינאי. "טווח המחירים רחב מאוד",

צילומי הפוסטר לפסטיגל 2022 כתבת: מאי קלדרון // צילום: משה בן שמחון

כרטיס לפסטיגל: 210 ש"ח, בשנה שעברה 172 ש"ח

יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים, אמר ל"ישראל היום": "ההבדל במחירי המופעים דרך ועדי העובדים השנה לעומת השנה שעברה לא מורגש כמעט, והמחירים זהים לאלה שהיו בחג הקודם. ככל שהוועד גדול יותר, ההנחה גדולה יותר, וזה טבעי. הוועדים הגדולים לוקחים מופעים שלמים.

"אם ניקח השנה את המחיר הרשמי לפסטיגל, שזה המופע הפופולרי ביותר, הוא עומד על 210 שקלים לכרטיס ועל 149 שקלים במכירה מוקדמת. בשנה שעברה כרטיס במחיר מלא עלה 172 שקלים, ו־139 שקלים במכירה מוקדמת.

"מדובר בעלייה של 22% במחיר הכרטיס המלא ועלייה של 7% במחיר המוזל במכירה המוקדמת לעומת אשתקד. בוועדי עובדים המחיר לכרטיס הוא 59-30 שקלים, אין הגבלה על כמות הכרטיסים בהנחה, וגם מקבלים את המיקומים הטובים.

"כאמור, בוועדים הגדולים כמו חברת החשמל, התעשייה האווירית ועוד, קונים הצגות שלמות, ובדרך כלל העובדים לא משלמים עבור כרטיס. במועדי צרכנות של ארגוני עובדים כמו מורים - עומדים המחירים על 80-45 שקלים".

לגבי רמת הביקוש אומר אלוש: "יש ביקוש השנה, כי יש התפרקות לאחר הקורונה. כל אחד רוצה לפצות את הילדים אחרי התקופה הזו. בשנה שעברה כל הכרטיסים אזלו, ואני מניח שגם השנה זה דומה".

"פסטיגל על פסטיגל", צילום: באדיבות סולן הפקות

תגובת מפיקי הפסטיגל: "מחירי המבצעים ירדו, וגם כמות החברות שבהן ניתן לרכוש כרטיס מוזל לפסטיגל התרחבה. באמריקן אקספרס המחיר הוא 49 שקלים, בהנוסע המתמיד כרטיס יינתן תמורת 99 נקודות, בביחד בשבילך החל מ־39 שקלים, בחבר החל מ־25 שקלים, דרך אשמורת ניתן לרכוש כרטיס החל מ־49 שקלים, במועדון שלך ב־59 שקלים, אצל מנויי הפיס ב־82 שקלים, דרך ארגון המורים החל מ־45 שקלים ודרך פועלים וונדר ב־79 שקלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר