תאגידים וחברות ענק הודיעו אתמול (שני) כי יפסיקו לפרסם מודעות בקידום מממון בפייסבוק, כחלק ממאבק ברשת החברתית. שתי חברות ענק, ביניהן The North Face ופטגוניה, הודיעו כי הן מצטרפות למאבק כחלק במקפיין חרם שאורגן על ידי ארגוני זכויות האזרח בארה"ב.
המחאה באה על רקע המדיניות המכילה של מנכ"ל פייסבוק כלפי המסרים הבעייתיים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, בזמן שברשת החברתית טוויטר החליטו לסמן את הציוצים של הנשיא האמריקני. בריאיון טען צוקרברג כי לפייסבוק יש מדיניות שונה משל טוויטר בנושא הזה, וכי טוויטר לא הייתה צריכה להתנהג כמו שוטר.
כעת, פייסבוק עשויה לשלם לא מעט כסף. "אנו נפסיק את פרסום כל המודעות בפייסבוק ובאינסטגרם באופן מיידי, עד סוף יולי לפחות, ונמתין לפעולה משמעותית מצד ענקית המדיה החברתית", אמרו ב-The North Face, והוסיפו: "לא נפרסם עד שיינקטו צעדים משמעותיים שיעצרו את הגזענות, האלימות והשנאה"
ומדובר בחרם שיכול לפגוע בצורה קשה בפייסבוק. לפי הערכות הרשת החברתית הכניסה 70 מיליארד דולר מפרסום בשנה שעברה, שנייה אחרי גוגל שנמצאת במקום הראשון, כך לפי רויטרס. חברת פטגוניה השקיעה לבדה מיליון דולר בפרסום ב-2019.
