הזרקות PRP לברך – הטיפול האידיאלי למניעת כאבי ברכיים ומפרקים

כל מה שרציתם לדעת על טיפולי PRP לברך : מהו טיפול PRP למפרקים? כיצד מופק PRP לברך? כיצד מסייע PRP בתהליכי ריפוי והקלה על כאבים? כיצד מתבצע טיפול PRP לברך ? מהם היתרונות של טיפול הזרקת PRP לברך? מדוע חשוב לעבור טיפול PRP לברך על ידי מומחים בתחום?

מרכזיים המובילים לטיפול הזרקות PRP לברך למניעת כאבי ברכיים ומפרקים

בשנים האחרונות הפך טיפול PRP לפופולרי ביותר בקרב רופאים המטפלים באנשים הסובלים מכאבים אורתופדיים ופציעות ספורט. הטיפול החדשני הוא 100% טבעי ומתבסס על דם הנלקח מן המטופל. טיפול PRP נמצא יעיל במיוחד לצורך שיקום ולשיפור איכות חיי המטופל.  זוהי שיטת הטיפול היחידה המצליחה להתחקות אחר הדרך הטבעית של הגוף לריפוי עצמי שכן, הפלסמה העשירה בטסיות, מוזרקת לאזור הפגוע ומדרבנת את הגוף לריפוי מהיר ותקין של הרקמות. שיטת  הזרקות PRP לברך מטפלת במגוון רחב של כאבים לא פתורים כתוצאה מפגיעות אורתופדיות ביניהם :קרע במיניסקוס או בגידים, שיחקת מפרקים ודלקות בגידים. המומחים של רשת המרכזים האסתטיים והרפואיים אתר דוקטור חן, מטפלים בהצלחה באלפי מטופלים באמצעות הזרקות PRP לברך ומאפשרים להם חזרה לשגרה, לאיכות חיים טובה ואף לפעילות ספורטיבית.


באילו מקרים נדרש הליך הזרקות PRP לברך

טיפול PRP לברך מיועד עבור אנשים העוסקים בספורט בין אם מדובר על ספורט מקצועני או חובבני, אשר עברו פציעה חריפה כגון קריעה או מתיחת גיד, שריר או רצועה. בנוסף מיועד הטיפול עבור ספורטאים הסובלים מפציעה כרונית ברקמה רכה וכן מטופלים הסובלים מתהליך של שחיקה במפרקים ורוצים למצות את החלופות הטיפוליות לפני ניתוח הדורש החלמה ארוכה ותהליך שיקום ארוך. זריקות PRP לברך הן פריצת דרך של ממש המונעות במקרים רבים את האופציה הניתוחית.


מהו PRP?

אנשי רפואה במגוון תחומים עושים כבר עשרות שנים שימוש ב-PRP (PLATELET RICH PLASMA), פלסמה עשירה  בטסיות המהווה מעין “מפעל” לייצור חומרי גדילה שונים. אלו הם חלבונים אותם מפרישות הטסיות בתהליכי ריפוי פצע חיצוני או פגיעה פנימית באזור מסוים. טסיות הן התאים הראשונים המגיעים לאזור הפגוע, עוברות שפעול ומתחילות ליצור ולהפריש אל הסביבה, חלבונים המעודדים צמיחה של כלי דם ומולקולות המסייעות לבניית עצמות ורקמות חיבור. טיפול באמצעות PRP נמצא בשימוש כבר מספר עשורים בתחומי רפואה שונים ביניהם רפואה אסתטית, רפואית שיניים, כירורגיה של הפה, אורולוגיה, אף אוזן גרון ולב חזה.


הליך הפקה והזרקת PRP לברך

טיפל הזרקת PRP לברך, מתחיל בשאיבת דם מגופו של המטופל (בין 30-60 סמ”ק). בשלב הבא, מועבר הדם השאוב לצנטריפוגה רפואית בו מופרד הדם לשלוש שכבות : בשכבה התחתונה, כדוריות דם אדומות, מעליהן שכבת הפלסמה העשירה בטסיות ומעליה נוזל פלסמה דל בשכבות. השכבה האמצעית העשירה בטסיות דם ומכילה חומרי גדילה רבים האחראים על צמיחת כלי דם ורקמות בגוף לצד חלבונים המשתתפים באופן פעיל בתהליכי ריפוי ומולקולות המסייעות לבניית עצמות ורקמות חיבור. שכבה זו מכילה גם תאי דם לבנים להם תפקיד משמעותי במלחמה בחיידקים ובנגיפים. בשלב השלישי, מוזרק נוזל ה-PRP אל המקום הפגוע. ההזרקות דורשות דיוק מרבי ולכן, הן מתבצעות תחת אולטרסאונד הממקם את האזור המטופל ומשגיח שהמחט אכן חודרת אל המקום הפגוע.


