רל"שית טייסת ראשונה למפקד חיל האוויר

היסטוריה בחיל • בפעם הראשונה מונתה ראש לשכה למפקד החיל • רס"ן נ', שתכהן בתפקיד משמשת כיום גם כסגנית מפקד טייסת 119 - "העטלף"

מטוס F-16 מטייסת "העטלף" , צילום: יששכר רואס

עוד היסטוריה נשית בחיל האוויר: רס"ן נ׳, סגנית מפקד טייסת בטייסת 119 "העטלף", מונתה השבוע לתפקיד ראש לשכת מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

רס"ן נ׳, בת 27 מאזור המרכז, סיימה את קורס הטיס ביוני 2015. כיום היא נווטת קרב בטייסת F16, ומשרתת כסגנית מפקד טייסת בטייסת 119 ("העטלף").

טייסת 119 היא טייסת קרב מבצעית הפועלת בגזרות השונות ומבצעת לא מעט פעולות התורמות לביטחון מדינת ישראל. רס"ן נ׳ היא לוחמת צוות אוויר, והאישה הראשונה שתאייש את תפקיד ראש לשכת מפקד חיל האוויר.

מפקד חיל האוויר האלוף נורקין // צילום ארכיון: קוקו
מפקד חיל האוויר האלוף נורקין // צילום ארכיון: קוקו

המינוי לתפקיד רל"שית מח"א מסמן את רס"ן נ׳ כמועמדת לתפקידי פיקוד בכירים בהמשך דרכה בחיל האוויר כמפקדת טייסת טיסה, מכיוון שתפקיד רל"ש נחשב לתפקיד "מקפצה" בחיל ובצה"ל כולו, ורק הטובים והמתאימים ביותר משובצים בו.

נזכיר כי בשנת 2018 מינה אלוף נורקין את סא"ל ט׳ למפקדת טייסת הראשונה בחיל, כמפקדת טייסת התעופה בבסיס חיל האוויר בחצור. זמן לא רב לאחר מכן מונתה גם סא"ל ג׳ למפקדת טייסת טיסה ראשונה בחיל, כמפקדת טייסת 122 המטיסה את מטוסי הנחשון. ככלל, אלוף נורקין ידוע כמפקד המקדם נשים בחיל, ושם לו למטרה גם להגדיל את מספר נשות צוות האוויר בחיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר