ד"ר שרון אלרעי תחליף את סדצקי

משרד הבריאות מינה את סגנית מנהל בית החולים כרמל לתפקיד ממלאת המקום של ראש שירותי בריאות הציבור הפורשת • אדלשטיין: "חיזוק משמעותי"

מינויה תלוי באישור נציבות שירות המדינה. ד"ר שרון אלרעי-פרייס // צילום: אלי דדון // מינויה תלוי באישור נציבות שירות המדינה. ד"ר שרון אלרעי-פרייס

דוקטור שרון אלרעי-פרייס, סגנית מנהל בית חולים כרמל, מונתה הבוקר (שלישי) לממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ותחליף בתפקיד את סיגל סדצקי, שפרשה מתפקידה לפני כשלושה שבועות. לבקשתה של ד״ר אלרעי אושר לה להתמודד במכרז שצפוי לצאת בזמן הקרוב. זאת בניגוד לכללי נציבות שירות המדינה, לאחר שבמשרד הבריאות התעקשו שיש צורך לאייש בדחיפות את התפקיד.

לדברי אחד מרופאי בריאות הציבור, הבקיא בנושא המינוי: "דובר על כך שהמכרז יתקיים עוד טרם מילוי המקום, אבל כולנו נוכחנו הרגע  לגלות שכבר מינו כעת. לפי הכללים בנציבות, אלה שאני מכיר, היא לא יכלה להתמודד במכרז תקני לתפקיד אך נראה שסוגיה זו הועלמה, כי אחרת היא לא הייתה מסכימה למינוי הזמני".

אלרעי-פרייס הגיבה על המינוי: "אני מודה על ההזדמנות וגאה להצטרף לצוות המצוין שמוביל את ההתמודדות הלאומית עם משבר הקורונה. אני בטוחה שבשילוב כוחות נוכל  לעצור  את המגיפה, לנהל חיים תקינים,  ולשמור על הבריאות של כולנו".

עוד בנושא:

• קושי במציאת מחליף לראש שירותי בריאות הציבור

• שר הקורונה: התפקיד ההיסטורי של פרופסור רוני גמזו

• פרופ' סדצקי התפטרה ממשרד הבריאות: "דעתי המקצועית לא מתקבלת"

ד"ר אלרעי-פרייס משמשת גם כמנהלת מערך איכות ובטיחות בכרמל. היא מומחית ברפואה פנימית, בבריאות הציבור וברפואה מונעת, וסיימה התמחות במחלות זיהומיות ובמניעת זיהומים בארצות הברית. כיום היא לומדת לתואר במנהל עסקים בתוכנית לניהול מערכות בריאות. בנוסף, היא עבדה כרופאה בכירה במערך הפנימי וביחידה למחלות זיהומיות בבית החולים כרמל.

אלרעי-פרייס שימשה בשנים 2013-2010 כאפידמיולוגית הראשית של מדינת ניו המפשייר שבארצות הברית ואף הייתה אחראית לחקר התפרצויות מחלות זיהומיות.

מינויה תלוי באישור נציבות שירות המדינה. ד"ר שרון אלרעי-פרייס // צילום: אלי דדון
מינויה תלוי באישור נציבות שירות המדינה. ד"ר שרון אלרעי-פרייס // צילום: אלי דדון

גורם הבקיא בפרטי המינוי ציין אמש כי אין קשר בין עיסוקה של אלרעי-פרייס בחו"ל לבין התפקיד שהוצע לה: "זה כמו להגיד שאפשר להביא ראש ממשלה שהוא אחד מהמושלים במדינות בארצות הברית. יש מספר מועמדים מתאימים, אבל אולי נוח שראש שירותי בריאות הציבור יהיה חלש יחסית".

גורם נוסף במערכת הבריאות אמר כי "ביחסי כוחות בקוקפיט של המלחמה בקורונה, המקום של ראש שירותי בריאות הציבור לעומת המקום של פרופ' סדצקי יהיה קטן מאוד. סיגל הייתה אחראית על קביעת המדיניות ועל הוצאתה לפועל, וכעת די מוציאים ממשרד הבריאות את הטיפול והובלת המאבק בקורונה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר