ההכנות לפתיחת חוף צמח מחדש // צילום: גיל אליהו, ג'יני // ההכנות לפתיחת חוף צמח מחדש

"מצפים ל־50 אלף מטיילים ביום בפסח"

במלונות ובצימרים בצפון התפוסה כמעט מלאה, בכנרת ייפתחו 2 חופים חדשים • "רצף ימי חול המועד ימשוך המונים"

חשיפה לצפון: בעוד שבוע וחצי יחול חג הפסח - ובגליל, בגולן ובכנרת מצפים להיקף מטיילים גבוה בהרבה מהממוצע.

בבתי המלון, בחדרי האירוח הכפרי ובצימרים התפוסה כבר כעת מלאה או כמעט מלאה. בכנרת, כדי להתמודד עם עומס המטיילים, צפויים לפתוח שני חופים חדשים - את צמח וסוסיתא - שיתווספו ל־15 החופים הקיימים של איגוד ערים כנרת. גם באתרי הטבע והאטרקציות התיירותיות מתכוננים לוויסות תנועת המטיילים.

בחוף צמח, שנסגר לפני שלוש שנים, נמשכו אתמול במרץ העבודות להכשרתו לקליטת מתרחצים כבר בעונת הרחצה הקרובה, שתיפתח מחרתיים רשמית. גם חוף סוסיתא שבמזרח הכנרת יצטרף ל־15 החופים שבאחריות איגוד ערים כנרת.

"אנחנו נערכים להגדלה משמעותית במספר המבקרים בגליל העליון", הכריז מנכ"ל החברה הכלכלית של המועצה האזורית גליל עליון, מאיר (כושי) לוי, "אם בפסח מגיעים בדרך כלל

50-30 אלף מטיילים ביום, אז הפעם אנחנו מבינים שהמספר עשוי לגדול ל־80-70 אלף".

לוי מעריך שהסיבה לעלייה המשוערת במספר המטיילים נעוצה לא רק בשחרור הדרגתי ומהיר של הגבלות הקורונה, אלא גם בכך שימי חול המועד יחולו השנה בימים ב' עד ו' - שינוי העשוי למשוך מטיילים רבים דתיים וחרדים.

במועצה האזורית גולן מצפים לכ־100 אלף מבקרים, ואילו ראש מועצת עמק הירדן ויו"ר איגוד ערים כנרת, עידן גרינבאום, נזכר ש"בשנה שעברה הגענו לשיא של 2.5 מיליון נופשים בחופים. השנה כנראה שנעבור אפילו את המספרים האלו" .

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו