יבואנית הענק דיפלומט, שמייבאת מאות מוצרים פופולאריים, פרסמה היום (שלישי) את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי, מהן עולה כי הרווח הנקי של הקבוצה זינק בכ-22% והסתכם בכ-26.6 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-21.8 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. עוד עולה מהדוחות כי החברה פועלת להשלים את העלאות המחירים שעליהן הודיעה בחודש שעבר ומזהירה כי תעלה מחירים פעם נוספת, וזאת בעקבות עליית המחירים של הספקים שלה.
"למיטב ידיעת החברה, חלק מספקיה מתכוונים להמשיך בהעלאת המחירים בשנה הבאה – והחברה תיאלץ להעביר התייקרויות אלה ללקוחותיה, שאם לא - תהיה לכך השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות", נכתב בדוחות הרבעוניים. עם זאת, בחברה לא ציינו אילו מוצרים יתייקרו.
נזכיר כי דיפלומט הודיעה על העלאת מחירי מוצרים רבים החל מ-1 בנובמבר בשיעור של עד 16%. בין המוצרים שעליהם חלה ההתייקרות: טונה סטארקיסט, אוראו, מילקה ואריאל, וכן מוצרים של פרוקטר אנד גמבל בהפצת דיפלומט, כמו חיתולי פמפרס, פיירי, אריאל, טייד ולנור. בהקשר הזה נכתב כי "נכון למועד פרסום הדוח הודעת החברה בדבר התייקרות המחירים נמצאת בשלבי יישום שונים".
עוד עולה מהדוחות כי ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2022 זינקו בכ-11% והסתכמו בכ-758 מיליון שקלים בהשוואה לכ-678 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות מיוחסת למרבית המדינות בהן פועלת החברה.
ההכנסות בישראל ברבעון האחרון הסתכמו בכ-453 מיליון שקלים בהשוואה לכ-389 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע הן מצמיחה אורגנית במכירות מותגי החברה והן מאיחוד שיצא לדרך ברבעון השני עם חברת מדיטרנד, המתמחה בייבוא ובשיווק מוצרי תרופות ללא מרשם, מזון פונקציונאלי תוספי מזון ומוצרים פרה-רפואיים.
כמו כן, ההכנסות מפעילות החברה בדרום אפריקה, בגיאורגיה, בניו זילנד ובקפריסין, במהלך הרבעון האחרון, הסתכמו בכ-305 מיליון שקלים, בהשוואה לכ-288 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת הפרשי תרגום שליליים, נרשמה צמיחה גבוהה יותר בהכנסות, בשיעור של כ-10%.
נציין כי בחודש פברואר 2022 הודיעה החברה ללקוחותיה על העלאת מחיר המחירון של מספר מוצרי מזון, אולם לבסוף היא נדחתה בעקבות הלחץ הציבורי וההתערבות של שרי הממשלה היוצאת אביגדור ליברמן ואורנה ברביבאי. למרות הדחייה, החברה סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה ברווח נקי לסך 26.9 מיליון שקלים, בהשוואה ל-12.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, שהושפע במיוחד מהמענק החד פעמי למנכ"ל, שבהחסרתו היה הרווח מסתכם בכ-21 מיליון שקלים.
את הרבעון השני סיימה החברה עם עלייה קלה בהכנסות של כ-2% וירידה חדה ברווח הנקי לכ-17.6 מיליון שקלים בהשוואה ל-29.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. החברה ייחסה את הירידה ברווחיות לגידול בעלויות התפעול – הגדלת היקף המלא, התייקרות מחירי הדלק והחשמל, עלייה בהוצאות השכר ועוד.
