97% יעילות: חיסון נוסף לקורונה בדרך לאישור?

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה כי תפרסם את נתוני הניסוי הקליני שלה בסוף חודש ינואר • על פי החברה, מספיקה מנת חיסון אחת ותנאי האחסון קלים במיוחד

גם ג'ונסון אנד ג'ונסון בדרך לחיסון // צילום ארכיון: איי.אף.פי // גם ג'ונסון אנד ג'ונסון בדרך לחיסון

חברת התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון עתידה לפרסם את נתוני הניסוי הקליני שלה בסוף חודש ינואר, כך לפי דיווחים בארצות הברית.

החיסון, שקיבל את השם Janssen, עתיד להיות השלישי שיקבל אישור לשימוש חירום על ידי מנהל התרופות האמריקני, ה-FDA. חברת התרופות הודיעה בשבוע שעבר על סיומו של שלב הניסוי השלישי המתקיים במספר מדינות ברחבי העולם ובו לוקחים חלק כ-45 אלף מתנדבים.

אחד ההבדלים המשמעותיים והמבטיחים של החיסון היא העובדה כי נדרשת רק מנת חיסון אחת, מה שמבדיל אותו מהחיסונים של חברות פייזר ומודרנה. חבר משרד החוץ האמריקני ברט גיריר אמר בנוגע לתוצאות הניסוי: "אנחנו עדיין לא יודעים מהן התוצאות של השלב השלישי בניסוי, אך אני מעריך שנקבל אותן בחודש ינואר ואז הן יועברו לבדיקת ועדה מיוחדת".

גם ג'ונסון אנד ג'ונסון בדרך לחיסון // צילום ארכיון: איי.אף.פי
גם ג'ונסון אנד ג'ונסון בדרך לחיסון // צילום ארכיון: איי.אף.פי

לפי הנתונים הידועים עד כה, החיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון יכול להיות יעיל עד רמה של 97 אחוזים, הגבוהה שדווח עד כה, אך כאמור התוצאות הרשמיות טרם התקבלו. לדבריו של אחד מחוקרי החברה, תנאי האחסון לא דומים לאלו של חברת פייזר, מה שיקל על הליך ההובלה והפצתן של מנות החיסון ברחבי העולם.

כפי שפורסם ב"ישראל היום" בחודש נובמבר, מדינת ישראל מנהלת משא ומתן עם יצרנית התרופות כדי שמנות החיסון שלה יגיעו לארץ. בעת הפרסום ציין בכיר במשרד הבריאות: "אנחנו מנהלים שיחות עם כל החברות הגדולות - GSK, ג'ונסון אנד ג'ונסון וסאנופי. כל אחת מהן משתפת איתנו פעולה במידה שונה". גורם בתחום אישר כי מתנהלות שיחות מתקדמות עם חברת GSK.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר