זהירות! הונאה חדשה מתחזה לבזק

ביממה האחרונה הונאת פישינג עושה שימוש בהודעות טקסט כדי לדלות את פרטי האשראי שלכם • קיבלתם את המסרון? מחקו אותו ואל תעבירו הלאה • בזק: "הלינק על ידי מערך האבטחה של בזק" • כל הפרטים

לוגו בזק

קיבלתם הודעה מבזק? אתם לא לבד: משעות הבוקר מקבלים לקוחות החברה - אבל לא רק, מסרונים (הודעות SMS) למכשיר הטלפון שלהם, ובהם ניסוחים שונים שנועדו להניע אותם לפעולה שבסופה ייגנבו מספר כרטיס האשראי שלהם – כך מדווחים בחברת אבטחת המידע ESET. 

"מצטערים, הגבלנו תכונות בחשבונך, אנא עדכן אפשרות תשלום", נכתב בהודעה. מי שמקליק על הקישור, מגיע לדף בו מתבקש להזין פרטים אישיים כמו תעודת זהות וסיסמה. שימו לב – הקלקתם והגעתם למסך? הסתכלו על כתובת האתר בשורת הכתובת – היא ארוכה במיוחד, לא כוללת את הדומיין של בזק ואינה נראית אמינה בשום צורה.

בשלב הבא הנתקפים מתבקשים להקליד את שאר הפרטים – כמו שם פרטי, מייל, מספר כרטיס אשראי ומספר טלפון. לאחר שהוקלדו כל הפרטים, מגיעים לאתר האמיתי של בזק, מה שגורם למותקף לקבל את התחושה שהכל תקין.

קיבלתם את ההודעה? בראש ובראשונה ההמלצה הגורפת בחברת ESET היא לא להקליק על קישורים שהגיעו משולחים שאינכם מכירים וכמובן שאל תפיצו את ההודעה הלאה לאנשים נוספים. חושבים שאולי באמת זו פניה מבזק? היכנסו באופן יזום לאתר החברה ובדקו האם קיימת שם אותה בקשה לעדכון מידע. ככל הנראה תגלו שלא.

כבר הקלקתם וקלדתם פרטים? אם הזנתם פרטי אשראי באחד הלינקים, בדקו את החיובים ובמידת הצורך פנו לחברת האשראי לבטל עסקאות שלא ביצעתם, ובטלו את הכרטיס אם נעשה בו שימוש לא חוקי.

מדוברת בזק נמסר בתגובה: "בשעות הבוקר הופצה הודעת פישניג המבקשת להיכנס לחשבון בזק ולעדכן פרטים. מייד עם קבלת הדיווחים, נחסם הלינק על ידי מערך האבטחה של בזק. חשוב לציין כי לא מדובר בפנייה של החברה ואין ללחוץ על הקישור (לינק) המופיע בהודעה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר