מפתיע? זו הלהקה הרווחית ביותר

מגזין "בילבורד" פרסם את רשימת האמנים המרוויחים ביותר ל-2019 • לא תאמינו באיזה מקום נמצאת אריאנה גרנדה • ואיפה טיילור סוויפט?

צילום: קוקו, Getty Images, AP // מטאליקה, האחים ג'ונאס, הרולינג סטונס, קווין

עם ותק של כמעט שישה עשורים על הבמות ושום כיוון באופק לפרישה, להקת הרוק הבריטית הרולינג סטונס כובשת את פסגת רשימת אמני המוזיקה המרוויחים ביותר בעולם.

הרולינג סטונס בהופעה בפארק הירקון // צילום: קוקו
הרולינג סטונס בהופעה בפארק הירקון // צילום: קוקו
מגזין המוזיקה האמריקני המוביל "בילבורד" פרסם אתמול את הרשימה השנתית המסכמת את הכנסותיהם של אמנים בתחום המוזיקה, כולל רווחים מסיבובי הופעות, ממכירות אלבומים בסטרימינג וכן זכויות לשימוש בשיריהם במסגרות מסחריות. הסטונס דורגו במקום הראשון עם סך של 65 מיליון דולרים ברווחים בשנת 2019, כמעט לגמרי הודות לסיבוב ההופעות המצליח "No Filter" שהחל בספטמבר 2017 והיה אמור להסתיים בחודש שעבר, אלא שמאז חודש מרץ הוא הוקפא בשל מגפת הקורונה.

אפילו שבשנה שעברה סיבוב ההופעות נעצר בעקבות ניתוח להחלפת שסתום בליבו של הסולן המיתולוגי, מיק ג'אגר בן ה-77, הלהקה הראתה כעבור חודשיים כי כוחה עדיין במותניה ושבה לבמה בהצלחה, כאשר לפניה עדיין התאריכים שנדחו לאחרונה למועד בלתי ידוע. סיבוב ההופעות כולו הכניס עד כה 415.6 מיליון דולרים מאז 2017, וכבר מדורג במקום התשיעי ברשימת סיבובי ההופעות הרווחים ביותר של כל הזמנים.

• הופעת הרולינג סטונס - רגע היסטורי

• ג'אגר חולה: הסטונס דחו סיבוב הופעות

• "כואב לי": אריאנה גרנדה בהודעה מדאיגה


במקום השני בדירוג של "בילבורד" וצעירה שני דורות לפחות מהפסגה נמצאת נסיכת הפופ אריאנה גרנדה בת ה-27 שהרוויחה ב-2019 סך של 44.3 מיליון דולרים, מתוכם בין השאר 33.7 מיליון דולרים מסיבוב ההופעות בעקבות שני אלבומים שהוציאה, ו-8.2 מיליון דולרים הכנסות מהורדות שיריה בסטרימינג.

במקום השלישי ומרחק מיליון דולר מגרנדה נמצא עוד שועל ותיק מעברו השני של האטלנטי, אלטון ג'ון בן ה-73 שהרוויח 43.4 מיליון דולרים הודות לסיבוב ההופעות האחרון בהחלט שלו, שגם נעצר בעקבות הקורונה ועתיד להמשיך ב-2021, וכן הודות לעלייה במכירות והורדות של אלבומיו בעקבות הסרט הביוגרפי עליו, "רוקטמן".

"רק" במקום השני. אריאנה גרנדה // צילום: AFP
"רק" במקום השני. אריאנה גרנדה // צילום: AFP
להקת הבנים המתקמבקת האחים ג'ונאס במקום הרביעי עם 40.9 מיליון דולרים, במקום החמישי ממוקמת להקת קווין שגם היא עדיין חולבת את הצלחת סרטה "רפסודיה בוהמית" עם רווחים של 35.2 מיליון דולרים. קווין מובילה בין כל האמנים כאשר בוחנים הכנסות רק ממכירות אלבומים עם 9.6 מיליון דולרים, ואחריה בהפרש ניכר להקת הרוק מטליקה עם 3.6 מיליון דולרים ממכירות אלבומיה בלבד.

בין האמנים הגדולים האחרים שבולטים ברשימה ניתן למנות את הזמרת פינק במקום השביעי עם 30.5 מיליון דולרים, ג'סטין טימברלייק במקום העשירי עם 25.9 מיליון דולרים, החיפושית האגדית פול מקרטני במקום ה-13 עם 23.9 מיליון דולרים והדיווה הקנדית סלין דיון במקום ה-15 עם 21.9 מיליון דולרים, בזכות מופע הקבע שלה בלאס וגאס שהסתיים בשנה שעברה, ובדרך לסיבוב הופעות עולמי שצפוי גם להגיע אלינו בעוד שנה.

התקמבקו והצליח להם. האחים ג'ונאס // צילום: Getty Images
התקמבקו והצליח להם. האחים ג'ונאס // צילום: Getty Images
בין האמנים הגדולים שנעדרו מהדירוג כיוון שלא היו בסיבובי הופעות במהלך 2019 בולטים הראפר דרייק, שדווקא מוביל מבין כל האמנים כאשר מחשבים רק הכנסות מסטרימינג עם 12.1 מיליון דולרים, הזמרת טיילור סוויפט שהייתה בפסגה בשנה שעברה וככל הנראה תפציע בעתיד כששוב תוכל לצאת ולהופיע בעולם, וכן להקת הרוק האירית יו-2 שדורגה בפסגה לפני שנתיים וכוכבת הענק ביונסה שהייתה בפסגה לפני שלוש שנים. 

הצליחו יפה. מטאליקה //צילום: AP
הצליחו יפה. מטאליקה //צילום: AP
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר