מיתוג נכון יביא לשגשוג ויציבות של העסק שלכם

המטרה העילאית של שיווק של כל עסק היא ליצור מערכת יחסים ארוכת טווח עם קהל הלקוחות. באופן כללי ובמיוחד בתקופות מאתגרות כמו זו שאנו חיים בה כיום, עסקים לא יכולים להתקיים על בסיס מעגל לקוחות ארעי אשר מבצע רכישות אקראיות ולאחר מכן נודד אל המתחרים ומותיר את בעלי העסק לגייס שוב לקוחות חדשים

צילום יח"צ

שיווק איכותי הוא כזה שיוצר דינאמיקה בלתי פוסקת בין המותג ללקוחותיו וזאת על-ידי התאמה ערכית בין העסק ללקוחותיו ושימור מערכת היחסים באמצעות הטבות קבועות ומשתנות ללקוחות נאמנים. הבסיס לכל מערכת היחסים הזו היא מיתוג עסקי וכשהוא נעשה כראוי הוא מחלחל עמוק לתודעת הצרכנים ומלווה אותם בכל נקודות המפגש שלהם עם העסק: החל משלב החשיפה הראשונית ועד השלב בו הם מבצעים רכישות, הופכים לממליצים של המותג בפני לקוחות נוספים ונשמרים כלקוחות קבועים שלו.


ממה מורכב מיתוג עסקי?


מיתוג עסקי איכותי הוא הרבה יותר מלוגו מעוצב. נכון שהלוגו הוא בדרך כלל הבסיס לכל תהליך המיתוג, אבל גם אותו מעצבים רק לאחר חקירה והבנה של הערכים אותם שואף המותג לשדר. אם תחשבו על מותגי-על בינלאומיים, תבינו שהלוגו הוא רק חלק אחד מהמסר כולו והוא בדרך כלל בנוי ומשדר ערכים כגון רוח ספורטיבית, אורח חיים קליל ומאושר, גבריות אלגנטית, נשיות מתפרצת ועוד מסרים בהתאם לאופי העסק. הערכים האלו צריכים לבוא לידי ביטוי גם בלוגו וגם במיתוג העסקי כולו וזו אחת הסיבות שהתהליך הזה כל כך חשוב גם עבור עסקים חדשים המנסים לפרוץ אל השוק ולבדל את עצמם ממתחרים באותו תחום וגם עבור עסקים ותיקים שזקוקים לריענון, או שעומדים לבצע שינויים משמעותיים וצריכים להנגיש את השינוי לקהל הלקוחות. בנוסף חשוב לזכור שכיום רוב הפעילות הצרכנית מתבססת על תגובות אמוציונליות ויש פחות רכישות על בסיס רציונלי. בסופו של דבר אנשים קונים מהלב ולכן, מיתוג עסקי נכון צריך לפנות ללבם של הצרכנים, לגעת ברגש, בכמיהות ובפחדים הכי עמוקים שלהם ולהתיימר לפתור להם את הבעיה או הקונפליקט באופן מידי ובתנאים אידיאליים.


אל תתפשרו על פחות ממושלם


על-מנת שהמיתוג ישיג את מטרתו ויסייע לכם להתרומם מבחינה עסקית ולבדל את עצמכם, חשוב לפנות לאנשי מקצוע מיומנים המתמחים בתחום של מיתוג עסקי ומבינים אותו היטב על כל רבדיו. אבל איך יודעים למי לפנות וכיצד לבחור את מי שהכי מתאים לכם?


  1. בקשו המלצות ממכרים, קולגות וחברים. אם אתם מכירים מישהו שהמיתוג העסקי שלו מוצלח, קרי – מתכתב היטב עם המסרים של העסק או הארגון, זכיר ומביא לתוצאות משמעותיות בשורת הרווח של העסק, בררו היכן בוצע התהליך. יש סיכוי טוב שהמיתוג שלכם גם יהיה מרשים.
  2. כשאתם מבררים אודות בעלי מקצוע בתחום של מיתוג עסקי, בדקו ברשתות החברתיות את חוות הדעת עליהם ואת תיקי העבודות שהם מציגים. כך תוכלו להתרשם מטיב העבודה והיכולות המקצועיות של מי שעוסק במיתוג והאם הסגנון הגרפי וגם הגישה הבינאישית מתאימים לכם.
  3. הקדישו כמה דקות לראיון קצר עם מי שאתם מעוניינים שיעשה לכם את תהליך המיתוג, על-מנת להבין את תהליך העבודה והחזון לפיו הוא פועל. רק איש מיתוג שעושה אפיון מעמיק לצרכים העסקיים שלכם ומבין את המהות האמתית של העסק, יוכל לבצע את הפרויקט באופן בו הוא ישתלם לכם ויביא לפריחה העסקית שאתם מכוונים אליה.

כך משתלב מיתוג נכון בתהליכי השיווק בעסק


ברגע שיש לכם מיתוג מדויק, הוא יכול להתוות את הדרך לשאר ההתנהלות העסקית שלכם. מיתוג טוב משפיע על האסטרטגיה של העסק והדרך בה הוא ממצב את עצמו, בין אם זה באופן בו מעוצבים מרכזי השירות או החנויות הפיזיות של העסק ובין אם זה בדרך בה משווקים ללקוחות באמצעות פרינט, דיגיטל, פה לאוזן ועוד. זו גם הסיבה שמיתוג עסקי הוא חיוני עבור עסקים שמתחילים לצבור תאוצה ואף עובדים היטב, אך אין להם תכנית עבודה מסודרת. קחו בחשבון שאורך החיים של עסקים שמתנהלים בצורה כזו הוא קצר משמעותית מעסקים הפועלים לפי אסטרטגיה ארוכת טווח ולכן, שווה להשקיע במיתוג העסקי ולהשתמש בו כקו מנחה עבור הצעדים הבאים שלכם.


ברנדוויז, היא חברת מיתוג בוטיק, רב תחומית, לאסטרטגיה, מיתוג, עיצוב וקריאייטיב, בניית אתרים ושיווק.


עוזרים לחברות, מותגים ומנהלים – לצמוח באמצעות יצירתיות, שילוב בין חדשנות , טכנולוגיה, וחתירה לתוצאות.


פיתוח מנועי צמיחה לעסק באמצעות תהליך ממוקד וליווי שוטף ומעטפת פתרונות לעסק שלך.


עזרנו ליותר מ- 300 לקוחות מאז 1995


אנחנו סקרנים מטבענו, אוהבים ליצור, להמציא, לעצב ולפצח בריפים מאתגרים, ותמיד שמחים להכיר אנשים חדשים


אז אל תהססו ליצור אתנו קשר>>


 


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר