בצל הקורונה: זינוק של 25% בשיחות למוקד המידע המשטרתי

רוב השיחות עסקו באי הבנת התקנות לשעת חירום • במוקדי החירום של המשטרה נרשמה עלייה של 5% בלבד • ירידה בשיחות על עבירות רכוש

מוקד משטרתי // צילום: יוסי זליגר // מוקד משטרתי // צילום: יוסי זליגר

במשטרה מסכמים את השיחות שהתקבלו במוקדי החירום 100 ובמוקד המידע 110 בשנת הקורונה, ומהן עולה כי במוקד המידע חלה ב־2020 עלייה של 25% במספר השיחות לעומת השנה הקודמת, ואילו במוקדי החירום נרשמה עלייה של 5% בלבד.

רוב השיחות למוקד המידע עסקו באי־הבנת התקנות לשעת חירום. מספר לא מבוטל של שיחות עסקו גם בדו"חות. ירידה של 75% נרשמה במספר שיחות ההטרדה. סך כל השיחות שהתקבלו במוקדי המשטרה ב־2020 עומד על 11,313,544.

תל אביב היא העיר שתושביה התקשרו הכי הרבה למוקדים, עם 1,702,032 שיחות. אחריה מחוז מרכז עם 1,692,595 שיחות; במקום השלישי מחוז הדרום עם 1,404,018 שיחות; וירושלים במקום הרביעי עם 1,196,374.

במהלך הסגרים מרבית האזרחים נשארו בביתם והדבר גרם לירידה בשיחות לגבי עבירות רכוש, מ־325,511 ב־2019 ל־291,766 ב־2020. ירידה במספר השיחות נרשמה גם בנושאי תנועה: מ־911,456 ב־2019 המספר ירד ל־726,196 ב־2020.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר