בדרך לאמי: ריאיון עם שירה האס

היא אמנם לא קטפה את הפסלון הנוצץ, אבל השחקנית הישראלית שירה האס זכתה להמון כבוד כשהתראיינה למשדר המקדים של טקס האמי • צפו

צילום: מתוך המשדר המקדים לטקס האמי // שירה האס מתראיינת ל-ABC

שירה האס אמנם לא זכתה בפרס האמי בטקס הווירטואלי שנערך הלילה (בין ראשון לשני, שעון ארה"ב), אבל השחקנית בכל זאת ייצגה אותנו בכבוד במשדר המקדים ששודר בארה"ב.

השחקנית הישראלית עשתה היסטוריה, עם המועמדות לפרס היוקרתי ביותר בתעשיית הטלוויזיה, הודות להופעתה עטורת השבחים במיני סדרה "המורדת" שעלתה בנטפליקס בחודש מרץ האחרון. אולם, בהתאם לכל התחזיות, הזוכה הייתה השחקנית-במאית רג'ינה קינג על הופעתה ב"השומרים", אחת הזוכות הגדולות של הטקס. עבור קינג הייתה זו זכיה רביעית באמי, וכמי שגם זכתה בשנה שעברה באוסקר היא נחשבה פייבוריטית מובהקת.

המיני סדרה "המורדת", הפקת מקור אמריקנית-גרמנית שעלתה בענקית הסטרימינג בתחילת מגפת וזכתה להצלחה רבה, הסתפקה בטקס בזכייה בקטגורית הבימוי. אולם האס קיבלה מקום של כבוד כשעלתה לריאיון וידאו במהלך המשדר שלפני הטקס בערוץ ABC האמריקני.

"זאת היתה חוויה מדהימה", אמרה האס בריאיון ששודר איתה בטלוויזיה האמריקנית כשעה לפני תחילת הטקס המרכזי, והתייחסה לעובדה שמדובר במיני סדרה ראשונה דוברת יידיש בנטפליקס. "אנשים רוצים לראות תרבויות שונות ושפות שונות", היא הוסיפה, "ואני חושבת שהסדרה הזאת הביאה שפה וקהילה חדשה ובו בזמן הראתה שכולנו בני אדם, כולנו רוצים להיות מי שאנחנו. זהו כוחה של הסדרה, אשר מחבר בינינו כבני אדם".

קרובים גם במציאות. האס ורהב // צילום: מתוך "המורדת", באדיבות נטפליקס
קרובים גם במציאות. האס ורהב // צילום: מתוך "המורדת", באדיבות נטפליקס

לבושה שמלת סטרפלס של שאנל, האס גם הראתה למגישים בחיוך ששיער ראשה צמח מאז וסיפרה שהיא קרובה לשחקן עמית רהב, ששיחק לצדה בסדרה: "אנחנו חברים עשר שנים והיו לנו הרבה בדיחות בין טייקים וכימיה נהדרת. בילינו בזמן שצילמנו בברלין וזאת הייתה תחושה של 'משפוחה' כמו שאומרים ביידיש, הייתה אווירה משפחתית למרות שעבדנו עם חומרים מורכבים, יכולנו בהחלט לשלב את המקצועיות עם רגעים של כיף יחד כמה שאפשר".

טקס האמי 2020 הערוך והמתורגם ישודר הערב בשעה 22:45, ב-yes TV Drama, yes VOD וב-STINGTV.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר