קומונה משרדית: הגרסה האורבנית

מתברר שקיימים פתרונות נוספים על הרצף שבין המשרד המסורתי לבין הפינה המאולתרת בבית • ארבעה פרויקטים למגורים ששילבו מתחם עבודה משותף בַשטחים הציבוריים

חלל עבודה משותף, אלקטרה מגורים //צילום: יח"צ // חלל עבודה משותף, אלקטרה מגורים

לא יכולתי לבקש לפתוח את 2021 עם דוגמה מדויקת יותר לחישוב מסלול מחדש. הקורונה, שהוציאה את המיומנות הזאת מהווייז אל העולם שמחוצה לו, העניקה לנו סוג של מכשיר לפיתוח היצירתיות. הגבינה זזה מהר מהרגיל, ומי שפחות יתנגד ויותר יתמסר למציאות הזאת, יגלה שפתרונות יצירתיים יציפו את מוחו ויסייעו לו להתבדל על פני האחרים. ארבעה יזמים, שהבינו שצרכי הדיירים השתנו, בחרו להקצות חלק משטח הלובי, החניות ומועדוני הדיירים של הבניין למתחמי עבודה משותפים עבור הדיירים.

 

אאורה ישראל

אדריכל: אבנר ישר

חללי עבודה משותפים, רמת חן, אאורה //צילום: viewpoint
חללי עבודה משותפים, רמת חן, אאורה //צילום: viewpoint

חברת אאורה ישראל בחרה להפוך את קומת הלובי העליונה בפרויקט אאורה ברמת חן, לחלל עבודה משותף לטובת הדיירים בלבד. במתחם מתוכננות 12 עמדות עבודה, מטבחון, חדרי שירותים ועמדות מנוחה.  

 

קבוצת לוישטיין

אדירכלית: לאה רובננקו

 

פרויקט מגדל הצוק בשכונת הצוק בנתניה של קבוצת לוינשטין וחברת מגיל פיתוח  //הדמיה: 3Ddesign 
פרויקט מגדל הצוק בשכונת הצוק בנתניה של קבוצת לוינשטין וחברת מגיל פיתוח //הדמיה: 3Ddesign 

גם בקבוצת לוינשטין שמקימה בשכונת הצוק בנתניה את פרויקט מגדל הצוק, מגדל מפואר בן 30 קומות עם 117 דירות, החליטו לבצע התאמות ברוח התקופה כשהקצו שטח ניכר ממועדון הדיירים בבניין לטובת 8-9 פינות עבודה שיהוו חלל עבודה משותף לדיירים.

 

"אם עד עכשיו רוב המעסיקים חששו מעבודה מהבית, בחברת אלקטרה מזהים שהיום המעסיקים מבינים שלפעמים דווקא בבית תפוקת העובדים עולה בגלל הרצון להוכיח"

 

 

אלקטרה מגורים

אדריכלית: קיקה בראז

 

חלל עבודה משותף, אלקטרה מגורים //צילום: יח"צ
חלל עבודה משותף, אלקטרה מגורים //צילום: יח"צ

בחברת אלקטרה מגורים השיקו מותג חדש: 'אלקטרה לייף סטייל' – סביבת מגורים שתספק לדיירים את רוב צרכיהם מתחת לבית: אולם קולנוע, חדר לחגיגות ואירועים וגם מתחם עבודה משותף, במגדל מגורים בן 21 קומות בשכונת רמת הדר בגבעת שמואל. מתחם העבודה המשותף שתוכנן בפרויקט כולל 5-6 עמדות עבודה.

בחברה מספרים שראו את החשיבות של עבודה מהבית בתקופת המגיפה. גם המעסיקים וגם העובדים גילו את היתרונות של חיסכון בזמן העמידה בפקקים, של דלק והוצאות משרד גדולות. אם עד עכשיו רוב המעסיקים חששו מעבודה מהבית, בחברת אלקטרה מזהים שהיום המעסיקים מבינים שלפעמים דווקא בבית תפוקת העובדים עולה בגלל הרצון להוכיח.

 

קרסו נדל"ן

אדריכלים: יעל סגאה ואדר סקר, הפלטפורמה העירונית// אדריכלות פנים: רוני אביצור ועופר רוזמן, סטודיו XS

 

חלל עבודה פרויקט מי-קרו  //צילום: 3DIVISION
חלל עבודה פרויקט מי-קרו //צילום: 3DIVISION

 

חלל עבודה פרויקט מי-קרו //צילום: 3DIVISION
חלל עבודה פרויקט מי-קרו //צילום: 3DIVISION

 

חברת קרסו נדל"ן מקימה את פרויקט ME CRO ברחוב אבן גבירול בתל אביב, הכולל 2 בניינים חדשים, ובהם 50 יח"ד. את הפרויקט תבנה קרסו בשילוב עם משרדי האדריכלים 'הפלטפורמה העירונית' ועם האדריכלית רוני אביצור ממשרד Xs (אקסטרה סמול), המתמחים בטרנד המיקרו ליבינג. מגמה, שנחשבת מיטיבה עם הסביבה ומתאימה לאורח החיים בערים הגדולות והצפופות.

היזמים החליטו להקים בפרויקט חלל עבודה משותף בקומת הקרקע. המתחם מרווח, מקורה ופתוח, וכולל שולחנות עבודה, ספות, עמדות טעינה, שקעי חשמל ותשתיות תקשורת, וכל הדרוש לעבודה מהבית. המתחם, שמיועד  לדיירי הפרויקט, ירוצף בדק וישקיף לגינה האקולוגית של הבניין.

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר