הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בחר ברון קליין לתפקיד ראש סגל הבית הלבן

קליין שימש בין היתר כראש הסגל של ביידן בתקופת אובמה וניהל את ההתמודדות של ארה"ב עם נגיף האבולה • קליין כינה את התפקיד החדש "כבוד של פעם בחיים"

ביידן וקליין ב-2014 // צילום: רויטרס // ביידן וקליין ב-2014. "מבקשים לרפא את המחלוקות בארצנו"

הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בחר ברון קליין לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן – כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי). קליין, עורך דין ממוצא יהודי, נולד ב-1961. הוא היה חבר בבית הנבחרים מטעם המחוז ה-22 של פלורידה מתחילת 2007 ועד ינואר 2011.

מדובר באחד מיועצי הקמפיין המקורבים ביותר לביידן, כך שבחירתו לא הייתה מפתיעה במיוחד. הוא שימש כראש הסגל של סגן הנשיא לשעבר אל גור בתקופת ממשל קלינטון ושל ביידן כשהיה סגן הנשיא אובמה. ב-2014 ניהל את ההתמודדות של ארה"ב עם נגיף האבולה.

"רון היה דמות חשובה עבורי לאורך השנים הרבות בהן עבדנו יחד. חילצנו את הכלכלה האמריקנית מאחד המשברים החריפים ביותר בתולדותיה ב-2009 ובשנת 2014 התגברנו על משבר בריאותי-ציבורי מפחיד", הצהיר ביידן.

צילום: רויטרס

לדברי הנשיא הנבחר, "הניסיון העמוק והמגוון של קליין ויכולתו לעבוד עם אנשים שדעותיהם מתפרשות על כל פני הקשת הפוליטית הם בדיוק התכונות שאני מחפש בראש הסגל בבית הלבן. זאת בשעה שאנחנו מתמודדים עם משבר ופועלים לאחד את העם מחדש".

קליין כינה את התפקיד החדש "כבוד של פעם בחיים", שיבח את ביידן וציין כי הוא מצפה לעזור לו ולסגניתו קמלה האריס "להרכיב צוות מוכשר ומיומן" שיעבוד בבית הלבן. "אנו מתמודדים עם האג'נדה השאפתנית שלהם לשינוי ומבקשים לרפא את המחלוקות בארצנו".

בציוץ בטוויטר קליין הודה לציבור האמריקני על התגובות החמות שקיבל מאז ההודעה על מינויו.

כלי התקשורת בארה"ב מעריכים שהניסיון שצבר קליין בההתמודדות עם משבר האבולה יסייע לניהול המשבר הנוכחי. במהלך הקמפיין של ביידן קליין היה מהדמויות המובילות בהצגת המדיניות של ביידן לטיפול במגפת הקורונה. בסרטון שפורסם ביולי אמר קליין שטראמפ "הניף דגל לבן" במאבק נגד הווירוס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר