שמים סוף לתעלומת הדובונים בגומיגם // צילום: יהושע יוסף // שמים סוף לתעלומת הדובונים בגומיגם

תחקיר הגומיגם שלנו ישבור לכם את הלב

לרגע אחד, נשים בצד את הקורונה והצרות הפוליטיות ונענה על השאלה החשובה מכולן: לאן נעלמו הדובונים מהשלגון שכולנו אוהבים?

זה לא שאין לנו צרות אחרות. יש קורונה, יש בחירות בארצות הברית, מצב כלכלי רעוע, אולי בחירות גם כאן בישראל, אבל מעל כולם עומד הנושא שלמרות שירד קצת מסדר היום, עדיין נחשב למעניין והמסעיר ביותר בקרב רבים - קונספירציית הגומיגם, או במילים אחרות, לברר ולענות אחת ולתמיד על השאלה "מי גנב לנו את הדובונים מהגומיגם"? הגיע הזמן לתשובות. 

איך נולד גומיגם?

ראשית, קצת היסטוריה על השלגון שהפך ליקיר הציבור, עד כדי כך שאפילו סטטיק ובן אל כתבו עליו שיר. גומיגם הוא שלגון שרבט בטעמי לימון ופטל, הוא יצא לראשונה בשנות ה-90 תוצרת סנוקרסט וכיום מיוצר על ידי נסטלה.

למרות ואולי בגלל האהבה העצומה למוצר, הציבור לא מוכן לשתוק כשהוא מרגיש שלא קיבל את חווית הגומיגם האמיתית ששילם עבורה וציפה לה. במשך שנים נפוצו סיפורים משעשעים, מוזרים ולעיתים גם זועמים על מה שמכונה לא פעם "מחטף הגומיגמים". 

מספיקה סריקה זריזה של האינטרנט והרשתות החברתיות, בדגש על קבוצות חובבי האוכל והמתוקים, כדי לגלות עשרות סיפורים על גולשים זועמים שספק תהו ספק התלוננו על כמות דובוני הגומי שיש בשלגון שלהם. אחרי שנים בהן השאלה נותרה תלויה באוויר, החלטנו להפוך לכוח החילוץ של הגומיגמים, לבדוק את הסוגיה באופן מעמיק ולקבל תשובה חד משמעית.

מעשה בשלושה דובונים

כחלק מהתחקיר לכתבה פנינו גם לקבוצת הפייסבוק "רעבים ברעבך". תוך שעות הוצפנו במאות סיפורים של גולשים על חוויות הגומיגמם הטובות, המוזרות והמשעשעות שלהם.

"הבת שלי (בת 8) ביקשה שאכתוב לנסטלה שמישהו כנראה אוכל את הדובונים לפני שהם מגיעים לגלידה שלה, ואגב הציעה לקרוא לזה "גם" כי גומי אין שם", סיפר חבר בקבוצה. אמא מאוכזבת הוסיפה: "בתקופה האחרונה הבת שלי מכורה לגומיגם רק בגלל הדובונים. כל הזמן מחכה שיצא דובי ויוצא בלחץ 2.קניתי חבילת דובוני גומי בנפרד ובין לבין אני מכניסה לה לגלידה".

"שמעו סיפור", כתבה גולשת נוספת. "עשיתי עבודה מועדפת בחברת נסטלה לפני עשור כמעט. יושבים על הקו יצור, לפני המכונה, לפנינו ארגז מפוצץ דובונים, אדומים וצהובים, והסמכות כמה לשים בכל גלידה הייתה בידיים שלנו (ליטרלי). אז אם קיבלתם יותר מ- 4 יחידות, זה כי למישהו היה מצב רוח טוב". 

"הבת שלי (4) הייתה במיון. 7 שעות של התנהגות טובה על אף עירויים, בדיקות, ועוד שלל דרישות. הכל התנקז לזה שהבטחתי לה גומיגם מהמכונה בביה"ח בפעם הראשונה בחייה. כמובן שסיפרתי לה על דובוני הגומי שבפנים. לצערי בגומיגם שיצא לא היה ולו דובון אחד. מחדל מרתיח", סיפרה אם בקבוצה.

"לקנות לילדים גומיגם בנסיעה מתוך חשיבה שזה הכי פחות ילכלך ולהיתקע עם בכי כל הדרך בגלל שלאחד היה מלא גומי ולשנייה לא היה בכלל...פיצוי טראומה זה כאן!", הוסיפה אם נוספת.

 

"מרגישה מרומה. סוף סוף 5 דקות של שקט, הילדה ישנה, לוקחת מהמקפיא ארטיק גומיגם ספארי ו.... אין אפילו לא גומי אחד ! מה ביקשתי?"..  כתבה גולשת מאוכזבת בפוסט שהעלתה לפייסבוק שלה. "אצלי השבוע שלושה ילדים אכלו את הגומיגם הזה. לילד הדרמה קווין יצא רק דובי אחד. הלכו לי האוזניים ממנו." , הוסיפה גולשת נוספת. 

לצד סיפורי האכזבה, היו גם סיפורים משעשעים ומעודדים על "גשם של דובונים" שכמה גולשים זכו לקבל, והעלו השערה שמדובר בצעד מכוון מצד החברה שהגיע לאחר שנשמעו לעיתים גם קריאות, ספק רציניות ספק מתגרות, לחרם צרכני או תביעה ייצוגית נגד החברה. "פעם אחת היה לי מזל גדול, מאז בקושי יש לי דובונים", כתבה חברה בקבוצה לצד תמונה של שלגון עמוס גומיגמים, וזכתה לעשרות לייקים ותגובות.

"וואו שימו לב. גומיגם במתכון חדש. חחח לא יודעת אם זה המתכון או סתם היה לי מזל. קניתי כמה גלידות, אעדכן. אז ככה: בגלידה אחת היו לי..7 סוכריות גומי! פאקינג 7!!!! יש עוד 1 שלא הספקתי לצלם.3 מתוכם היום על ההתחלה ממש. אמרתי לעצמי אה זהו כולם בהתחלה, אבל כל פעם מצאתי עוד אחד ועוד אחד.הזוי. חחח טוב הלכתי למלא לוטו". גולשת נוספת כתבה: "זה עניין של מזל, לפני כל גומיגם שאני פותחת אני נותנת ברכה למזל. לחבר שלי פעם אחת היו 10 דובונים".

אז דובי יקר, מה יש לך להגיד להגנתך?

"גומיגם הינו מוצר ייחודי המיוצר על ידי גלידות נסטלה במפעל הממוקם בקריית מלאכי", סיפרה לנו דוברת מטעם חברת נסטלה עימה שוחחנו. "תהליך הייצור מורכב מכמה שלבים, כשבסופם השרבט נמזג לתוך אריזת הקונוס ומעליו מפוזרים דובוני הגומי המפורסמים ששוקעים לתוכו".

עכשיו ברשותך שאלת מיליון הדולר: כמה דובונים *באמת* אמורים להיות?

"מכונת הגומיגם מייצרת כ-100 מוצרים בדקה והיא אף נקראת על שם המוצר. הטווח הוא בין שניים לארבעה דובוני גומי ליחידה".

טוב. לא נשקר. אנחנו קצת מופתעים ומאוכזבים מהמספר. קיווינו שתגידי לנו שמדובר בהרבה יותר,  ובכל זאת, איך ייתכן שלפעמים יש מספר כפול של גומיגמים ולפעמים אין בכלל והלב נשבר?

"כמובן שיש תהליך קפדני של בקרת איכות במהלך ולאחר הייצור, במסגרתו נדגמים מוצרים ונבדקים בכמה פרמטרים: טעם, משקל, מרקם וכמות דובונים. מכיוון שמדובר בבדיקה מדגמית, מעת לעת מתרחשות חריגות במספר הדובונים".

יש קהל יעד מסוים שהמוצר מכוון אליו?  

"גומיגם הוא מוצר ייחודי ונוסטלגי, הפונה לקהל צעיר ובוגר כאחד. קהילת צרכני הגומיגם היא קהילה אוהדת ומעורבת רגשית עם המוצר, ואנו מברכים על כך.

עושה חשק // צילום: יהושע יוסף
עושה חשק // צילום: יהושע יוסף

אתם מודעים לכל התיאוריות שיש סביב מספר הגומיגמים ולכעס  הצרכני שצף ועולה בכל פעם מחדש?

"רמת המעורבות של הצרכנים מרגשת ומשמחת תמיד, ולכן אנו מכירים כמעט כל פוסט או תגובה של הצרכנים על המוצר. כיוון שאנחנו מחויבים לקהילת אוהדי הגומיגם, אנחנו מקפידים לענות ולטפל במסירות בכל פנייה ופנייה שמגיעה בעניין זה למוקד ולהעניק לה טיפול מסור בהתאם", ואכן, לצד סיפורים רבים שניתן למצוא ברשת על צרכנים מאוכזבים, יש פרגון רב לאופן שבו שירות הלקוחות של נסטלה מתייחס לתלונות כולל פיצוי הלקוחות המאוכזבים. 

לסיום, הרשו לנו לחזור יותר משני עשורים לאחור לפרסומת המפורסמת לשלגון מ-1995 ולצטט את משפט הזהב מתוכה: "גומיגם במקום חטיף, גומיגם אותי מטריף , גומיגם אחד בפה ועוד אחד לכל מקרה". כמו שאמרו לנו רבים מהגולשים שדיברנו איתם, יש דבר כזה שנקרא "מזל של גומיגם". אז בפעם הבאה שאתם רוכשים שלגון, שנייה לפני שאתם מחסלים אותו בהנאה, נשמו עמוק, התפללו שקארמת הדובונים נגעה בכם ואז פתחו אותו וגלו אם אתם חלק מהסטטיסטיקה או שניצחתם אותה. בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו