מחשש לסגר נוסף: זינוק במכירות ברשתות המזון

הרשתות מדווחות על גידול של כ־30% שהחל לאחר מסיבת העיתונאים שכינס נתניהו • "חצי חינם": "בדומה לגל הקודם, קונים הרבה פסטה, טונה ונייר טואלט"

המלחמה שמביאה את כולנו לסופר יותר ויותר, צילום: ללא

ההכרזה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביום חמישי האחרון על החמרה בהגבלות בעקבות גל ההתפשטות של הקורונה, גרמה שוב לחריגה מהרגלי הקנייה ולהזנקת הביקוש למצרכים יבשים במרכולים ובשווקים השונים.

יחד עם זאת, עד כה לא דווח על מחסור בסחורות כלשהן ברשתות ובחנויות. ברשתות יינות ביתן ומגה בעיר דיווחו ביום שישי על זינוק של כ־30% במספר הקונים בסניפים, בהשוואה לשבועות האחרונים. ההסבר של מנהלי הרשתות הוא החשש מסגר, או הגבלות חמורות, שהחל בחמישי בערב, עם מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה.

מיכאל לובושיץ, מנכ"ל "יינות ביתן", "מגה בעיר" ו"שוק מהדרין",אמר ביום שישי האחרון: "הבוקר הרגשנו בסניפים נהירה של לקוחות שקנו סלים יותר גדולים מהתקופה האחרונה. אנחנו מעריכים שזה נובע מעלייה במספר הנדבקים ומצב הקורונה בישראל".

אנשים עורכים קניות בטבריה // צילום: גיל אליהו/ג'יני
אנשים עורכים קניות בטבריה // צילום: גיל אליהו/ג'יני

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי ציין כי "יש עלייה מהותית במכירות גם בחנויות וגם באונליין. ביום שישי המכירות בחנויות זינקו ב־30% ובאונליין ב־50%. הצרכנים קנו מוצרים יבשים וטריים. היו סלים שהגיעו אף ליותר מ־2,000 שקלים".

יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר של "טיב טעם" אמר, כי "יש עלייה של 25% במכירות. הצרכנים קונים הכל אבל לא קונים כבעבר מוצרי אגירה".

גם ברשת "שופרסל" ציינו כי "יש צריכה מוגברת כמו בכל השבועות האחרונים מאז פרוץ הקורונה, אך עדיין אין אגירה".

ברשת "חצי חינם" דיווחו, כי "יש עלייה במכירות ויש רושם שאנשים קונים יותר בגלל חשש מסגר. לפי נתוני הרשת, בדומה לגל הקודם, קונים הרבה פסטה, טונה, נייר טואלט ומגוון מוצרים יבשים".

ברשת "מחסני השוק" ציינו כי "יש עלייה של 10% בממוצע מתוך שתי סיבות, ככל הנראה. האחת היא תחילת החודש, שבה מתפנה כסף למשפחות, והשנייה היא תחילת היערכות ודריכות לקראת הלא נודע". גם ברשת "יוחננוף" אישרו כי "יש עלייה בביקושים שמתבטאת בעלייה במכירות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר