איסטנבול: ישראלי נבחר לקידום תדמית העיר

ראש העיר אקרם אימאמאולו בחר בשחר פיינברג, יליד ירושלים, שעבר להתגורר באיסטנבול • פיינברג: "אני מרגיש כאן בבית"

צילום: אי.אף.פי // ראש עיריית איסטנבול, אקרם אימאמאולו

ההתקרבות בין ישראל לבין טורקיה באה לידי ביטוי בתחומים חדשים: ראש עיריית איסטנבול, אקרם אימאמאולו, בחר בישראלי, שחר פיינברג שגדל בירושלים ומתגורר כיום בעיר הגדולה ביותר בטורקיה, כדי לקדם את התדמית העירונית בסדרת כתבות תדמית בשם THE ISTANBULITE.

"שמי הוא שחר פיינברג ואני מתגורר בשכונת טרלבאשי באיסטנבול בשלושת החודשים האחרונים", מספר פיינברג, "גרתי בפאריס במשך שמונה שנים, וקודם לכן גדלתי בירושלים". בהמשך הסרטון, פיינברג מציין כי הוא עובד כמתרגם וכסופר. לדבריו, נגיף הקורונה הוביל אותו לרעיון להשתמש בדירה שחבריו משכירים באיסטנבול כדי למצוא בית חדש.

"כבר לפני שנתיים ביקרתי פה והרגשתי בבית", אומר פיינברג שאף מציין כי "העיר הזכירה לי את ירושלים שבה גדלתי". לאורך הסרטון מטייל פיינברג באיסטנבול וממליץ לתיירים על האתרים והחנויות האהובים עליו ברחבי העיר. הוא אף מציג את יכולותיו על הבקלמה, כלי מיתר מסורתי בטורקיה. 

הבחירה של אימאמאולו, אדם מהמפורסמים ביותר בטורקיה, בפיינברג אינה מקרית. מאז שהוא נבחר לראשות עיריית איסטנבול ב-2019 הוא נותן דגש רב לקהילה היהודית בעיר הגדולה ביותר בטורקיה. בשל השלכות נגיף הקורונה הוא לא יכול היה לארגן הדלקת נר חנוכה ציבורית, אך הוא דאג במהלך החג לפגישת "זום" עם הרב הראשי של טורקיה איזק חליבה ויתר בכירי הקהילה היהודית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר