צילום: שי אשכנזי // arketa

המותג הישראלי שאהוב על הסלבס יימכר מעבר לים

מותג האופנה הישראלי "Arketa", החביב על כוכבי הביצה המקומית, יוצא לכבוש את העולם עם אתר מכירתי בינלאומי מושקע

דווקא בימים שכל העולם עסוק במלחמה בהתפשטות וירוס הקורונה, מותג האופנה הישראלי "Arketa", החביב על כוכבי הביצה המקומית, יוצא לכבוש את העולם עם אתר מכירתי בינלאומי מושקע שיציג קולקציות חדשות כל חודשיים. האתר יעלה כבר בשבוע הבא, בתחילת חודש יולי.

מאחורי המותג עומד בחור צעיר בשם ישראל פרץ בן 35 שלא למד כלל עיצוב אופנה. בארבע השנים האחרונות המותג שלו הפך למותג אהוב על לא מעט מפורסמים, ואין כמעט דמות מוכרת בארץ שלא לבשה לפחות פעם אחת את המותג בהשקה מתוקשרת או אירוע כלשהו. החל מקורין גדעון, נטע ברזילי, שי מיקה, קסניה טרנטול, עדן פינס ועד ליהודה לוי, אנחל בונני, סטטיק ובנאל, סטפן ועוד רבים שהפכו לצרכנים קבועים של המותג האדג'י . 

לאורך השנים הקולקציות שלו לנשים ולגברים צמחו מעולם האנדרגראונד והפכו למיינסטרים בסצנת התרבות וחיי הלילה של תל אביב, כעת, פרץ מנסה להתרחב ולהנגיש את המותג גם ללקוחות פוטנציאלים ולמפורסמים מעבר לים. 

פרץ התחיל לפני שבע שנים כעסק שמייבא בגדים ואקססוריז ששווקו לבוטיקים בישראל. לפני ארבע שנים האצבעות דגדגו, הוא העז לשרבט כמה דגמים בעצמו, לקח בדים, אחז במספריים, ותוך זמן קצר הדגמים שהוציא הפכו למבוקשים.

צילום: שי אשכנזי
צילום: שי אשכנזי

לא קמתי יום אחד והחלטתי להיות מעצב אופנה. זה קרה תוך כדי עבודת קניינות", מספר פרץ ל"ישראל היום". "האמת, הפתיע אותי הביקוש שהיו. כאחד שחיי באותה תקופה את תעשיית האופנה, ראיתי מה יש לשוק להציע וזיהיתי מה חסר, היה ברור לי שיש מקום לעיצובים שלי".

לשאלה איך מייצרים מבלי בסיס ללימודי עיצוב אופנה הוא עונה כי הוא עובד ישירות עם התדמיתנים של המפעלים שמייצרים לו בסין. "אני אומר מה אני רוצה, מראה סקיצות ושרבוטים שאני עושה והם מתרגמים את זה לכדי ביצוע".

התגובות  גרמו לו להמשיך לכדי קו ייחודי משלו. לפריטים שבחלקם מזכירים עולם בדיוני על טהרת שחור-כסוף ומטאלי-מתכתי, לצד פריטים טרנדיים של אופנת רחוב, עם דגש  על מחשופים סקסיים  וגזרות ייחודיות שמושכות תשומת לב. קולקציית הנשים של Arketa מציגה מגוון רחב של פריטים, שמלות, אוברולים, מכנסיים, חולצות, בגדי גוף, מחוכים וחגורות שהופכים לאאוטפיט שלם, כולל אקססוריז מיוחדים. גם בקולקציית הגברים ניתן לראות מגוון פריטי לבוש ואקססוריז  מאפשרים ליצור לוק שלם וייחודי מכף רגל ועש ראש.

כעת מתכנן פרץ את הפריצה הגדולה מעבר לים. בימים אלה, האתר שעד כה מכר פריטי סוף עונה ושימש כאאוטלט לקולקציות קודמות, עובר שינוי מהותי. "יש לי חוזה עם חברה סינית שמייצרת לי לאורך השנים את הקולקציות שכעת גם תדאג לשילוח של ההזמנות ישירות מהמפעלים בסין. האתר החדש מחולק לארבע קטגוריות: נשים, גברים, פריטי לבוש ואקססוריז למסיבה וגם קטגוריה עם פריטי קז'ואל. באתר יהיו כ-1,600 דגמים ואקססוריז, כולם עיצוב שלי, עליהם עמלתי כל החודשים האחרונים כשכולם היו בהסגר. ניצלתי את הזמן הזה לצלם את הקולקציה החדשה ולהתעסק בהקמת האתר", אומר פרץ.

אין חשש להתרחב דווקא בתקופה זו?

"יש חשש, לא אשקר. אבל במקביל אני יודע שזה הזמן הנכון. דווקא התקופה הזו מראה שיש עליה במסחר אונליין והדברים שלי הם טרנדיים אבל גם על זמניים. אני יודע גם שלפני הקורונה היו ביקושים והתעניינות מעבר לים אבל לא הייתה לי את האפשרות להתפנות לזה במלוא הרצינות מלבד הזמנות נקודתיות. למשל של הזמרת הארמנית איווטה מוקוצ'יאן שמאוד מצליחה בגרמניה לבשה בגד שלי, והיו גם מספר דגמים שלי שהשתתפו בהפקות שונות בווג. חנות הדגל ביפו שגם משמשת סטודיו ושואו רום תשאר".

איך מתנהלים כשאין אפשרות לטוס כבר כמה חודשים?

"הכל נעשה בטלפון, שיחות זום וועידה מול העובדים בסין. זה קשה, כי אני לא מוציא שתי קולקציות עונתיות, אלא 6-8 קולקציות בשנה. בעידן של היום, חייבים כל הזמן לחדש, אני חייב להיות דינמי".

מחירי הקולקציה החדשה: בין 300-700 שקלים, פריטים באתר מקולקציות קודמות ופריטים שנותרו מסיילים יהיו בין 99-199 שקלים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...