גלגל הצלה: באיזו עיר מחירי הכניסה לבריכה הם הזולים ביותר?

קצת בשורות טובות: הבילוי בבריכה בדרום הארץ - זול משמעותית מהמרכז • בניגוד למרכז ולצפון, מחירי כרטיסי הכניסה לבריכות השונות מסובסדים לתושבים • כתבה שלישית בסדרה

ילד קופץ לבריכה, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

גל ההתייקרויות בישראל לא פוסח כמעט על אף תחום, וגם מחירי הכניסה לבריכות הפרטיות גבוהים יותר השנה. במסגרת סדרת כתבות ב"ישראל היום" על מחירי הכניסה לבריכות שפורסמה בשבועות האחרונים, עלה כי מחירי הכרטיסים עלו השנה בכ־10%, כך לפי Coface Bdi. בכתבה האחרונה בדקנו את מחירי הכניסה לבריכות במרכז הארץ ומצאנו כי המחירים נעים בין 50 ל־100 שקלים למבוגר באמצע השבוע ו־125-70 שקלים בשבת. מחיר כרטיס כניסה לילד נע בין 50 ל־75 שקלים באמצע השבוע ו־125-60 שקלים בשבת.

בכתבה הנוכחית התמקדנו בבריכות בדרום הארץ. מבדיקה שערכנו עולה כי מחירי כרטיסי הכניסה אליהן מסובסדים ונגישים לתושבי הערים. כך, למשל, המחירים למבוגר באמצע השבוע נעים בין 20 ל־90 שקלים (רק בריכה אחת מתוך אלה שבדקנו גובה את המחיר המרבי, בעוד מחירי הכניסה לשאר הבריכות נעו בין 20 ל־50 שקלים). המחיר למבוגר בשבת 60-20 שקלים, והמחיר לילד 60-15 שקלים בכל ימות השבוע).

מי שאינו תושב העיר יצטרך לשלם מחיר גבוה מאוד, שיכול להיות גבוה משמעותית יותר מהמחירים במרכז הארץ. כך, למשל, המחיר למבוגר באמצע השבוע נע בין 35 ל־165 שקלים (הנמוך באילת והגבוה בערד). המחיר לילד נע בין 35 ל־105 שקלים לאורחים חיצוניים באמצע השבוע ו־120-35 שקלים לילד בשבת. נציין לחיוב את המחירים הנגישים בבריכה העירונית באילת, הן לתושבים והן לאורחים.

את הפערים הגבוהים כל כך בין אורחים חיצוניים לבין תושבי העיר מסביר ניר עוז, יו"ר ארגון מנהלי בריכות השחייה, מרכזי ספורט ונופש בישראל: "ניהול בריכת שחייה וקאנטרי קלאב הוא עסק יקר מאוד ועם הרבה אחריות לבריאותם ולשלומם של ציבור המבקרים והשוחים בבריכה.

"אנו נדרשים לעמוד בשלל חוקים הקשורים לאישור פתיחת הבריכה, של משרד הבריאות, המשטרה, המשרד לאיכות הסביבה, כיבוי האש, מד"א, משרד הפנים, פיקוד העורף, ועוד חוקים ותקנות מהמחמירים ביותר".

"בבואנו לחשב את עלויות ההפעלה השנתיות, או לחלופין את העלויות של הבריכות הקיציות הנפתחות ל־5-4 חודשים בלבד", אומר עוז, "אנו מבצעים ניתוח כלכלי של העלות הכללית שנדרשת לצורך תפעול וניהול הבריכה, כולל העלויות של המצילים, עובדי האחזקה, השמירה, הניקיון, מפעילי בריכה מוסמכים, בדיקות מים במעבדה מוסמכת מטעם משרד הבריאות, אחזקת משרד, גינון, עלויות קבועות של חשמל, מים, חומרי חיטוי, חומרי ניקיון, ועוד. אי לכך אנחנו מתכננים את מעגלי ההכנסה שלנו במספר מישורים. מעגל ראשון הינו הקהל הקרוב אלינו, שהוא קהל היעד. אנו משווקים מינויים משפחתיים משום שזה הבסיס הקיומי שלנו. בחישוב כללי - עלויות הכניסה הן הנמוכות ביותר.

"ברגע שאנחנו ממלאים את היעד של כמות הרשומים שמותר לנו להכניס לבריכה, אנחנו לא מאפשרים יותר כניסה חד־פעמית ובכרטיסיות", מוסיף עוז. "המעגל השני הוא מכירת כרטיסיות במחיר מוזל ובכמות מוגבלת מאוד, בהתאם למספר המנויים שנרשם מראש. המעגל השלישי הוא מכירת כרטיסי כניסה חד־פעמית במחיר גבוה יותר ומוגבל בכמות ועל בסיס מקום פנוי.

"בכל מסגרת עסקית במשק משתדלים לעבוד עם קהל לקוחות קבוע ונאמן. יש לא מעט מועדוני לקוחות כמעט בכל ענף במשק, וכך גם בבריכות השחייה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר