המשטרה שילמה יותר מ-12 מיליון שקלים על רשלנות

במהלך השנים 2018-2019 תבע הציבור מהמשטרה 471 מיליון שקלים • במשטרה מפנים לפער הגדול בין סכום התביעות לזה שפסקו בתי המשפט

משטרת ישראל // צילום: מארק ישראל סלם // משטרת ישראל // צילום: מארק ישראל סלם

דו"ח חדש חשף היום (שני) כי משטרת ישראל שילמה בגין מעשי רשלנות שבוצעו במהלך פעילותה, הן במסגרת דרישות פיצוי שהופנו אליה והן במסגרת תביעות שהוגשו לבתי המשפט בשנת 2019 סך של 12,609,096 שקלים, זאת במסגרת תביעות נזיקין ודרישות פיצוי שהוגשו נגד המשטרה.

עוד בנושא:

קצין חלה בקורונה - עשרות שוטרים נשלחו לבידוד

חשד: קיבל מידע על כסף – פרץ ורצח

מאות דו"חות חולקו למפירי תקנות חירום

יצוין כי בין השנים 2018 ל-2019 נחסך סך כולל של כ471,229,077, למשטרה המבטא את הפער בין הסכומים שנתבעו בגדר כתבי התביעה ובין הסכומים שנפסקו בפועל. אחת העילות המרכזיות שלגביו שילמה המשטרה פיצויים הוא שימוש בכוח. בשנת 2018 שולמו כ-3.2 מליון שקלים בעוד שב-2019 שולמו כ-2.2 מליון שקלים.

מחיר הרשלנות: המשטרה שילמה מיליונים // צילום: יהונתן שאול
מחיר הרשלנות: המשטרה שילמה מיליונים // צילום: יהונתן שאול

על פי המשטרה ״הסכומים הנתבעים במסגרת תביעות הנזיקין המוגשות נגד המשטרה מגלמים סיכון כלכלי משמעותי״, שכן תביעות רבות מוגשות מבלי שיש ביסודן עילה מוצדקת או לחילופין הסכומים הנתבעים בגדרן מופרכים ומוגזמים".

כיוון שכך, טוענת המשטרה, חוליית הנזיקין, בשיתוף פעולה עם חשבות המשטרה וגורמים נוספים בתוך המשטרה ומחוצה לה, ״משקיעים מאמצים רבים כדי לצמצם את היקפי הפיצוי או לשלול את מתן הפיצוי במקרים המתאימים, הן במסגרת ניהול הליך אזרחי על כל שלביו והן במסגרת הסכמי פשרה בין כתלי בית המשפט ומחוצה לו. כל זאת, ״תוך נטילת אחריות והפקת לקחים מחד, ומאידך- תוך מתן הגנה הולם, ראוי והוגן לשוטרים ופעילותם״.

בתוך כך, צוין בדו"ח כי העילות המרכזיות שלגביהן שולמו פיצויים בשנת 2019 הן בגין התרשלות בשמירה על עצורים, שולמו כ-2.1 מליון שקל, לעומת 2.5 מליון שקלים ב-2018. עלייה בתשלומי פיצויים חלה בסעיף שימוש חריג בכלי יריה. בשנת 2019 שילמה המשטרה למעלה מ-2.5 מליון שקלים כספי פיצויים בעוד שב-2018 שולמו 1.5 מליון שקלים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר