הכניסה לדיילי'ז // צילום: חן גלילי // הכניסה לדיילי'ז

תרופה ומאפה: סופר פארם נכנסת לתחום האוכל

הרשת השיקה את "Daily's", מותג חדש שיפתח בחלק מסניפיה ובו, לצד מוצרי הפארם, תוכלו לקנות כריכים, מאפים, קפה ואפילו פסטות ודגים • כל הפרטים

סופר-פארם נכנסת לתחום המזון הטרי ומשיקה את Daily's, קונספט קמעונאי חדש הכולל מזון טרי בשיטת  GRAB & GO לצד בית מרקחת ברישיון עסק נפרד ומחלקות טואלטיקה ותינוקות. הקונספט של מזון טרי בטייק אווי דומה לקונספט שמציעות רשתות בעולם.

בשלב הראשון פותחת סופר-פארם שישה סניפים של DAILY'S. הראשון נפתח כבר במתחם הבורסה ברמת גן והאחרים יפתחו במגדלי אלון בתל אביב, בעזריאלי שרונה בתל אביב, בהרצליה פיתוח, בירושלים ובתחנת הרכבת בלוד, כאשר המטרה היא לפתוח עשרות סניפים לאחר מכן. בחלק מהסניפים מדובר בשדרוג של סניף קיים ואילו בבורסה ברמת גן מדובר בחנות חדשה. הדגש הוא על מיקומים בהם יש אזורי משרדים או תנועה ערה של אנשים.

ניתן  למצוא ב-Daily's בין השאר כריכים, סלטים, מאפים, טאפאסים פסטות ומרקים שרובם הוכנו באותו היום. תאריך הייצור יופיע על גבי המוצר ובמידה ולא יימכר, יורד מהמדף בסוף היום וייתרם ברובו. בסופר פארם אומרים כי הביקוש למזון בשיטת "Grab and Go", אוכל ארוז, מוכן לאכילה, הולך וגדל בשנים האחרונות והוא הגיע לשיאו עם פרוץ נגיף הקורונה ברחבי העולם. באירופה וארה"ב ניתן למצוא מגוון רחב של רשתות המציעות מזון מוכן "על הדרך" לדוגמת פרט א מנג'ר, מרקס אנד ספנסר, רווה שבגרמניה, מונופרי שבצרפת וגם ענקיות הדראגסטור דוגמת CVS ו-boots פיתחו משמעותית את סקטור המזון ומוכרות מזון טרי בסניפי הרשת.

בארץ רואים מגמה הולכת וגדלה של מעדניות ייעודיות דוגמת דליקטסן, ובתקופת הקורונה גם מסעדות ובתי קפה הקימו מעדניות ובהן מזון מוכן אותו ניתן לאכול בכל מקום. מחיר קפה, בהכנה עצמית אגב, נע בין 7-12 שקלים, כאשר קפה הפוך עולה 10 שקלים. 

מחיר כריכים 22-32 שקלים, מאפים 10-12 שקלים, סלטים 35 שקלים, מנות מבושלת 39 – 45, כאשר המנה היקרה ביותר הינה מנת סלמון על מצע של ירקות מאודים, כוס פירות או ירקות ב 20 שקלים ועוד. עוד ניתן למצוא במקום: מרקים מוכנים, פירות וירקות,  שוקולדים שמיוצרים על ידי איקה שוקולד, פסטות לחימום ועוד. מרבית המוצרים פותחו במיוחד עבור Daily's על ידי יצרנים מקומיים כדוגמת לחם חם, ביסקוטי, איקה שוקולד ועוד.התפריט ב-Daily's נבנה יחד עם היועץ הקולינרי של הרשת, עמוס אפל ושי מונטג מרביבה וסיליה.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר פארם אמר היום: "אנחנו למעלה משנתיים עובדים על המהלך הזה. אנחנו מסתובבים לא מעט בעולם ואין להבנתנו במדינת ישראל קטגוריה של גראב אנד גו. יש המון ניסינות יותר ופחות מוצלחים. זה מענה לצורך של הלקוחות בעיקר בעידן פוסט קורונה וגם טרום קורונה. מדובר במענה לאנשים שממהרים ולא מבשלים,  בטח כשהם עמוסים בבית או בעבודה. לא סתם פתחנו את הסניף הראשון באזור משרדים בבורסה ברמת גן. אנשים לא רוצים לאכול רק מזון מהיר אלא גם חם וטרי. היום אין סוג אחד של אוכל. יש מפחיתי בשר, דגים ולכן אנחנו נותנים מענה לצמחוניים ולטבעונים ולכל הצרכים".

"מדובר בחוויה", ממשיך לביא. "פתחנו בשקט ביום ראשון אחר הצהריים והחוויה לאנשים היא וואו. הקפה טעים להם וכן הכריכים, המרקים והטאטפסים. כיוונו הכי גבוה שיש. יש התפתחות בעולם בתחום הזה אבל אנחנו מביאים משהו אחר. אנחנו נשלב את האיכות של הטרי. השקענו במהלך  קרוב ל 20 מיליון שקלים".

דייליז' // צילום: חן גלילי
דייליז' // צילום: חן גלילי


 

"זה ברור לנו שיהיה מעבר לקטגוריות באונליין. סופר פארם מסתכלת קדימה היא מחפשת עוד סיבה לביקור בסניף . בסוף,  אנשים רוצים קפה ואת זה לא מזמינים באינטרנט וכנל סנדוויץ חם. בסניף ברמת גן למשל  יהיו כיסאות ושולחנות קטנים בחוץ אחרי שנקבל אישור, אבל  אנחנו לא מתחרים בבתי הקפה. אנחנו מכוונים למזון טרי עם הרכיבים הכי טובים שיש אבל עם תימחור יותר נגיש. עצם העובדה שרוב המוצרים יהיו טריים ובסוף היום ירדו מהמדף זה סטייטמנט. זה משהו שלא קיים כהגדרה בכל מקום אחר". טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו