תקרית הבקת"ב בקדומים: הלוחם הודח
לוחם גולני שנמנע מלהגיב להשלכת בקבוק תבערה עליו, יועבר מתפקידו • צה"ל: "בשל מורכבות המקרה, תיבחן החזרתו ללחימה בעוד כמה חודשים"
ימים אחדים לאחר האירוע שבו לוחם גולנילא פעל לנטרול מחבלשהשליך לעברו בקבוק תבערה, בצה"ל הוחלט היום (שני) להדיח אותו מתפקידו. ההחלטה התקבלה בעקבות תחקור ראשוני של התקרית, שאירעה בשבת האחרונה במרחב החטיבה המרחבית "שומרון".
"מהתחקור עולה כי בשעות אחר הצהריים זיהה לוחם צה"ל, שאבטח עמדת כניסה אחורית ביישוב קדומים, התנהלות חשודה שבמהלכה אדם יצא מרכבו והתקדם לעבר תחנת האוטובוס תוך שהוא בוחן את עמדת השמירה", נמסר מדובר צה"ל. "לאור התנהלות החשוד, החליט הלוחם לרדת מהעמדה ולקרוא לחשוד להגיע לבידוק. בתגובה לקריאות הלוחם, החשוד יצא מרכבו והתקרב במהירות אל עבר הלוחם בצעקות.
"הלוחם פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל קריאות לעצירה ודריכת הנשק. הלוחם זיהה התנהלות חשודה אך לא הבחין באמצעי מחשיד. האירוע הסתיים בזריקת בקבוק תבערה על ידיהחשודלעבר הלוחם ובריחתו, ללא פתיחה באש של הלוחם".
בצה"ל הבהירו כי למרות שמדובר ב"סיטואציה מורכבת", הלוחם היה אמור להשלים נוהל מעצר חשוד ולהגיב "עד לכדי נטרול המחבל כפי שקובעות הוראות הפתיחה באש". בשל כך, החליט מפקד סיירת גולני כי החייל יודח מתפקידו כלוחם. "עם זאת, לנוכח מורכבות המקרה, חזרתו ללחימה תבחן בעוד כמה חודשים", נמסר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו