"התעשייה עכשיו זה הכל גרילה. כולם מתמרנים, חושבים על פתרונות יצירתיים", אומר מוזיקאי מוכר לכותב שורות אלה בשעת בוקר מוקדמת, ומספר על הסיטואציה הסוריאליסטית שתעשיה שלמה מצאה עצמה בה, באפיזודה שתכתב בהיסטוריה כ"המשבר".
כשלעצמה תעשיית המוזיקה, ובמרכזה ענף ההופעות, היא סוג של טירוף. ובכך מודה גם גלעד כהנא אמש (שלישי) ב"חצר השוק" בכפר סבא, בערב הפתיחה של המופע האקוסטי החדש של הלהקה שלו, ג'ירפות. שהרי מי בכלל רוצה לעמוד על במה ולקבל את כל המבטים אלה? מי צריך את כל תשומת הלב המפוקסת הזו?
מוזיקאים, זה מי, שמצאו עצמם מתגעגעים למבט הקהל בערך כמו שהוא עצמו היה צמא לקצת תרבות, או לכל הפחות בידור, קצת אנטרטיינמנט בכל הקורונה הזו. אמרנו פתרונות יצירתיים? בהעדר אפשרות להופיע בפני יותר מ-250 איש בחצר השוק, כהנא, יאיר קז וארז רוסו במבנה מצומצם הערב, עובדים במוד אקוסטי. "אינטימי", אוהבים לקרוא לזה, ואם לא היו לכך קונוטציות של חמידות אפשר אפילו היה לקרוא לו "פורמט קורוני". לעזאזל, אם כבר גרילה.

"זו פעם ראשונה שאנחנו עושים הופעה ככה אקוסטית, פעם ראשונה של הדבר הזה. זה עובד? זה לא עובד?", הם שואלים, מנסים בעצמם להבין את חוקי הפורמט החדש שנכפה עליהם לעצב, מכריח אותם לעשות התאמות. בחלק מהשירים, נניח ב"וואו", זה כמעט לא מורגש והם מוגשים בצורתם הטבעית (כמעט). באחרים, כמו "מונוגמיה" הקצבי במקור, מדובר בשינוי עיבודי משמעותי.
• גלעד כהנא: "הייתי חסר ביטחון כמוזיקאי"
• גלעד כהנא נפצע בתאונת אופניים
"אני בתקופה מוזרה", מספר כהנא את הסיפור שלכם. "אני נכנס לקניון וקולט שהמאבטח שם לי אקדח לראש ושואל אותי 'יש לך נשק?'". "אני עולה לרכבת ואסור לאכול ולשתות", הוא ממשיך. "ואני ברכבת הייתי אוכל גרעינים. אסור לאכול. אני שואל את הפקח 'אני יכול לאכול מסטיק, להעביר את הזמן הזה? אבל אני לועס, אני לא בולע! אני רק לועס את המסטיק! זו תקופה מוזרה". אחר כך יגיע "מי שלא חולם כועס", שלכתוב עליו שהוא "מתכתב עם רוח הזמנים" יהיה אם כל קלישאות ביקורות המוזיקה, אבל מה לעשות שקשה שלא לחשוב ש"מי שלא אוכל רעב, ומי שרעב זאב" בימים בהם לתעשיית המוזיקה, לשוק העבודה ולכם יש הרבה סיבות לכעוס. והיו שם גם "לא יודע למה זה קורה לי" ו-"גג", מנקודות שונות בציר הזמן (אז, כשעוד היה זמן). כולן מתנקזות לרגע לא בהכרח קוהרנטי או ברור מדי, אבל כזה שבו כל טייטל של שיר ניתן לניתוב לכדי אמירה על המצב. פעם לא היה מצב. או לפחות לא המצב הזה. מה זה משנה בעצם? אז היה אז.
