ארז וינר | צילום: אלעד גוטמן

מנכ"ל ויליפוד: "אני מוכר גאודה ב־30 שקלים לקילו - ומתפרנס יופי"

ארז וינר נותן פייט לחברות המזון הגדולות: "השוק הפרטי הוא חיוני לצרכן" • על הריקול של שטראוס: "מלאי השוקולדים שהיה לי אזל"

"שוק המזון הוא שוק ריכוזי עם כמה חברות גדולות, ששולטות בכמעט 60% מהשוק. אני חושב שהשוק הפרטי הוא הדבר הכי טוב שיכול להיות לצרכן, למדינה ולכל שוק", כך אמר ל"ישראל היום", ארז וינר, מנכ"ל חברת ויליפוד.

וינר אמר את הדברים על רקע היערכות החברה לחג השבועות, עם 30 מוצרים חדשים בהשקעה של חמישה מיליון שקלים.

"מצד שני, צריך להיות שוק חופשי ופתוח ולא שוק כוחני ומרוכז של 4-3 חברות שמחזיקות חלק גדול מהשוק, שגם אם לא קוראים לזה תיאום מחירים, הן יכולות להכתיב לאן השוק ילך ואיך הוא יתנהל. בעצם חברת ויליפוד קמה על הטיקט הזה".

לדבריו, "אפשר לראות שבהרבה מאוד תחומים של ויליפוד, אם לא היה את הקטן המעצבן הזה שמביא מחיר טוב, ודוחף ונדחף - לחברות הגדולות היה קל להמשיך להתנהג בצורה שאני לא יודע אם להגיד כוחנית, אבל בצורה שמתעלמת מצורכי הציבור".

"זולים בהרבה מהמתחרים", צילום: יהושע יוסף

על הקושי שבתחרות מול החברות הגדולות אמר וינר כי "זה מאוד קשה. אנחנו נלחמים פה בענקים. תנובה ושטראוס הן חברות ענק, ולטרה יש את הגב של החברה המרכזית. אם אני אעשה שרירים ואתווכח עם רשת מסוימת, אני יכול לקבל בסוף את התשובה - 'אז תלך'. לשמחתי, אנחנו רואים היום שיותר ויותר רוצים אותנו. למה רוצים אותנו? לא מפני שאנחנו נחמדים. מפני שהרשתות הבינו שאני נותן להן את הכוח גם מול הספקים הגדולים. לצורך העניין, ספק יכול עכשיו להחליט שהוא עושה שרירים על אחת מהחברות הגדולות ואני יודע לגבות אותו, למעט חלב ניגר, מיוגורט ועד גבינות פרמזן".

"מציע חלופה איכותית"

על שבועות אמר וינר, "זה החג הכי מוצלח ומושקע שלנו. יצאנו עם קמפיין פרסומי גדול, שבא לחזק את מה שאנחנו מנסים להגיד מתחילת השנה - שאנחנו למעשה המענה ליוקר המחיה. העניין הוא לא להציע מוצר נחות".

אם לא הייתם מציעים בשורת מחיר, לא היו קונים את המוצרים שלכם?

"לצערי, זה אפילו יותר מסובך מזה. אני מציע חלופה איכותית במחיר טוב, וקטגורית אנחנו זולים מהמתחרים בחלק מהמקרים בעשרות אחוזים. בגבינות הבולגריות מדובר ביותר מ־40% ובגבינות הצהובות בערך ב־30%-25%, ועדיין הישראלי קונה מותג. המחיר לבד לא מספיק. יש עדיין נאמנות למותג.

"בעולם של יוקר המוצר יש תפקיד לממשלה ולמערכות הביורוקרטיות, אבל יש תפקיד גם לצרכן. אני מוכר גאודה ב־30 שקלים לקילו, ואני ברוך השם מתפרנס.

"אנחנו חברה ציבורית, ואפשר לראות את הדו"חות שלנו. זה נכון שירדנו ברווחיות, כי ספגנו חלק גדול מהעליות שהיו בשנה האחרונה, אבל עדיין אנחנו חברה ציבורית רווחית ומוכרת משמעותית יותר זול. התפקיד של המדינה הוא בסוף להסיר חסמים ולצמצם רגולציה. בישראל הכל יותר יקר, וכוח העבודה יותר יקר".

אתם מרגישים השפעה בשל הריקול של שטראוס?

"זה לא השפיע על עולם החלב שלהם. אנחנו מייבאים מוצרי שוקולד, ומטבע הדברים המלאי שהיה לי אזל לחלוטין. לא העליתי את המחיר אפילו באגורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...