כיצד מסייעות זריקות PRP לברך בריפוי ושיקום המקום הפגוע?

הפלסמה המועשרת בטסיות, מתחקה אחר התהליכים הטבעיים המתרחשים בגוף בעת פציעה ברקמות (חיצונית או פנימית) כאשר הגוף מזעיק את טסיות הדם אשר מייצרות חלבונים, גורמי גדילה וריפוי הפועלות לריפוי האזור הפגוע. כאשר מוזרקת פלסמה עשירה בטסיות ישירות אל המקום הפגוע בצורה מרוכזת, היא מסייעת חדש ולרפא רקמות בברך ובירך בצורה יעילה ומהירה יותר.


היתרונות הבולטים של הזרקת PRP לברך

  • שיקום וריפוי– הטיפול נותן מענה הן לשיקום והן לריפוי של בעיות אורתופדיות שטופלו עד כה בצורה חלקית בלבד, באמצעות תרופות אנטי דלקתיות ותרופות מרשם לשיכוך כאבים וכן בטיפולי פיזיותרפיה.
  • חזרה לשגרה – שיטת הזרקות PRP לברך, מאפשרת לאנשים רבים הסובלים מפגיעות אורתופדיות שונות, לחזור לאיכות חיים טובה ולפעילות שגרתית ללא כאבים ואף לפעילות ספורטיבית.
  • שיטה מוכחת– מחקרים שנעשו אודות הטיפול וכן מטופלים רבים אשר עברו טיפול הזרקת PRP לברך, מדווחים על אפקטיביות גבוהה ומהירה.
  • זמן החלמה קצר – זמן ההתאוששות מטיפול הזרקות PRP לברך הוא קצר יחסית ולאחר מנוחה של ימים ספורים עד שבוע, יכול המטופל לחזור לשגרה.
  • טיפול ביולוגי – הדם המשמש להפקת הפלסמה, נלקח מהמטופל עצמו, עובדה המפחיתה את הסיכון בתופעות לוואי ודחייה ומאפשר הזרקה מספר פעמים ללא הגבלה.

הליך ההחלמה הנדרש לאחר טיפול הזרקת PRP לברך

במהלך שלושה ימים לאחר הטיפול, מומלץ להניח שקית קרח על האזור המטופל מידי שלוש שעות למשך עשרים דקות למניעת נפיחות במקום. במקרה של כאבים יש להיעזר במשככי כאבים. לאחר שלושה ימים עד שבוע, ניתן לחזור לפעילות רגילה ולחזור לביקורת בקליניקה בחלוף 6 עד 8 שבועות מהטיפול.


הטכנולוגיה המתקדמת בעולם במרכזים המובילים בארץ

הרופאים המומחים של רשת המרכזים האסתטיים והרפואיים אתר דוקטור חן בפריסה ארצית בראשם עומד דוקטור יעקוב מנתח אורתופד מומחה, מטפלים באמצעות השיטות המתקדמות ביותר בעולם. טיפול הזרקות PRP לברך הנו טיפול פורץ דרך המסייע בשיקום וריפוי של פגיעות אורתופדיות הגורמות לכאבים רבים בברכיים ובמפרקים ומשבשות את איכות חייהם של מטופלים רבים. עשרות מחקרים הוכיחו את יעילותו של הטיפול אשר במקרים רבים, מנע את הצורך בניתוח כירורגי. בשנים האחרונות, טיפלו טובי המומחים של אתר דוקטור חן בהצלחה במאות מטופלים אשר חזרו לאיכות חיים טובה ולפעילות מלאה ללא כאבים הודות לטיפול הזרקות PRP לברך. רוצים לדעת עוד אודות הטיפול היעיל והמהיר ביותר בפגיעות אורתופדיות?


קבעו פגישה ללא התחייבות וללא עלות וקבלו את כל המידע אודות טיפול הזרקות PRP לברך
לפרטים ולסניף הקרוב לביתכם הקליקו כאן.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר