משבר נדל"ן? מחיר אחוזתו של האוליגרך בישראל נחתך ב-184 מיליון שקלים

האחוזה המפוארת, בבעלות ואלרי קוגן המקורב לפוטין ומבעלי שדה התעופה של מוסקבה, הוצעה לפני שנתיים ב-250 מיליון דולר • מחירה הורד כדי להתאימה לקונים שהתעניינו בה מסין והודו • אחד מהם: גאוטם אדאני ההודי, החמישי בעשירי העולם, שקונצרן בבעלותו רכש את נמל חיפה • "האחוזה - בראש רשימת הנכסים היוקרתיים והיקרים ביותר בישראל ובעולם"

אחוזתו של האוליגרך ואלרי קוגן, קיסריה, צילום: יגאל הררי, סותבי'ס ישראל נדל"ן

אחד הנכסים היקרים והיוקרתיים בישראל, ובעולם בכלל, הוא אחוזה מפוארת בקיסריה המשקיפה אל הים התיכון. הווילה, הממוקמת לא רחוק ממעונו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, משתרעת על פני כ־11 דונם (11,000 מ"ר) ושטחה הבנוי הוא כ־7,000 מ"ר. לפני שנתיים עמד מחיר השיווק ההתחלתי של האחוזה על 250 מיליון דולר, ולאחרונה הוחלט על הורדת המחיר ל־195 מיליון דולר.

איתי גורביץ', מנהל שיווק "סותבי'ס ישראל נדל"ן" המטפל במכירת האחוזה, מספר בשיחה עם "ישראל היום": "אחוזה ייחודית ומפוארת זו הצטרפה לחברתנו במהלך 2020, בתקופת הקורונה, והוצעה למכירה תמורת 250 מיליון דולר. לאחרונה אנחנו מזהים התעניינות מצד לקוחות פוטנציאליים מסין ומהודו. כדי להתאים את מחיר הנכס לשווקים אלו, הוחלט על התאמת תוכנית שיווק שכללה הערכת מחיר מחודשת והורדתו ל־195מיליון דולר - מה שממשיך לשמור את האחוזה בראש רשימת הנכסים היוקרתיים והיקרים ביותר בישראל ובעולם".

טירת הענק בקיסריה שייכת לאוליגרך היהודי־רוסי ואלרי קוגן, המקורב לפוטין ואחד הבעלים של שדה התעופה של מוסקבה, דומודדובו. לקוגן יש גם נכס נוסף בתל אביב - פנטהאוז ענק, שגם מחירו ירד לאחרונה בכ־20 מיליון דולר, מ־65 ל־49 מיליון דולר.

לפי גורמים בשוק הנדל"ן, הסיבה להורדת המחיר היא לא הצורך בהנזלת הכספים בעקבות המצב הכלכלי של רוסיה, אלא בהתאמת הנכס לקונה פוטנציאלי. לפי אותם גורמים, מי שמתעניין כעת ברכישת האחוזה הוא גאוטם אדאני ההודי, המדורג חמישי בין עשירי העולם, ושקונצרן בבעלותו רכש את נמל חיפה.

ההגעה של אוליגרכים לישראל החלה במחצית השנייה של שנות ה־90, במקביל לתחילת הדהירה של ישראל לפערים גדולים יותר ברמת החיים, והאוליגרכים, בצדק או שלא בצדק, הפכו להיות סמל לישראל החדשה.

מבואה באחוזה, צילום: יגאל הררי, סותבי'ס ישראל נדל"ן

מה כולל הנכס?

בניית האחוזה החלה ב־2012 ונמשכה קרוב לשלוש שנים. על מגרש הנכס ניצבו בעבר חמישה בתים פרטיים, שנהרסו לטובת הפרויקט המרשים.

מדובר בטירת ענק הכוללת חמישה חדרי שינה גדולים, שלושה מתוכם חדרי מאסטר עם חדרי רחצה מפוארים ואזורי הלבשה, חמישה חדרי רחצה מלאים ורשימה ארוכה של פינוקים יוקרתיים, ובהם ספא פרטי עם חדר כושר, סאונות, בריכה מקורה ובריכה חיצונית עם מערכת סטריאו מובנית ומסך טלוויזיה גדול, גינות גדולות, שתי מזרקות עם פסלים רומאיים, שני ארונות walk-in-closet, שני אזורי הלבשה, חדר אוכל רשמי, חדר ארוחות בוקר נפרד, מטבח מעוצב ומאובזר במכשירי חשמל יוקרתיים, ספרייה, חדר יין, חדר ביליארד, חדר קולנוע פרטי, ושלל תוספות טכנולוגיות מתקדמות כמו מערכת סולארית ליצירת אנרגיה ירוקה, מערכת בית חכם מתקדמת, מערכת אבטחה משוכללת ועוד.

האחוזה עוצבה בהשראת אמנות הבארוק, בסגנון מלכותי שבא לידי ביטוי באלמנטים עיצוביים כמו עיטורי זהב 14 קראט, שימוש בשיש טבעי, פרקט ייחודי, פסיפס אוניקס, שטיחי משי, ריהוט שיוצר בהזמנה אישית, עמודי שיש, שנדלירים מעוטרים באבני קריסטל ועוד.

צפו במבחר ממראות טירת הפאר:

אחוזת האוליגרך ואלרי קוגן, קיסריה, צילום: יגאל הררי, סותבי'ס ישראל נדל"ן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר