ד"ר חן קוגל מונה למנהל אבו כביר | ישראל היום

ד"ר חן קוגל מונה למנהל אבו כביר

חושף השחיתות ואי הסדרים במכון לרפואה משפטית יחליף את מנהלו לשעבר - פרופ' יהודה היס
פורסם ב: עודכן ב:
0
  • ד"ר קוגל
    ד"ר קוגל
    צילום: 
    יוסי זליגר

 

איך שגלגל מסתובב לו: ד"ר חן קוגל, שהיה סגנו של פרופ' יהודה היס ועזב לאחר שחשף שחיתות וניהול לא תקין, מונה אתמול למנהלו החדש של המכון לרפואה משפטית. 
ד"ר קוגל נבחר על ידי ועדת מכרזים של משרד הבריאות והוא ייכנס לתפקיד במאי. כפי שפורסם ב"ישראל היום", רק שלושה רופאים מומחים ברפואה משפטית התמודדו במכרז - ד"ר קוגל, ד"ר ריקרדו נחמן, סגנו של היס, וד"ר קונסטנטין זייצב, רופא בכיר במכון.
בשנת 2000 נחשפו אי סדרים במכון לרפואה משפטית, ובהם שמירת איברים במכון ואי סדרים בנושא חתימה על דו"חות נתיחה. 
בעקבות החשדות הוקמה ועדת בדיקה, "ועדת סגלסון", שהובילה לפתיחת הליך משמעתי נגד היס, שבסופו הועבר ניהול המכון לידי מנהל בית החולים אסף הרופא. ואולם היס נשאר הרופא הראשי במכון.
בעקבות הפרסומים פרש ד"ר קוגל ב־2005 מהמכון והקים חברה פרטית לשירותי רפואה משפטית שנקראת מד"ן, שמספקת חוות דעת לבתי המשפט. קוגל הוא סא"ל במילואים והוא מפקד על יחידת הזיהוי הצה"לית. על חלקו בחשיפת פרשת האיברים זכה ב"אות אביר תנועת איכות השלטון" על מלחמה בשחיתות.
בשנה החולפת התגלה כי כ־8,200 רקמות או חלקי איברים, שנלקחו מאלפי נפטרים, נשמרו במכון בניגוד לנהלים בשנים 2000-2011. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מינה ועדת בדיקה. בעקבותיה הוחלט כי המכון לרפואה משפטית יוכפף ישירת לאגף הרפואה במשרד הבריאות וסוכם על פרישתו של היס במאי הקרוב לגמלאות. "מבחינתי, אין פה סגירת מעגל", אמר ד"ר חן קוגל, "אני שמח על ההכרה המקצועית והאישית. הייתי מאוד רוצה להביא את הערכים המקצועיים שבשמם נאבקתי לפני שנים לתוך המכון בתקווה להצליח. חשוב שאמון הציבור במוסד הזה ישוקם ונראה שיש לי את הכוחות והיכולת". 
ממשרד הבריאות נמסר כי "הנהלת המשרד מברכת את המנהל החדש ותסייע ככל יכולתה לקידום הרפואה המשפטית בישראל. אנו מודים לפרופ' היס על תרומתו רבת השנים, אנו מעריכים את תרומתו ומאחלים לו הצלחה".
 
 

outbrain-article-desktop-side