עומר אדם רוצה לכבוש את העולם

בשנה האחרונה הזמר מנסה להתניע קריירה בינלאומית • גם האלבום החדש שלו, "THE 8", עם הפנים לשם

צילום: שי פרנקו // חגיגות ועבודה. עומר אדם

עומר אדם, למקרה שלא שמתם לב, כבר לא ממש איתנו. כבר כמעט שנה שהזמר מסתובב בעולם ולוקח חלק בפעילויות הממוקמות בטווח שבין התנעת קריירה בינלאומית לבין הפגת השעמום. בכל זאת, אין בימים אלה במות להופיע עליהן. 

עד כה הוא הספיק לחגוג במסיבות על יאכטות, לבלות במיאמי, לנפוש במקסיקו ולהצטלם עם פוחלצי עופות דורסים בדובאי. זה לא שאנחנו פותחים עיניים עליו, חלילה. מי שבאמת עוקב אחר מעלליו של המוזיקאי בן ה־27, ישים לב שבין כל המסיבות הוא גם נותן עבודה - לפחות במונחי מינגלינג עם שמות מהתעשייה העולמית. בדובאי הוא פגש את הכוכב המצרי מוחמד רמדאן, ובמיאמי ישב עם מפיק העל סקוט סטורץ'. באמירויות הוא נצפה בחברת הדי.ג'יי ההולנדי המפורסם מרטין גריקס, ובסטורי שלו הוא חשף עבודה משותפת על שיר עם ניקי ג'אם, ענק הרגאטון הפורטוריקני. בין לבין הוא גם הספיק לחבור לדואט עם צ'יקו קסטילו מהג'יפסי קינגס, ולקבוע הופעות לחודש הבא בניו יורק ובלוס אנג'לס. המסר ברור: אחרי שכבש את ישראל - עומר אדם רוצה לכבוש את העולם.

אולי בגלל זה הוא בחר לקרוא לאלבום החדש שלו "The 8". כפי שהשם מבשר, מדובר באלבום האולפן השמיני של הזמר, והוא גם מכיל שמונה שירים - מה שהופך את השם הבינלאומי לדו משמעי. שלושה מהשירים באלבום החדש אכן חדשים. חמישה מהם "לצערו דלפו במהלך השנים", כפי שנכתב בהודעה לעיתונות, "ובשל כך לא יצאו באופן רשמי". את האלבום החדש מגדירים אנשיו של עומר "מתנה חד פעמית למעריצים". 



מה שבהחלט לא חד פעמי ביצירה של אדם הוא השימוש בשורש ש.ג.ע על שלל צורותיו. מה שנהיה כבר קלאסיקה ב"שני משוגעים" מתגלגל כאן ל"השתגעתי בגללך" המוצלח שפותח את האלבום. כתבו אותו דודי בר דוד ואליה רוסיליו, בעצמם מוזיקאים מוצלחים. ב"כשאת הולכת" שר אדם "כשאת הולכת אני משתגע". בשיר החותם את האסופה מוזכרות "תקופות משוגעות של ילדים בפריפריה", וב"פסקול חיי" הוא מגלה לאהובתו "הייתי משוגע עליך". לא שהיצמדות של אמן למילה היא דבר חדש או פסול, אבל כשמדובר באוסף בלדות שמוקדשות כולן למושא תשוקה רומנטי, קשה שלא לשים לב לחזרות טקסטואליות. איך הוא שר בעצמו כאן? "וכל השירים כבר אותו דבר".  

מי שמצפה למצוא באלבום הזה להיט מסיבות מקפיץ ממחוזות ה"הופה" הכיפי שלו מלפני עשר שנים, לא יקבל פה את מבוקשו. מהבחינה הזו  נראה שעומר אדם התבגר. השירים באלבום רזים מאוד מבחינת הפקה. שקטים, נוסטלגיים, מובלי גיטרות אקוסטיות, פסנתר וכלי מיתר - קו מוזיקלי עדין.

זה לא אומר שאין באלבום קטעים שיכולים להיות בקלות להיטי רדיו לימי חורף גשומים. "עושה לנו טוב", שכתבו אבי אוחיון ומתן דרור, הוא בדיוק כזה, וגם "מה שנפל מהידיים" שכתב נתן גושן. הפנינה של האלבום היא ללא ספק "מיליונרים", לא מעט גם בזכות המילים הנהדרות של אדיר גץ ונתי אבידן. אז מה אם שורות כמו "אז בואי נזרוק לנו יין לאוטו, ובדרך נמלא לנו לוטו, לכי תדעי אולי נחזור מהמדבר מיליונרים" נשמעות מצחיק מפי ההצלחה הגדולה ביותר של העשור.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר