למי אתם קוראים שיפוצניק…

שיפוצניק הפכה למילה קצת נמוכה עבור בעל מקצוע שמבצע שיפוצים. שיפוצניק נשמע קצת מצחיק וקצת כאילו מדובר בחובבן. פעם שיפוצניק הייתה מילה מכובדת שמתארת בעל מקצוע בתחום השיפוצים לבית מכל סוג, צבעי, מנעולן, אינסטלטור, חשמלאי... בדרך כלל כל אחד מהמקצועות האלה ביו נחשבים שיפוצניק

freepik

היום לעומת זאת לכל תחום יש בעל מקצוע אך שיפוצניק נשאר כביכול מישהו שרק עושה עבודת תיקונים או עבודות שיפוץ פשוטות כאשר למעשה שיפוצניק הוא בעל מקצוע מגוון מאוד בעל ידע וניסיון במספר תחומים, בעל מקצוע שיודע לתת מענה בכמה תחומים בבית, כל אלה שהוזכרו כאן ועוד. שיפוצניק היום שינה למעשה את שמו וכיום שיפוצניק כבר לא קורא לעצמו ככה אלא: קבלן שיפוצים, משפץ מקצועי ואפילו מעצב פנים או הנדימן ועוד שמות מתוחכמים אחרים שמתארים את אותו בעל מקצוע. כך או כך, לא חשוב איך מגדירים אותך אלא מה אתה שווה, מה היכולות שלך ומה רמת העבודה שלך. שיפוצניק או לא…

 

האם שיפוצניק יכול גם להחליף מנעול בדלת?

בוודאי שכן. לפחות בחלק מהדלתות. שיפוצניק הוא ממש לא פראייר גם כשזה מגיע לפריצת דלת. הריי בסופו של דבר שיפוצניק מבצע החלפת מנעולים לפעמים במהלך העבודה כשהוא צריך להתקין דלת חדשה בבית. יש לו כלים, מברגים וכדומה ובוודאי יכולת לפרק מנעול ולהתקין מנעול חדש. יחד עם זאת בוודאי יש מנעולים שרק פורץ דלתות יכול לפרוץ, מנעולים חכמים עם קוד למשל או מנעולים אלקטרוניים אך סיכוי גבוה שגם את המנעולים האלה שיפוצניק יצליח לפרוץ. אמנם יש ציוד פריצה מיוחד לרכבים ולמנעולים אבל שיפוצניק יכול לאלתר כמו מקגייוור בזכות הכישורים שלו ובעזרת הציוד שלו. אבל האם פורץ מנעולים או מנעולן יכול לעשות שיפוץ חדר אמבטיה? לא בטוח בכלל.. מנעולן או פורץ מנעולים מקצועי יפרוץ כל דלת ומנעול אבל כלל לא בטוח שיש לו ידע כיצד לשפץ חדר אמבטיה. אז השיפוצניק מנצח כן? אנחנו ממליצים להשאיר את שני התחומים נפרדים ולהזמין בעל מקצוע רלוונטי רק למה שצריך באותו הרגע: שיפוצניק לעבודת שיפוצים בבית ופורץ מנעולים לתיקון והחלפת מנעולים בדלת הבית או ברכב. ככה הכי טוב. המשותף שבשני המקצועות האלה צריך הרבה חוש טכני, ידיים טובות, יצירתיות, דיוק וכמו בכל מקצוע אחר – יכולת לעמוד בלוח זמנים ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
 

החלפת מנעולים בדירה על ידי שיפוצניק

 

למרות מה שכתבנו בפסקה הקודמת אנחנו חושבים שאם כבר יש לכם שיפוצניק בבית, למה לא לנסות לבקש ממנו לעדות גם עבודת החלפת מנעולים קטנה? נכון שאמרנו עדיף שמנעולן יבצע החלפת מנעולים אבל אם השיפוצניק מרגיש שהוא יכול לעשות את זה בלי לגרום נזק, למה לא? זה לא נראה כזה מסובך, לא? בסך הכול כמה ברגים והופ, המנעול בחוץ, לא? אולי בדלתות ישנות עם מנעול פשוט, מהישנים האלה שיש להם שני ברגים בצד ולוחית עגולה קטנה אבל בטח לא במנעולי רב בריח או מנעולים מאחרים מובטח לא במנעולים שמחוברים למערת אזעקה או ללוח חשמל. למרות שבטח שיפוצניק יכול לפרק גם אותם אם יש לו ידע וניסיון בחשמל. אז התשובה לא ברורה בעצם. שיפוצניק או מנעולן? שוב אנחנו חוזרים לאותה שאלה. אך מה התשובה? התשובה היא שיש שיפוצניקים שיודעים לפרק ולהחליף מנעול ויש כאלה שלא. תלוי ברמת המיומנות והידע של אותו בעל מקצוע בשטח והניסון הקודם שלו כשגם הציוד חשוב.

 

צריכים להזמין פורץ דלתות? אולי שיפוצניק יספיק

 

שיפוצניק יכול להיות פתרון לא רע אם נתקעתם ולא הצלחתם להשיג פורץ דלתות. אמנם פורץ דלתות הוא בעל המקצוע המועדף לעבודתה של פריצת דלת מין הסתם כי זאת העבודה שלו ובטוח יש לו יותר ידע בתחום ספציפי זה וגם ציוד פריצה לדלתות ייחודי אבל אם הוא לא זמין, שיפוצניק הוא הבחירה השנייה שהיינו הולכים עליה. שיפוצניק הרי גם מפרק ומרכיב דברים במהלך עבודתו, לרוב משתמש גם הוא בכלים מקבילים או משיקים לכלי הפריצה של פורץ הדלתות. כמו כן יש לו חוש טכני וניסיון עבודה עם הידיים הדברים מורכבים פיזיים, ולכן לא היינו פוסלים על הסף את הרעיון להזמין שיפוצניק לעבודת פריצה והחלפת מנעול. מקסימום זה לא יעבוד אבל אם כן חסכנו את הזמנת המנעולן. בכל אופן יש מנעולים ששיפוצניק לא יצליח לפרוץ בוודאות ולכן אם יש לכם אפשרות להזמין פורץ מנעולים זה בהחלט עדיף על הזמנת שיפוצניק למקרה של פריצה.

 

הממלכה הקסומה שלך בבית – שיפוץ חדר אמבטיה

 

שיפוץ חדר אמבטיה הוא פרויקט שרבים אוהבים לבצע בבית מצד אחד אך מצד שני קצת חוששים ממנו. משום מה שיפוץ חדר אמבטיה מפחיד אנשים רבים כיוון שהם חוששים שהצנרת תתפוצץ, שתהיה נזילה וכדומה. לכן אנחנו דוחים בדרך כלל את שיפוץ חדר האמבטיה ובדרך כלל עד שזה מאוחר מדי… כשיש נזילה או פיצוץ צינור בקיר, רק אז אנחנו נזכרים לשפץ את חדר האמבטיה, רק כשאין כבר ברירה. מזמינים שיפוצניק חאפר במקום שיפוצניק עם התמחות בשיפוץ חדר אמבטיה וגורמים יותר לנזק לחדר האמבטיה ולכל הבית… לכן אנו ממליצים להקדים תרופה למכה ולשפץ את חדר הבית בהזדמנות הראשונה שיש לנו תקציב וזמן לכך. שיפוץ כללי בבית הוא הזדמנות כזאת ואנו ממליצים לא לפסוח עליה ולשפץ באותה הזדמנות גם את חדר האמבטיה אפילו שהוא חדר שעומד בפני עצמו בבית. אל תחששו משיפוץ חדר אמבטיה, פשוט תבחרו בעל מקצוע שאתם יכולים לסמוך עליו בביצוע העבודה.

 

לסיכום,

 

אם אתם רואים פרסום של שיפוצניק וחשובים לעצמכם: “אה, זה בטח מישהו לא מקצועי, חובבן ” תדעו לכם סיכוי גדול שהוא דווקא בעל מקצוע מנוסה מאוד. אולד סקול, בעל מקצוע כמו פעם, מפעם, בתקופה ששיפוצניק ידע מה הוא עושה, עבד בתחום כמה שנים והכיר את כל הטריקים ושיטות העבודה בתחום ולא כמו היום שכל אחד מוציא אתר עם תמונה יפה וקורא לעצמו קבלן שיפוצים או שם מפוצץ אחר וחושב שזה מפסיק כדי לעשות את העבודה. פעם שיפוצניק היה אחד המקצועות  הנחשקים והמשתלמים ביותר. מאז השוק הוצף וכיום אפשר למצוא שיפוצניק בכמויות. זה רק אומר שהמקצוע הפך תחרותי יותר ואלי גם הכניס כמה בעלי מקצוע לא מנוסים שעובדים בתחום.

 

צריכים לעשות מייק אובר לבית? לשפץ את הבית מהיסוד כולל שיפוץ חדר אמבטיה, ריצוף וכדומה? אל תהססו להזמין שיפוצניק שממשיך לקרוא לעצמו ככה כי הוא יודע שזאת מילת כבוד שמייצגת דור שלם של שיפוצניקים וינטאג’, מפעם, בעלי מקצוע הכי איכותיים ורבי ניסיון שיש. כולם יודעים שאיכות הבנייה פעם הייתה טובה יותר. אפשר לראות את זה בדירות ישנות לעומת דירות חדשות: הישנות יותר מרווחות, האקוסטיקה יותר טובה, הכול נראה יותר איכותי ויציב לעומת הבנייה המהירה של היום. באותו אופן גם מקצוע השיפוצניק היום הפך קצת זול מדי וכל אחד קורא לעצמו היום שיפוצניק. אז בחרו בחוכמה. בהצלחה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר