צילום יח"צ

סטוריטלינג Storytelling

נהוג לחשוב שפרזנטציה מסתכמת במצגת טובה בפאוור פויינט, באופן שאתם עומדים מול הקהל (או יושבים בזום בימים אלו), בתנועות הידיים ובקול

אבל יש עוד מרכיב סודי לפרזנטציה מנצחת, שלא הרבה יודעים, ועוד פחות אנשים יודעים לעשות את זה כמו שצריך: היכולת לספר סיפור. יכולת קריטית לכל אחד במציאות שלנו היום. קיימת משמעות רבה לאופן בו מעבירים את המסרים ונמצא כי הסטוריטלינג הוא כלי חזק, רב עוצמה, היוצר ריגוש ועניין אצל השומעים, כך שמצליח להעביר את המסר בהצלחה ובאפקטיביות. יחד עם זאת, צריך לדעת לספר סיפור. לדעת לבצע את הסטוריטלניג באפקטיביות.


מתי כדאי ואפשרי להעביר מסרים באמצעות סיפור?


בעת סקירת ביצועים שנתית לצוות או למנהלים.


יש לנו פרק זמן בן 5-10 דקות של רשות דיבור בפגישת מטה ממשמשת ובאה.


אנו נפגשים לפגישת צהריים עסקית עם משקיע פוטנציאלי.


בעת ראיון עבודה.


בעת שיחת ועידה טלפונית עם שלושה מהמועסקים שלכם.


בעת נאום בוועידת מסחר בפני לקוחות פוטנציאליים.


בעת פגישת מגוון קבוצות יצירתיות קטנות הכוללת פרזנטציה.


ביום שבו אתם מכשירים מישהו לקבלת משרה חדשה.


בהרמת כוסית שאתם מארגנים במסיבת פרישה של חבר לעבודה.


או צירוף כמה נסיבות אחרות גם יחד.


הסיפור מערב רגש ורגש מניע אנשים. הסיפור הוא תיאור מורחב של דוגמה הכולל את המבנה הקלסי של העמדה: הצגת המקום, הזמן והמשתתפים בסיפור, הצגת ה”אירוע המכונן” המדליק את הסיפור, לב הסיפור הכולל דיאלוגים, מראות ותחושות והתפתחות הדברים עד לשיא, הטוויסט בעלילה – מפנה חיובי בדרך כלל ולעיתים שלילי בעלילה ושורת המחץ: המסקנה מהסיפור, המסר המרכזי .


כאשר אנו יודעים לספר סיפור, רכשנו כלי מרכזי בתורה הפרזנטציה, הנאום, העברת המסרים. יחד עם זאת זוהי כאמור מיומנות אחת, גם אם חשובה ביותר, במסגרת מגוון מיומנויות שמציג מיומן, מקצועי ואפקטיבי צריך לשלוט בהן.


את הסיפור לעיתים קל למצוא ולשייך לפרזנטציה ולפעמים צריך לחפש אותו. הסיפור יכול להיות משהו שקרה לך או למישהו שאנו מכירים או למישהו אחר. זו יכולה להיות חוויה אישית, ואז הסיפור בדרך כלל הוא החזק ביותר או חוויה שחווה מישהו אחר.



צילום יח”צ

במהלך השנים אספתי סיפורים מצחיקים, מרגשים, חזקים על מנת להעביר מסרים בנושאים שונים עליהם אני מדבר. שאלה אותי לא מזמן מודרכת: “מתי אתה מחליף סיפור?” עניתי לה:” כאשר אני מוצא סיפור טוב יותר המעביר את אותו מסר ונקודה, מאשר זה אני מספר עתה”. וכך ישנם סיפורים שאני מספר כבר שנים ותמיד הם יוצרים ריגוש, צחוק, דרמה או מתח וישנם כל העת סיפורים חדשים הבאים עם החיים עצמם.


אני מזמין את כולנו ללמוד ולפתח את היכולת לספר סיפור. סטוריטלינג זו מיומנות כה חשובה שכאשר נשלוט בה ונספר סיפור חזק, מרגש, מצחיק, מותח, נצליח לרתק את הקהל, להצחיק אותו, לרגש אותו, למצב את עצמינו גבוה יותר בחברה או בארגון, נשיג ארת מטרות הפרזנטציה ואת המטרות שלנו בכלל בעבודה בצורה טובה הרבה יותר והרבה הרבה יותר נהנה כל פעם שנעביר פרזנטציה, שנספר סיפור.


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...