סקר: 75% מהישראלים תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת

מנכ"ל חדו"ש: " רוב הציבור הדתי – לאומי בעד תחבורה ציבורית בשבת" • מיכאלי: "הגיע הזמן שהליכוד יקשיב לבוחריו"

תחבורה ציבורית. אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לכתוב), צילום: יהושע יוסף

על רקע הכרזתה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, כי הורתה לחברת נת"ע, הבונה את הרכבת הקלה בגוש דן, לבחון את הפעלת הרכבת גם בימי שבת החל מנובמבר, מפרסמת עמותת חדו"ש, לחופש דת ושוויון, סקר חדש המצביע על תמיכה רחבה של כ-75% מהציבור היהודי הבוגר בישראל, בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

משמרת תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת, ארכיון, צילום: רוני שיצר




על פי ממצאי הסקר שערך מכון סמית עולה כי 37% מהתומכים, סוברים כי יש להתיר לממשלה לאשר תחבורה ציבורית בשבת ולהחליט על מסלול הנתיבים, התכיפות והיקף השירות. 38% תומכים סוברים כי יש לתת לכל רשות מקומית להסדיר זאת עבור תושביה ואילו 25% מהנשאלים, מתנגדים וטוענים כי יש לאסור תחבורה ציבורית בשבת על פי חוק.
בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה מגיע שיעור התמיכה לכ-95% ומעלה, בקרב מצביעי ימינה עומד שיעור התמיכה על כ-79%, ובין מצביעי הליכוד, שיעור התמיכה הוא כ-68%. תמיכה נרשמה גם מכיוון פחות צפוי של ציבור המגדיר עצמו דתי :37% מהציבור המגדיר עצמו כדתי/דתי לאומי גם הוא תומך בצעד, 63% מהציבור המסורתי-דתי, 88% מהציבור המסורתי שאינו דתי ו-98% מהציבור החילוני.

מירב מיכאלי. "רוב הציבור הדתי - תומך" , צילום: אורן בן חקון

"התחבורה הציבורית בשבת חיונית"

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, מסר בעקבות ממצאי הסקר: "רוב הציבור תומך בהנהגת תחבורה ציבורית בשבת וזהו אחד הנושאים החשובים ביותר לשינוי. יש לברך את מירב מיכאלי, שרת התחבורה, על שהיא סוף סוף נוקטת צעד מעשי בכיוון הדרוש וחבל שלא עשתה זאת מוקדם יותר, שכן דרישת התחבורה הציבורית בשבת הייתה אחת מאבני היסוד של ההסכם הקואליציוני עם מפלגת העבודה, כמו גם בהסכמים הקואליציוניים של כחול-לבן, ישראל ביתנו ומרצ.

"עתה נותר לקוות כי צעד זה יישמר גם לאחר הבחירות וכי גם הליכוד יהיה קשוב לרצון קהל בוחריו, להפעיל תחבורה ציבורית בשבת ולהשתחרר מהכניעה לסחטנות של המפלגות החרדיות.

"התחבורה הציבורית בשבת חיונית, לא רק למימוש ערכי חופש הדת המובטחים במגילת העצמאות, אלא גם על מנת לסייע לקבוצות אוכלוסייה מוחלשות אשר אין ברשותן רכב פרטי וכן לצעירים, קשישים או חיילים בחופשה המבקשים לבלות בסוף השבוע, מה שכיום נמנע מהם בהסתמך על תחבורה ציבורית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר