הצרכנים הישראלים בחרו ב"ישראל היום" כאחד ממותגי העל של ישראל לשנת 2013. הכרעת הצרכנים בוצעה ביוזמת ארגון ה"סופר-ברנדס" הבינלאומי, הפועל ביותר מ-70 מדינות בעולם, ובכללן ישראל.
במסגרת הבחירה, הצטרפו ל"ישראל היום" בהיכל התהילה הבינלאומי מותגים בולטים נוספים כמו ערוץ 10, התכניות "כלבוטק" ו"ארץ נהדרת", וכן ידיעות אחרונות, גלי צה"ל, גלגלצ, ערוץ 2, קשת, מאקו, וואלה!, נשיונל גיאוגרפיק, ynet ו-yes.
בתחום התקשורת, נמצאים ברשימה גם שופטי ריאליטי שנבחרו כמותגי על בקטגוריית האנשים, וביניהם גידי גוב, שרית חדד, שלומי שבת, השף חיים כהן וצביקה הדר, שהבחירה בהם מהווה הוכחה להתחזקות התקשורת ותכניות הריאליטי בשנה האחרונה.
בין שאר המותגים, הוכתרו כמותגי על גם מוצרי צריכה, בינהם: קוקה-קולה, במבה, סופר-פארם, שופרסל ושיווק השקמה של רמי לוי. מותגי תקשורת בין אישית וביניהם: אייפון, גוגל ופייסבוק, מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל ושב"כ, אמנים וסופרים, ביניהם: עמוס עוז, שלמה ארצי ואריק איינשטין וגם אישי ציבור כדוגמת הנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו, נגיד בנק ישראל הפורש סטנלי פישר ושר האוצר יאיר לפיד ועמותות כדוגמת אדי, זק"א ויד שרה.
הליך הבחירה של מותגי העל מבוצע על ידי הצרכנים באמצעות מחקר מקיף בקרב הצרכנים (בישראל עורך את המחקר מכון MarketWatch של אבינעם ברוג) אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל ולהפוך ל"סופרברנדס": מותגים שיצרו לעצמם את המוניטין הטוב ביותר בישראל, ומציעים לצרכנים יתרונות על פני מותגים אחרים. השנה כללה הרשימה כ-2,300 מותגים.
צוות השופטים בראשות פרופ' יעקב הורניק, דקאן בית הספר למנע"ס במרכז האקדמי פרס, המורכב מ-127 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים שתפקידם לנפות ולדרג את רשימת המותגים המלאה. המותגים שזכו בציונים הגבוהים ביותר עולים לשלב האחרון של מחקר הצרכנים, במסגרתו מדורגים המותגים ומחולקים ל-24 קטגוריות.
לדברי אתי עמיעד, מנכ"ל Superbrands ישראל, "אנו שמחים וגאים שהמסורת של ארגון Superbrands הבינלאומי נמשכת בישראל כבר חמש שנים, ושגם השנה מי שבוחרים את מותגי העל הם הצרכנים בישראל".
