כדי לחסוך כספי ציבור: אלוף אמיר אבולעפיה פורש מצה"ל

בעקבות הפרסום ב"ישראל היום", אמיר אבולעפיה החליט לפרוש מצה"ל • ימתין חודשים לתפקיד, אך מחוץ לצבא • מקורביו: "הוגנות קצינית ומעשה ראוי" 

"התנהגות קצינית". האלוף אמיר אבולעפיה // צילום: דובר צה"ל // "התנהגות קצינית". האלוף אמיר אבולעפיה

אלוף אמיר אבולעפיה, עד לפני מספר חודשים ראש אגף התכנון בצה"ל, הודיע בימים האחרונים לרמטכ"ל אביב כוכבי כי הוא מעוניין לצאת לחופשת פרישה כדי שלא להמשיך לקבל שכר מלא בזמן שהוא לא בתפקיד רשמי, כך נודע ל"ישראל היום". 

האלוף אבולעפיה יתמודד על תפקיד נוסף במטה הכללי מתוך חופשת הפרישה שלו, ואם לא יקבל מינוי הוא ישלים את חופשת הפרישה וישתחרר מהצבא. מדובר בצעד יוצא דופן בצמרת הצבא, שבה בדרך כלל יש כמה קצינים בכירים "באוויר" הממתינים לשיבוצים. 

בחודש יולי פרסמנו כתבה בנושא תחת הכותרת "קצינים בלי תיק", שבה הוזכר גם שמו של אבולעפיה כקצין בכיר ללא תפקיד, לאחר שסיים את תפקידו כראש אגף התכנון בחודש יוני. חמור במיוחד היה המקרה של ראש מטה כוח האדם היוצאת, תת־אלוף מירב קירשנר, שהמתינה במשך יותר משמונה חודשים כ"פרויקטורית" ללא תפקיד רשמי, לאחר שהובטח לה כי תתמודד על תפקיד ראש אכ"א. לאחר התקופה הארוכה קרא לה הרמטכ"ל והודיע לו שאין בכוונתו אפילו לאפשר לה להתמודד על התפקיד והיא פרשה מצה"ל. 

אלוף אמיר אבולעפיה שירת בצה"ל במשך 34 שנים כמפקד. בין היתר שימש מפקד כוחות אוויר מיוחדים, מפקד חטיבת בנימין, מפקד חטיבת הנח"ל, ראש מחלקת מבצעים, מפקד אוגדה 340, מפקד אוגדה 162, וראש חטיבת התכנון. 

אבולעפיה נחשב לקצין מוערך מאוד שלא חושש להביע את דעתו, ויעיד על כך גם מאמר שכתב בנושא חששם של הקצינים להביע עמדה עצמאית ולחלוק על עמדת מפקדיהם. 

שמו של אבולעפיה הוזכר לפני כמה חודשים גם כפרויקטור אפשרי לקורונה לפני מינויו של פרופ' גמזו, אך לבסוף המינוי לא יצא לפועל. 

בצה"ל קיבלו בהערכה רבה את הצעד הלא שגרתי, ויש שיגידו האמיץ, של אלוף אבולעפיה לצאת לחופשת פרישה ולהתמודד ממנה על תפקיד נוסף במטכ"ל. 

ככל הנראה, ההחלטה על סבב המינויים הגדול במטה הכללי לא תתקבל לפני חודש ינואר. מדובר בסבב מינויים גדול מאוד שבו תוכרע זהותו של סגן הרמטכ"ל הבא (המועמד המוביל הוא אלוף הרצי הלוי) ואלופים רבים נוספים. 

גורמים המעורים בפרטים סיפרו ל"ישראל היום" כי "יפה מאוד שהפרישה מגיעה מיוזמתו של האלוף אבולעפיה. הוא מבקש לצאת לחופשת פרישה מתוך הוגנות קצינית וזהו מעשה ראוי ביותר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר