הזמינות הגבוהה של האינטרנט והפלטפורמות השונות המוצעות בו לצורך שיווק, יכולים לסייע כיום לכל עסק להיחשף בצורה הטובה ביותר לקהל יעד פוטנציאלי מקסימלי של העסק, למתג את העסק בצורה הטובה ביותר באינטרנט ולגרום לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים לבחור דווקא בעסק על פני מתחריו. על אף שהאינטרנט על כל הפלטפורמות שבו זמין לכולם, הרי ששיווק נכון באינטרנט איננו דבר פשוט. לכן עבור שיווק עסק באינטרנט, יש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר, בעלי הניסיון הרב ביותר בתחום, הידע המשמעותי ביותר והיכולת שלהם לבנות לכל עסק אסטרטגיה שיווקית מנצחת באינטרנט.
מה כולל שיווק באינטרנט?
שיווק עסק באינטרנט הוא מושג רחב מאוד. האינטרנט כולל בו כאמור פלטפורמות רבות הרלוונטיות לצורך שיווק ופרסום כגון: גוגל, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, לינדקאין ועוד. כל אחד מהפלטפורמות המוצעות באינטרנט לצורך שיווק ופרסום עסקים היא עולם ומלואו ובכדי לנצל את היתרונות של כל אחת לצורך שיווק איכותי, יש צורך להכיר אותה בצורה המיטבית. חשוב לזכור שלא כל פעולה שמבצעים היא פעולה שיכולה להביא לתוצאות הרצויות ולא כל פרסום היא פרסום טוב כאשר הדבר נוגע לאינטרנט. בכדי ששיווק יהיה איכותי ויעיל ובכדי שהוא יתבטא בלקוחות חדשים, הגדלת המכירות והרווחים של העסק ועוד, הוא חייב להיות מדויק, לבוא לידי ביטוי בפלטפורמות הנכונות, בצורה הנכונה ובזמן הנכון.
בניית אסטרטגיה שיווקית מנצחת באינטרנט- שלב אחר שלב
המטרה של כל עסק אשר מעוניין לשווק את עצמו באינטרנט היא להצליח. ההצלחה של כל עסק נמדדת בהתאם לפרמטרים שונים. ישנם עסקים שיגדירו הצלחה של פרסום על ידי הגדלת מעגל הלקוחות שלהם, ישנם עסקים שיגדירו הצלחה כהגדלת המכירות של העסק ועוד. לכן, בכדי לבנות אסטרטגיה שיווקית מנצחת באינטרנט, חשוב מאוד שאנשי המקצוע שתבחרו עבור התהליך יערכו הכרות מעמיקה עם העסק שלכם, עם מטרות השיווק והפרסום ועוד. תהליך שיווק מוצלח באינטרנט בא לידי ביטוי בכמה שלבים:
בשלב הראשון כאמור יש צורך להגדיר יחד עם אנשי המקצוע את המטרות של השיווק.
בשלב השני, על אנשי המקצוע להכיר את קהל היעד שלכם. רבים מהעסקים ובעלי האתרים בטוחים שהמטרה שלהם היא להגיע לכולם, אך מדובר על טעות. חשוב מאוד להגדיר מראש קהל יעד לתהליך הפרסום. כאשר קהל היעד הוא ממוקד, קל יותר להגיע אליו. המטרה בשיווק היא לדבר בצורה כמה שיותר אישית לגולשים ולגרום לכל לקוח להרגיש כי הוא אחד ויחיד עבור העסק ועל כן, הגדרת קהל יעד היא חשובה. הגדרת קהל היעד תהיה בהתאם לכמה שאלות: מה מאפיין את קהל היעד של העסק, היכן קהל היעד של העסק מסתובב ברשת, על מה קהל היעד מדבר, מה מעניין אותו ומה העסק יכול להציע לו בכדי להפוך אותו ללקוח שלו על פני לקוח של עסק מתחרה לו.
לאחר שעונים על השאלות הללו, ניתן לקבל החלטות רבות שנוגעות לפלטפורמות שבהן כדאי לשווק, לגבי האופן שבו כדאי לפנות לקהל היעד בתהליך הפרסום ועוד.
בשלב השני, לאחר אפיון קהל היעד יש לבחור מבין הפלטפורמות המוצעות באינטרנט את הפלטפורמה הרלוונטית עבור שיווק. הפלטפורמות המוצעות כיום עבור שיווק בעסק הן גוגל שמאפשרת לקדם אתר באופן אורגני בהתאם לאלגוריתם החיפוש של גוגל ולאפשר לו להופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בעת חיפוש רלוונטי של גולש וכן מאפשרת ליצור קמפיין ממומן בגוגל אדוורדס וכמובן הרשתות החברתיות כגון: פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם, לינדקאין ועוד. חשוב מאוד לזכור שאמנם ניתן לבחור בכמה פלטפורמות עבור שיווק, אך לא כדאי לבחור בכל הפלטפורמות המוצעות באינטרנט לצורך שיווק שכן, אז יתכן שתאבדו מהאפקטיביות של השיווק שלכם. המטרה היא לבחור היכן לשווק כך שהמטרות של העסק יושגו במינימום משאבים.
השלב השלישי הוא הכנת השטח. במסגרת שלב זה יש לבצע הכנות שונות בהתאם לפלטפורמות שבהם בוחרים לשווק. מומלץ מאוד שיהיה לכל עסק אתר עצמאי בשליטתו, אשר יהיה תואם לערכים של העסק. חשוב להקפיד שהאתר יהיה מעוצב בצורה הטובה ביותר מבחינה גרפית וכן חשוב מאוד להקפיד על אפיון ועיצוב חווית משתמש באתר אשר יהפכו אותו לאתר שנוח לגלוש בו. חשוב מאוד להכין לקראת השיווק בפלטפורמה כזאת או אחרת את כל מה שתדרשו לצורך שיווק בה כגון: תוכן כתוב, גרפיקות, תוכן מצולם, מקצבי אודיו ועוד. חלק מהדברים יהיו מוכנים טרם תתחילו לשווק וחלק ניתן לבצע תוך כדי תנועה.
בשלב הרביעי מתחילים בעצם את השיווק עצמו. חשוב מאוד להיאזר בסבלנות בשלב הזה ולהבין כי תוצאות של שיווק לא תמיד באות לידי ביטוי באופן מידי. חשוב מאוד לדעת מראש למה כדאי לצפות וכן, להבין מהי הדרך לעקוב אחר השיווק ומידת היעילות שלו. כיום ניתן למצוא כלים שונים בפלטפורמות השונות שבאמצעותן ניתן למדוד יעילות של קמפיין פרסומי ועוד וחשוב להכיר את הכלים הללו.
בשלב החמישי יש צורך לעקוב אחר הפעולות השונות שמבצעים בתהליך השיווק, לנתר את ההצלחה ולקבל החלטות בהתאם לתוצאות שרואים בשטח. לא פעם יש לבצע תהליך אופטימיזציה לקמפיין כלשהו, לקידום בגוגל, לאתר ועוד, בהתאם לתוצאות השיווק שרואים בשטח.
בכדי לשווק באינטרנט בצורה הטובה ביותר ובכדי לבנות אסטרטגיית שיווק מנצחת, אין ספק שחשוב מאוד לבחור סוכנות דיגיטל המציעה את הצוות המקצועי הטוב ביותר והרחב ביותר עבור יצירת אסטרטגיה מוצלחת לשיווק באינטרנט ושיווק איכותי בפועל בהתאם לאסטרטגיה המדוברת. סוכנות המציעה בין היתר אנשי מקצוע שעוסקים בתחום בניית ועיצוב אתרים, קידום אתרים בגוגל, קידום ברשתות החברתיות, העלאת כתבות טאבולה ואאוטבריין ועוד כחלק מהליך השיווק, זהו ללא ספק הדבר הטוב ביותר עבור העסק שלכם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו