פרופ' גמזו על מות חולה הקורונה באיכילוב: "אשמה שלי"

משה חרזי נפטר לאחר שמכשיר ההחייאה שלו נותק ממקומו • מנכ"ל איכילוב בריאיון לחדשות 13: "אנחנו עדיין באירוע קשה, אסור שמקרים כאלה יחזרו"

פרופ' גמזו // צילום: גדעון מרקוביץ' // פרופ' גמזו

"זה קורע לב וקשה לי מאוד ברמה האישית": מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, דמע כאשר התייחס למותו של משה חרזי ז"ל, שנפטר לאחר שמכשיר ההנשמה שלו נותק. "לקיחת האשמה - עליי", ציין בריאיון לחדשות 13.

"אני מנהל בית החולים, אני נמצא שם בתוך המחלקה. יש שם אחים, אחיות ורופאים – ובסופו של דבר זה אני. אני נותן להם את כל מה שאני יכול, את כל ההסבר", אמר.

מתוך המהדורה המרכזית, באדיבות חדשות 13

"בשלב הזה אני חייב לגבות את הצוות ולהגדיל את רוחו". לדבריו, "אנחנו עדיין באירוע קשה. אסור לנו שמקרים כאלה יקרו ויחזרו על עצמם. באירוע הזה היו שתי אחיות על חמישה חולים - ולפעמים זה לא מספיק, כשיש לך פתאום כמה אירועים בבת אחת".

על הלקחים שהופקו כתוצאה מהמקרה: "שינינו כמה נהלים. ביקשתי להוסיף עוד אחיות כדי להגדיל את הציוות. ועדיין, אתה אף פעם לא יודע בדיוק מה הציוות הנכון. גם את נוהל חדר הבקרה אנחנו משנים, ויוצרים תפקיד של אחראי שעיניו יהיו כל הזמן על כל המוניטורים. זה חלק מהדברים שנמשיך ללמוד ולהיערך אליהם".

משה חרזי ז"ל // באדיבות המשפחה
משה חרזי ז"ל // באדיבות המשפחה

לשאלה אם נפל פגם בציוד הרפואי ענה: "המכשור המתריע על מצב החולה היה תקין. גם בציוד ההנשמה לא הייתה בעיה. הניתוק בוצע בדרך שבה היה קשה לראות שזה קרה, ולקח זמן עד ששמו לב. היו הרבה צפצופים ולא זיהו את הצפצוף".

ביחס לעיכוב בעדכון בני המשפחה על נסיבות המוות: "הצוות היה לפני התחקיר. לא העזנו להגיד את כל תוצאותיו, כי הוא לא היה בשל. אני קיבלתי את ההודעה על המקרה בשבת בצהריים, וביקרתי את המשפחה בשבעה. התקשורת הקדימה אותנו, אבל זה היה מגיע אליהם בדרך הרגילה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר