פריצת דיסק

פתאום יום אחד אתה קם בבוקר ומוצא את עצמך עם כאבי גב חזקים אשר מתבטאים בחוסר יכולת לקום מהמיטה וקושי והגבלה בתנועה,זה מצב אליו נקלעים הרבה מאוד אנשים

צילום איתי אלוני

כאבי גב או כאבי צוואר לא מופיעים סתם כך,הגוף תמיד מזהיר בפעם הראשונה ואם המטופל לא מטפל כראוי בשרירי הגב והצוואר הוא עשוי למצוא את עצמו במערכה השניה במצב כואב מאוד עד הגעה למצבים אשר מתבטאים בחוסר יכולות לזוז,לנוע,ללכת,לשבת,מצב אקוטי שמשפיע על התפקוד הפשוט והתקין של היום יום פעולות פשוטות הופכות להיות מסובכות,מה שמקשה על הוזזת הצוואר ותנועות הגב  מצריך טיפול מיידי.


תהליך ההגעה למצב של כאב חד ומקרין מתבטא בעומס בעבודה,הרמת משקלים כבדים, נשיאת משקלים על כתף אחד ,פעילות ספורטיבית רבה בה חשופים לשרירים תפוסים אשר לא מטופלים,ישיבה מרובה על מחשב בתנוחות לא טובות ולמשך זמן רב,לחץ,סטרס ,נהיגה מרובה אשר יוצרת לחץ על שרירי גב תחתון אף שרירי ישבן  תפוסים .


כל המצבים האלה בהיעדר עיסוי רפואי יכולים להוביל אל שרשרת כאב ואף לחשוף את האדם למצבים  של פריצת דיסק או בלט דיסק.


פריצת דיסק או בלט דיסק משפיעים על היכולת בטווח התנועה על פעולות שגרתיות אותם  מבצע האדם  בשגרה.


כאשר המטופל מגיע למצב של כאב חריף הוא מנסה משחות לכאבים ושחרור שרירים כמו  וולטרן,וולטרן ג’ל בנגיי,טייגר באלם,טייגר באלם כתפיים וצוואר,כל דבר שיכול לגאול אותו מהכאבים .


ישנם משחות על בסיס שמנים אתריים,הבנויים על שמנים מחממים כמו קמפור,פלפל שחור,אנריקה,בזילקום,אשר עוזרות לכאבים במצב של כאבים חזקים מסייעים להפחתת הכאב בפריצת דיסק ועוזרים להקלה בכאבים.


לרוב ברפואה הקוונציונלית מוצע זריקות קורטיזון לשיכוך הכאב אך הכאב שם ולא עוזב .


כמעט כל מטופל שמגיע אליי במצבים האלה אני רואה מעורבות משולבת של השרירים שרירי הגב ובנוסף עומס רב על שרירי הצוואר התת העורפיים אשר נמצאים בעורף הצוואר.



 


האם מותר לעשות מסאז בפריצת דיסק


זו  השאלה הפופלארית שאני נתקל בה בכל יום, התשובה היא חד משמעית כן עיסוי רפואי עוזר מאוד להקלה בכאבים ושחרור שרירים הצמודים לחוליה הפרוצה.


פריצת החוליה זה בעצם הנוזל שנשפך החוצה ומשפיע על השרירים הצמודים לחוליה,יותר עומס ולחץ לכן יש חשיבות גדולה לטפל בשרירים הצמודים לחוליות,שחרורם יקל מאוד על המטופל/ת ואז תהיה הטבה גם בכאבים.


כמה טיפולים עליי לעשות


מספר הטיפולים יהיו בהתאם למצב הרפואי בו הגיע המטופל,מספר הפריצות והבלטים אשר קיימים בעמוד שדרה צוואר,עמוד שדרה גב .


מצב שרירי הצוואר,מצב המפרקים ושרירי גב תחתון.


לרוב הטיפול הראשון מהווה אבחנה גופנית על מצבו של המטופל,בהתאם לכך מוצע טיפולי המשך ושיקום כאשר יש לקחת בחשבון תמיד משבר החלמה ותגובה של הגוף לטיפול, ברוב העיסויים יש ריאקציה בטיפול הראשון .


לרוב טיפול פעם בשבוע מצוין בתור התחלה כאשר ישנה הטבה בשרירי הגוף פלג גוף עליון דבר אשר ירגיש אותו המטופל בתוך מספר ימים .


סדרת עיסויים קבועה וממושכת מגבירה את יכולת ההחלמה ואת הלחץ על שרירי הגב העמוקים  אשר צמודים לחוליות,המטופל/ת ירגיש שיפור גדול משבוע לשבוע ותנועה ללא כאבים.


איזה טיפולי מסאז עוזרים לריפוי פריצת דיסק


עיסוי רפואי- עיסוי חזק ועמוק ממוקד לשרירי הגב בעמוקים התמקדות באזורי כאב רקמות חיבור,זוקפי הגב העמוקים  האחראים על יציבה שיפור היציבה ושחרור שרירי גב תחתון ,עיסוי אגן וישבן  האחראים על שרירי גב תחתון והקלה בעומס של השרירים בשילוב טריגר פוינט עיסוי נקודות כאב מקרינות .


מטרתו של עיסוי רפואי להזרים דם לאיברים חסומים ,שיפור מפרקים ואיזונם,פתירת הלחץ על השרירים ,עיסוי נקודתי בשרירים הצמודים  לאזור הבלט או פריצת דיסק.


במצב של פריצת דיסק צוואר עיסוי נקודתי על השרירים התת עורפיים עיסוי מדויק על שרירי עורפי הצוואר ושחרורם.


הפחתת העומס על השרירים הצווארים,טיפול בשריר מפנה הראש ושרירי הצוואר הקדמיים יביאו להטבה והעלמת כאבי צוואר.


המטופל לא נשאר בידיים  ריקות ומקבל תרגילים לעיסוי עצמי של הצוואר,מתיחות שיקלו ויתנו שיפור נוסף ויקלו על פריצת דיסק או בלט דיסק.


המטופל יוכל לרכוש משחות טבעיות על בסיס שמנים אתריים משחה אחת לכאבי שרירים ומשחה נוספת לכאבי צוואר המסייעת לכאבים.


טיפול תאי הרבל בא’גס – עיסוי בעשבי מרפא


עיסוי תאי הרבל באג’ס אחד העיסויים הטובים ביותר למצב של כאבים פריצת דיסק,בלט דיסק או בקע דיסק ובכלל לבעיות הקשורות בדלקות כאבי גב וצוואר המלווים בכאבים חזקים .


עשבי מרפא יש להם כוח אדיר והשילוב של עיסוי עם  צמחי מרפא נותנים מענה מצוין לכאבים ומפיגים כאב,תחושה של תקיעות כאשר מדובר בפריצת דיסק .


את עשבי המרפא קושרים בתוך בד דמוי כדור ניתן למצוא שם :לבנדר,קמומיל,מרווה,למון גראס,מנטה ,זנגביל,מחממים את העשבי מרפא בסיר אידוי כאשר הם לחים וחמים אפשר להתחיל בלחיצות על כל שרירי הגוף,שרירי צוואר,שרירי רגליים,ידיים,ואף על עצבי ושרירי הפנים .


הטיפול נמשך בין 75-90 ד’ק מרגיע את הכאבים,משחרר את הלחץ מאזורים  פגועים ,מרגיע ואף מקנה אופוריה משמח את המטופל,שובר את מעגל הכאב.


ניר חוכיימה מעסה רפואי בכיר


www.nir-massage.com


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר