"נדאג לטיסות הלוך חזור לאירופה במחיר של 10 יורו"

צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט: "כשיש עלייה ביוקר המחיה רואים גידול במספר הבקשות למועדון" • בראיון הוא תוקף את הממשלה: "הביטחון הכלכלי נפגע"

צביקה וילנאי, צילום: חן גלילי

"הנושא של טיסות לחו"ל הפך להיות תחום מאוד מבוקש, אך במחירים גבוהים מאוד. במסגרת המאבק ביוקר המחיה הצלחנו להגיע למחירי טיסות נמוכים, בשילוב עם חברות לואו קוסט ועם הכוח הצרכני שלנו", כך אמר ל"ישראל היום" צביקה וילנאי, מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט. במועדון חברים 300 אלף עמיתים, ובהם הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים. וילנאי הוסיף ואמר כי "אנחנו נעמיד לחברים שלנו מקבצים, שבכל אחד מהם יוצעו מאות טיסות ליעדים באירופה במחיר של 10 יורו לכרטיס הלוך ושוב. בין היעדים הנחשקים: פראג, רומא, קפריסין ומילאנו. היום יישלח ניוזלטר לכל העמיתים, וברביעי יהיה ניתן להירשם".

לדברי וילנאי, "המחיר הוא שילוב של לדעת לאתר את הסלוטים של לואו קוסט, עם רכיב קטן של סבסוד. נוסף על כך, בזכות איגוד צרכני אפשר להגיע למחיר בר־השגה.

"אני מניח שבהמשך המחיר יתייצב לרמה של עשרות יורו, אך בוודאי פחות מ־100 יורו. מדובר בכל הקודם זוכה. אנחנו מאפשרים גם לבני זוג  להצטרף למועדון שלנו ללא מחיר. כל בן זוג שרשום להוט, יוכל להזמין גם הוא טיסה במחיר הזה".

לווילנאי יש ביקורת על יוקר המחיה ועל הממשלה. לדבריו, "הסיפור של הטיסות הוא רק דבר אחד. הממשלה מחויבת להעמיד לתושבי המדינה ביטחון כללי אבל גם ביטחון כלכלי. ברגע שיש עליית מחירים בכל התחומים, הביטחון הכלכלי שלנו נפגע וזה לא פחות חמור מהביטחון הכללי. זה סוג של 'טרור' שמתגנב לחיים שלנו".

בהתייחס לנדל"ן אמר כי "הרכיב הכי יקר זה הקרקע. המדינה עברה תהליך מחשבתי והיא אמרה שהיא מוכנה לתת קרקע כמעט בחינם, אבל הקרקע עוברת דרך יזם. אם עושים הגרלה, למה שלא יעמידו את הקרקע ישירות לזוגות הצעירים? זה לא חדש. הצבא בנה שכונות שלמות והיו גם התאגדויות של חרדים שבנו ככה. צריך לצאת טיפה מהקופסה. בכל פעם שנכנס עוד רכיב זו עוד תוספת של 15%-10%. לא רוצים לעשות את זה מסיבות אחרות, כמו לא לזעזע את המשק".

אתם מציעים הטבות במגוון תחומי צריכה, עד כמה ראיתם עליית מחירים בקרב הספקים שלכם?

"אנחנו מרגישים את יוקר המחיה בשני פרמטרים. ברגע שיש עלייה ביוקר המחיה אנחנו רואים גידול במספר הבקשות למועדון. לאחרונה הקצב הכפיל את עצמו. אנחנו יודעים לייצר הנחות על מזון ואנחנו היחידים שמציעים הנחה של 30 אגורות לליטר.

"אנחנו ראינו את הספקים שאנחנו עובדים איתם מעלים מחירים. ההטבות הן יחסיות. אם אנחנו משיגים 10% והמחיר עלה, ההנחה תהיה מהמחיר החדש. כולנו מרגישים את עליות המחירים ואנחנו רואים שהמחיר ששילמנו לפני חודש לא קיים היום. בקצב הזה זה גם לא יהיה המחיר בעוד חודש. המדינה רצתה לעשות מעשה טוב ועשתה רע. היא פיתחה כלי שיאפשר לצרכן לעשות השוואת מחירים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר