ביטוח לאומי חושף: "פותחים מבנה של מומחי רפואה הראשון בארץ"

המוסד לביטוח לאומי ערך מסיבת עיתונאים, ובה הודיע כי ירכזו ועדות רפואיות תחת קורת גג אחת • שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן: "יהיו 15 רופאים מומחים באותו מרכז היסטורי"

המוסד לביטוח לאומי הודיע: "נרכז ועדות רפואיות תחת קורת גג אחת" // צילום: שמואל בוכריס

ביטוח לאומי קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים, ובה חשף "בשורה היסטורית בנושא הוועדות הרפואיות, אופן התנהלותן מול הציבור ודרך קבלת ההחלטות", לדברי המוסד לביטוח לאומי.

שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן, אמר בפתח מסיבת העיתונאים: "אנחנו פותחים מבנה של מומחים הראשון בארץ. אנו נרכז ועדות רפואיות, ומי שזקוק לוועדות הללו לא יצטרך ללכת למקום אחר. יהיו 15 רופאים מומחים באותו מרכז היסטורי. 1,500 מטר עם 15 רופאים במרכז.

"אנחנו עסוקים בלתת את השירות הטוב ביותר. עשינו רפורמה בשכר הרופאים שעובדים עם הביטוח לאומי. עושים את מיטב המאמצים. יהיו אנשים שיבינו את מצוקת האנשים. אני מודה למנכ"ל הביטוח הלאומי ולמנהל סניף חיפה, ומקווה שייפתחו עוד מרכזים".

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר: "יש אמירות של חמלה ולשרת את הציבור. מדובר במרכז ראשון בארץ. אם היה בעבר צריך לעבור כמה מקומות, היום זה במרכז אחד. המקום נועד לשרת התושבים. ישנם רופאים טובים, רופאים לא ראויים - לא יהיו פה. יהיו רופאים עם חמלה כלפי הנזקקים.

"אנחנו נקדם שירותים נוספים פה במרכז לאלו שמגיעים בפעם ראשונה לוועדת ערר. המקום הזה אמור להיות מאיר פנים, כי אנחנו נועדו לשרת אותם בזכות ולא בחסד".

מסיבת העיתונאים התקיימה בהשתתפות שר הרווחה והביטחון החברתי, ח"כ מאיר כהן; מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר; וסמנכ"לית מערך נכויות ושיקום בביטוח הלאומי, ירונה שלום.

הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי, אשר תפקידן לקבוע אחוזי נכות לאדם שנפגע באירוע כלשהו, זוכות לעיתים קרובות לביקורת ציבורית בשל מסורבלותן והביורוקרטיה, שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתהליך ומקשות מאוד על אזרחים אשר מבקשים לקבל קצבה בשל נכותם. ככל הנראה, היום תוצג התוכנית של המוסד להקל את הביורוקרטיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר