צפו: ההבדלים בין הסגר הראשון לשלישי

סרטון חדש מציג ממבט-על את התנועה בסגרים - ההדוק שהחל לפני כשבועיים, מול הראשון, שהוכרז עליו סמוך להתפרצות הקורונה בישראל • התיעוד לפניכם

מחסום משטרתי בראשון לציון // צילום: יהושע יוסף // מחסום משטרתי בראשון לציון

כשמגפת הקורונה פרצה בישראל בחודשיה הראשונים של 2020, אחזה ברבים מאיתנו פאניקה סביב הנגיף הקטלני שהתפשט במהירות ובאופן שלא הכרנו. הסגר הראשון, שעליו הוכרז סמוך לחג הפסח, גזר עלינו מציאות שונה ואף מבהילה.

צילום: ארטיום קוז'וקר

בשורת הגבלות שאישרה הממשלה לצורך בלימת המגפה, נאסרה תנועה מעיר לעיר ובמרחק של מטרים ספורים מהבית. מאז הלכו התקנות המגבילות והשתנו, חלק הוסרו ואת מקומן תפסו הנחיות חדשות, אך ישראל ידעה עוד שני סגרים מחמירים שנועדו לצמצם את ההדבקות בקרב האזרחים ולהקל על העומסים הבלתי נתפסים ששררו בבתי החולים.

לפניכם תיעוד ממבט-על על התנועה בכבישי באר שבע, שממחיש את ההבדלים שבין הסגר הראשון לסגר הנוכחי שבו אנו נתונים.

את הסגרים ליוותה אכיפה משטרתית של הנחיות הממשלה. אזרחים ובתי עסק שהפרו את התקנות הרבות והנוקשות נקנסו בסכומים שונים. כפי שדווח מוקדם יותר היום (שבת), רק בסוף השבוע האחרון חולקו 8,508 דו"חות על הפרת התקנות. ממחר צפויים שינויים בפריסת המחסומים המשטרתיים בערים, שבמסגרתם יוצבו 25 מחסומים החל מהשעה 09:00 ועד השעה 15:30, ואלה יוצבו מחדש בסביבות השעה 18:00. השינויים מתבצעים במטרה להפחית את עומסי התנועה במהלך השבוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר