לפני שבועיים הסתיימה עונת הטלוויזיה בארה"ב. מסיכומי הרייטינג של העונה עולה כי הסידרה הנצפית ביותר בעונה שהסתיימה היתה סידרת המשטרה "NCIS" עם 21.3 מיליון צופים בממוצע.
הקומדיה הכי נצפית היתה "המפץ הגדול" (18.6 מיליון צופים בממוצע), והסידרה החדשה הנצפית ביותר היתה "אלמנטרי", העיבוד המחודש לשרלוק הולמס (עם 12.6 מיליון צופים בממוצע). עם זאת, משחק הפוטבול של יום ראשון, המשודר ב־NBC, הוא עדיין המשדר השבועי שזוכה ברייטינג הגבוה ביותר בארה"ב - 21.5 מיליון צופים בממוצע.
אם השמות הללו גורמים לכם לפהק, אתם כנראה לא לבד. זו היתה עונה מנומנמת למדי ללא סדרות להיט חדשות. אבל המגמה המרכזית של עונת הטלוויזיה שחלפה היתה היחלשות הריאליטי. "הישרדות" ו"המירוץ למיליון" רשמו ירידה ברייטינג, ו"רוקדים עם כוכבים", שנחשבה לפופולרית מאוד באמריקה, נחלשה באופן משמעותי. הקריסה המדוברת ביותר היתה של "אמריקן איידול", שסיימה את העונה רחוק מאוד מהפיסגה שאליה היתה רגילה בעשור הקודם. פרק הגמר של העונה ה־12 היה הכי פחות נצפה בתולדותיה, עם צניחה של 44 אחוזים מהשנה שעברה.
כזכור, ב"איידול" ניסו להזרים דם חדש עם ניקי מינאז' ועם מריה קארי (שהתפנקה בחוזה חסר תקדים של 18 מיליון דולר), אולם הליהוק כשל וכל השופטים בפאנל (כולל רנדי ג'קסון הוותיק וקית' אורבן) סיימו את דרכם בתוכנית. האסטרטגיה של מפיקי הריאליטי כעת היא לגייס לפאנל השופטים את בוגרי התוכנית, ובראשם ג'ניפר האדסון, שזכתה באוסקר על תפקידה בסרט "נערות החלומות". האדסון הגיעה למקום השביעי בעונה השלישית של "אמריקן איידול" ונמצאת בימים אלה במשא ומתן מתקדם עם ההפקה. בוגרת נוספת שנמצאת במו"מ עם ההפקה היא קלי קלרקסון, זוכת העונה הראשונה של התוכנית.
מאכזבת לא פחות היתה העונה השנייה של "אקס פקטור". גם כאן ליהוק ססגוני של בריטני ספירס לא צלח והרייטינג לא המריא. סיימון קאוול ינסה להפיח רוח חיים במותג שלו באמצעות שתי חברות חדשות בפאנל השופטים - חברת דסטיניז צ'יילד קלי רולנד והזמרת הלטינית פאולינה רוביו.
"אמריקן איידול" ו"אקס פקטור", המשודרות שתיהן ברשת פוקס, הוציאו בשנה שחלפה יותר מ־40 מיליון דולר רק על שופטים - תוצאה ישירה של התחרות עם "דה וויס", שמסתמנת כמנצחת הגדולה של תוכניות הריאליטי. הפורמט מהולנד הוא היחיד שהתחזק בעונת הטלוויזיה שחלפה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו