צילום: מתוך הפייסבוק // מני אסייג בערוץ 20

אסייג חוזר עם "סאטירה ימנית נושכת ובועטת"

אחרי שהצהיר כי לא יחזור לכתוב את סדרת ההמשך של "שנות ה-80", מני אסייג הכריז על דרך חדשה, לשמחת מי שמאס בסאטירה חד כיוונית • כל הפרטים

שובה של הלאטמה: התסריטאי מני אסייג הכריז אתמול (ראשון) על חזרתה של תוכנית הסאטירה הימנית "לאטמה" למסך הקטן, לשידור בערוץ 20.

כידוע, רק לאחרונה בישר אסייג לאלפי עוקביו כי לא יחזור לכתוב את הקומדיה המצליחה שלו ושל אחיו שלום אסייג, "שנות ה-80". את ההסבר לכך נעץ ב"דעותיו הימניות", שלדבריו לא מתקבלות יפה אצל אנשי תעשיית הבידור.

"ביקשתם סאטירה ימנית נושכת ובועטת וקורעת?", כתב אסייג בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "נדאג שתקבלו, בעזרת השם יתברך. במדינה דמוקרטית גם לרוב מגיע להשמיע את קולו וגם לרוב מגיעה תכנית שתגחיך ותלעיג קצת הרבה את הצד השני, למרות שהם עושים את זה יפה בעצמם".

• מני אסייג: "נגרם נזק גדול לשמה הטוב של המשפחה"

עוד הדגיש אסייג כי "אצלנו נציגי הציבור יוצאי מרוקו והמזרח יהיו חכמים ואפילו רהוטים, ואנחנו נקפיד להכות באויבינו ולא בחיילינו!". אסייג סיים את הפוסט בהבטחה: "נתראה בקרוב על המסך בערוץ הכי פטריוטי וציוני. שהשם יהיה איתנו אמן".

התסריטאי כמובן התכוון לתכנית הסאטירה הימנית "מהדורת השבט" שהתפרסמה באתר הפוליטי "לאטמה". ב-2015 עלתה אותה מהדורה במתכונת שונה בערוץ הראשון, תחת השם "הכל שפיט". בשנה האחרונה ולאחר ארבע שנות היעדרות מהמסך, גלגול מחדש שלה בשם "לאטמה" עלה לשידור בערוץ 20.

מי שלא רצה אותו ב-13, יקבל אותו ב-20. מני אסייג // צילום: פיני סילוק
מי שלא רצה אותו ב-13, יקבל אותו ב-20. מני אסייג // צילום: פיני סילוק

"לאטמה", שמשתמשת בפורמט מהדורת החדשות הפארודית בו עושה שימוש גם התוכנית "ארץ נהדרת", שמה לעצמה למטרה לנגח את הצד השמאלי של המפה הפוליטית. על כך היא זכתה ללא מעט ביקורת, בטענה כי תפקידה של סאטירה הוא לבקר את השלטון המכהן ואת החזק, ולא להגן עליו.

לאחר השערורייה: מירי רגב ממשיכה להתגרות

אחרי שבוע באוויר: טיקטוק חסמה את להב"ה

בין המגיבים לאסייג בפוסט ניתן למנות את יאיר נתניהו שכתב "וואו! ענק! לא יכול לחכות!" והמרצה והעיתונאי ד"ר גדי טאוב שכינה את אסייג "תותח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו