גילה גמליאל לא לבד: מצעד הפוליטיקאים שהפרו את הנחיות הסגר

הישראלים מחויבים לשמור על הגבלות מרחק וכבר אלפי דו"חות נרשמו על אי עמידה בתקנות הסגר, אך בקרב נבחרי הציבור יש מי שבוחרים לא לעמוד בהוראות • מבנימין נתניהו ועד מיקי לוי - כל ההפרות • סקירה

השרה גמליאל // צילום: אורן בן חקון // השרה גמליאל

בזמן שאזרחי ישראל נדרשים להקפיד על שורה של הגבלות מחמירות במסגר סגר החגים הנוקשה שהטילה הממשלה, נראה כי כמה מנבחרי הציבור - חלקם חברים בממשלה ובוועדת הקורונה - מרשים לעצמם לעשות ככל העולה על רוחם, גם אם מעשיהם מנוגדים לתקנות. הנה מצעד ההפרות של הפוליטיקאים בישראל.

דיווח: השרה גילה גמליאל הפרה את הגבלות המרחק

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל עדכנה בתחילת השבוע כי נדבקה בקורונה. בעיתון הארץ דווח כי השרה גמליאל הטעתה לכאורה את החוקרים האפידמיולוגים וטענה כי נדבקה מהנהג שלה. אולם, על פי דיווח ב"כאן חדשות", התברר כי השרה, שמתגוררת בתל אביב, שהתה ביום כיפור אצל הוריו של בעלה בטבריה והגיעה גם לבית הכנסת בעיר. כעת נבדק האם שם אירעה ההדבקה.

השרה גמליאל // צילום: אורן בן חקון
השרה גמליאל // צילום: אורן בן חקון

ח"כ מיקי לוי התארח אצל בנו

לחבר הכנסת מיקי לוי יש זכויות רבות במסגרת פועלו במשך השנים. אך למרות העובדה שלוי הוא קצין משטרה בכיר בדימוס, אתמול דווח בחדשות 12 כי חבר הכנסת נסע לביקור קצר בבית בנו בערב חג הסוכות, שם נפגש עם בני משפחה רבים - בניגוד להוראות הסגר.

למרבה מבוכתו של ח"כ לוי, רבים ניצלו את ההזדמנות להזכיר לו דיון שבו נכח בוועדת הכספים בסוף אוגוסט האחרון, ובמסגרתו קרא להרחיק באופן מיידי את חברי כחול לבן שנכחו בישיבה. הסיבה: אותם ח"כים נפגשו כמה ימים קודם לכן עם השרה פנינה תמנו-שטה שאובחנה כחולה בקורונה. "הם מסכנים אותנו", טען אז לוי.

ח"כ לוי // צילום: אורן בן חקון
ח"כ לוי // צילום: אורן בן חקון

יועצי ראש הממשלה לא הקפידו על בידוד

עוד מקרה מעורר סערה שעליו דווח לאחרונה אירע לאחר שובה של משלחת ישראל, בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מטקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין שהתקיים בבית הלבן. חברי המשלחת ששבו ארצה היו אמורים לשהות בבידוד, אך מפגינים ברחוב בלפור שסמוך לבית ראש הממשלה זיהו באחת המחאות את יועצו של נתניהו, טופז לוק, כשהוא מצלם אותם - ומפר בידוד.

לוק הודה בדיעבד כי שגה, התנצל ושילם את הקנס על הפרת תנאי הבידוד. אלא שטופז לוק אינו לבדו. גם ראובן עזר, המשמש כיועץ מדיני לראש הממשלה, הפר פעמיים את הנחיות הבידוד וננזף על ידי הממונים עליו.

השר יואב גלנט מארח את בתו לפסח

הקושי להקפיד על הוראות הסגר אינו סממן של הגל הנוכחי בלבד. פוליטיקאים רבים התקשו לעמוד בכללים שקבעו בעצמם כבר במהלך הסגר הראשון. אחת הדוגמאות לכך היא של שר החינוך יואב גלנט, שבתו התארחה בביתו בזמן שמגורי הקבע שלה הם בתל אביב. השר טען אז בתגובה כי בתו עברה להתגורר בביתו עד סוף הסגר ולא תשוב לתל אביב.

