תחום המזון הוא תחום ייחודי בפני עצמו, תחום שהסטטיסטיקות מדברות בעיקר כנגדו, מאות מסעדות נסגרות מידי שנה ונאבקות על קיומן – עוד סיבה משמעותית לקבל עזרה שתוכל להצעיד אתכם קדימה אל מסעדה צומחת ומשגשגת. כן, בהחלט זה יכול לקרות כמו שמספר בעלי מסעדות מעידים על כך שהיועץ שלהם, יועץ שמומחה בתחום המסעדות העביר אותם אל בין הלהבות וממצב של הישרדות יומיומית, אל צמיחה משמעותית, דבר שהיה נראה כבלתי אפשרי או חלום רחוק.
אז מה המיוחד בייעוץ עסקי למסעדות ? איך קורה כל הפלא ?
אריק שולמן, הבעלים של “שולמן אסטרטגיה” – ייעוץ למסעדות , מעיד על עצמו שאין כאן קסמים. מדובר בחשיבה לטווח ארוך, תכנון נכון שמתבטא בבניית תוכנית עסקית למסעדה שמתייחסת לכל הפרמטרים כך שאין הפתעות (או יותר נכון לומר כמעט ואין הפתעות) אם עובדים לפיה.
אריק שולמן ממשיך ואומר “יש כאן מחויבות מאוד גדולה של בעל המסעדה לבצע את מה שהגדרנו בתחילת התהליך. אין טעם להתחיל תהליך אם לא מבינים שבשביל לשנות את המצב צריך להתנהל אחרת. יועץ למסעדות יידע להצביע על הדרך הנכונה, להצביע על המוקשים שכדאי להימנע מהם, לחבר את כל החוטים על מנת שבסוף, בשורה התחתונה המסעדה תהיה רווחית באופן שהבעלים ירגישו שזה היה שווה את כל המאמץ – כי לנהל מסעדה זו לא קייטנה”.
הדבר הכי נכון לעשות הוא להתחבר עם יועץ עסקי למסעדות עוד בשלב שלפני ההקמה אפילו.
יועץ מנוסה בתחום יכול לעזור לכם בבניית התוכנית העסקית למציאת מקורות מימון במידה וצריך, עזרה פרקטית במציאת הלוקיישן הנבחר שהוא כל כך משמעותי בהמשך דרכה של המסעדה וכמובן בבניית התוכנית העסקית למסעדה. אבני הדרך להמשך. ויש שיקראו לזה “המצפן” של המסעדה.
אך זה לא נגמר רק בכך, יועץ עסקי שמתמחה בתחום כבר יודע מניסיונו ומעשרות העסקים הדומים בתחום מה עובד יותר, מה עובד פחות, מה נכון וממה כדאי להתרחק כך שלא חייבים להרגיש את הטעויות בכיס אם רק נדע לשמוע את העצות הנכונות.
מכיוון שלתחום המסעדות יש אינספור ממשקים, עירייה, משרדי ממשלה, ביטוחים, ספקי מזון, ספקי ציוד מטבח, ספקי ציוד למסעדות מרמת הכיסאות והשולחנות ועד רמת המפיות, ספקי שירות לדיגיטל ועוד רבים אחרים, הניסיון כאן עושה את ההבדל ושוב היכולת של היועץ הנכון במקום הנכון לכוון אך הדרך הנכונה היא מאוד משמעותית בהצלחה של המסעדה להתחיל טוב כבר בהתחלה.
אז איך יודעים מי יועץ המסעדות הכי נכון בעבורי ?
כאן יש עניין של כימיה קודם כל.
אריק שולמן, הבעלים של “שולמן אסטרטגיה” עוד מוסיף כי אכן הכימיה של הבעלים עם היועץ היא חשובה ואכן זה הדבר הראשון ויחד עם זאת “חשוב שתבדקו את הניסיון שיש ליועץ בתחום. כנסו לאתר, בדקו המלצות, דברו עם לקוחות קיימים” כל זה ועוד יתנו לכם את ההבנה שהגעתם אל היועץ הנכון”
ואם מוסיפים גם את התזמון הנכון לקחת יועץ, גם כיום כשהמצב הכלכלי מאוד מאתגר את בעלי העסקים ועולם המסעדנות בפרט, דווקא עכשיו חשוב לא לעשות טעויות ולצעוד נכון מהתחלה עם ההכוונה הנכונה.
לסיכום, בדיוק כמו שיש מומחיות לרופאים בתחומם כך עולם הייעוץ העסקי למסעדות הינו תחום התמחות ייחודי וכדאי להגיע ל”רופא” שמתמחה במסעדות, על מנת לקבל את הטיפול המירבי ולא רק אקמול.