השר גלנט // צילום: קוקו
השר גלנט // צילום: קוקו

ח"כ ניר ברקת מארח

פוליטיקאי נוסף שאירח בביתו אנשים בניגוד להנחיות במהלך חג הפסח, בזמן הסגר הראשון, הוא חבר הכנסת ניר ברקת, שהזמין אליו את בתו. ברקת מיהר להתנצל על הטעות וציין כי את שביעי של פסח חגג רק עם בני משפחתו המתגוררים עימו.

נשיא המדינה אירח בליל הסדר

ביוני שעבר נפטרה נחמה ריבלין ז"ל, רעייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, ומאז הוא שוהה לבדו במעונו שבירושלים. על מנת להפיג את בדידותו, התארחה אצלו בתו אחרי שעברה בדיקת קורונה. האירוח עורר כעס רב בקרב אזרחים מבוגרים שנאלצו להעביר את החג לבדם בשל מגבלות הקורונה. מאוחר יותר, הנשיא ריבלין התנצל על המקרה.

הנשיא ריבלין // צילום: אורן בן חקון
הנשיא ריבלין // צילום: אורן בן חקון

ח"כ אביגדור ליברמן הסתפר בניגוד להנחיות

חבר הכנסת אביגדור ליברמן הביע פעמים רבות את התנגדותו להוראות הסגר בארץ. עם זאת, אחרי שנפגש עם חולה מאומת במהלך סיור ביו"ש, כיבד ליברמן את ההנחיות ונכנס לבידוד. אולם בשלב הראשון, ממש בתחילת הסגר בחודש מרץ, נצפה ליברמן במספרה ירושלמית שנפתחה במיוחד עבורו. ליברמן לא הגיב אז לטענות וגם מהמספרה לא נמסרה תגובה.

בנוסף לכך, ח"כ ליברמן אירח את בנו וכלתו בליל הסדר - בניגוד להנחיות.

ח"כ ליברמן // צילום: צחי מרים
ח"כ ליברמן // צילום: צחי מרים

ראש הממשלה נתניהו אירח את אבנר בליל הסדר

מלבד השרים וחברי הכנסת, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאחראי על ניהול משבר הקורונה, אירח בליל הסדר את בנו אבנר יחד עם בת זוגו. השניים מתגוררים בדירה שכורה סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים. רבים התרעמו על האירוח שהתקיים בניגוד להנחיות.

רה"מ נתניהו // תומר נויברג - פלאש 90
רה"מ נתניהו // תומר נויברג - פלאש 90

האם ליצמן הפר את הוראות משרדו?

נגד ח"כ יעקב ליצמן נטען כי הפר את ההנחיות והתפלל במניין במקום סגור בניגוד להוראות. ליצמן, שר הבריאות לשעבר, הכחיש את הדברים וטען כי פעל על פי כל ההנחיות.

הפרות הסגר בעולם

אם אתם חושבים שרק פוליטיקאים ישראלים לא עומדים בהנחיות - טעות בידיכם. מנהיגים רבים בעולם נתפסו מפרים את ההוראות שעליהן הורו בעצמם. בין המפרים: נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן, שהתנצל על כך; פרופ' ניל פרגוסון, האפידמיולוג שהמליץ על סגר בבריטניה, יצא לבלות עם המאהבת שלו - חשיפה שאילצה אותו לעזוב את התפקיד; יועצו הקרוב של ראש ממשלת בריטניה, דומיניק קאמינגס, הפר את כללי הבידוד של ארצו כשנסע מאות קילומטרים לעבר מגורי הוריו - ורק שם נכנס לבידוד; השר לענייני בריאות בניו-זילנד דיוויד קלארק הפר גם הוא את הסגר פעמיים ואולץ להתפטר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר